| کد مطلب: ۲۱۱۷۱

کمالوندی؛

طرفین توافق هسته ای برجام کوتاهی می کنند/ حقیقت را وارونه جلوه ندهید

طرفین توافق هسته ای برجام کوتاهی می کنند/ حقیقت را وارونه جلوه ندهید

​سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: خلف وعده طرفین مقابل برجام است.

جماران نوشت؛ عصر امروز (چهارشنبه، ۲۸ شهریورماه) دیدار و نشستی میان بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با مدیرکل وزارت خارجه ایتالیا در حاشیه شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برگزار شد. 

کمالوندی گفت: سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای که از یک مبدا خاص انجام می‌شود؛ نباید حقیقت را وارونه جلوه دهد.

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: از یک کشور دوست مانند ایتالیا انتظار می‌رود که در جمع کشورهای اروپایی، مواضع ایران را مورد اشاره قرار دهد.

وی با اشاره به سخنرانی رییس سازمان انرژی اتمی ایران شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین افزود: بیشترین بازرسی‌های دوره‌ای توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران صورت می‌گیرد که با توجه به شفافیتی که برنامه هسته‌ای ایران دارد، سیاه‌نمایی‌ها و اخبار منتشر شده در این زمینه هیچ‌گونه سودی ندارد.

مدیر کل وزارت خارجه ایتالیا نیز در این جلسه گفت: روابط ایران و‌ایتالیا تاریخی است و سیاست ایتالیا همواره مبتنی بر صلح و‌امنیت و کاهش تنش‌ها بوده است بنابراین ما با درک موضع ایران‌ تلاش خواهیم کرد که مواضع ایران را در جمع کشورهای اروپایی مطرح کنیم. 

*توسعه همکاری هسته‌ای ایران و روسیه *

همچنین عصر امروز جلسه‌ای میان هیات ایرانی به سرپرستی بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران با رییس و مسوولان موسسه تحقیقاتی دوبنای روسیه صورت برگزار شد.

در این دیدار در زمینه همکاری‌های علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف صلح‌آمیز هسته‌ای در قالب‌های مختلف چند جانبه، دو جانبه و پروژه‌ای گفت‌وگوهایی صورت گرفت و مقرر شد با انجام دیدارهای متقابل، حوزه‌های مورد علاقه برای همکاری مشخص و تعیین شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی