| کد مطلب: ۲۰۹۵۷

می‌خواستند جمهوری اسلامی نباشد

می‌خواستند جمهوری اسلامی نباشد

امام مرجعی فقیه و رهبری سیاستمدار بود. امام با هر معیاری که بررسی شود، جزو تأثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ بشر است.

سیدحسن خمینی، در مراسم سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: «امام مرجعی فقیه و رهبری سیاستمدار بود. امام با هر معیاری که بررسی شود، جزو تأثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ بشر است. به نظر من این‌ها نیز علت ضرورت پرداختن به امام و اندیشه‌های ایشان نیست. بلکه جنبه مهم این است که کار بزرگ، امام پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ بود.

تخریب و فرو ریختن رژیم طاغوت آسان‌تر از ساختن نظام جمهوری اسلامی بود.» او ادامه داد: «ساختن نظم نوین همیشه از خراب کردن آن سخت‌تر است؛ چون در به هم زدن اوضاع خیلی‌ها با شما شریک هستند، اما در جایگزین کردن باید خیلی قدرتمند باشید تا چیزی را جایگزین کنید. نمونه بارز آن، حوادث سال ۱۴۰۱ بود که خیلی‌ها می‌خواستند جمهوری اسلامی نباشد، اما وقتی رسیدند به اینکه  به جای آن «چه چیزی باشد»، ائتلاف‌ها از بین رفت و جمعیتی دور هم جمع ماندند.»

یادگار امام در بخش دیگری گفت: «نمادها فارغ از جنبه‌های مثبت و منفی، کارکرد خود را دارند. نماد ملی‌گرایی، مصدق بود؛ نماد مبارزه با انگلیسی‌ها میرزاکوچک‌خان و نماد مخالفت با استبداد در دوران پهلوی اول، مدرس بود. لازم نیست نمادها معصوم باشد، بلکه به علت اینکه در یک جریان خاص نماد هستند به آنها علاقه داریم. امام نماد جمهوری اسلامی است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی