| کد مطلب: ۱۹۶۷۹

خطیب: سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور میز ایران دارند

خطیب: سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور میز ایران دارند

در دومین روز از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، یک مخالف و دو موافق، نطق خود را درباره «اسماعیل خطیب» ایراد کردند.

در دومین روز از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، یک مخالف و دو موافق، نطق خود را درباره «اسماعیل خطیب» ایراد کردند.

رای منفی من نمادین است

ابتدا مجتبی زارعی به‌عنوان مخالف پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «رئیس‌جمهور نه در شعار و نه در سبد رأی به اصلاح‌طلبان بدهکار نیست. پزشکیان ربطی به جامعه مدنی خاتمی ندارد، ربطی به هابز، لاک و روسو ندارد. پزشکیان گفته من اصولگرا هستم اصولی که به حق و عدل ختم می‌شود، با این دلیل من بر لبان و دستان دکتر پزشکیان بوسه می‌زنم که نه برای ساخت جامعه مدنی به جامعه مدنی غربی بلکه به جامعه مدنی علوی ارجاع کرده است.»

او در بخش دیگری گفت: «من طبق آئین‌نامه به وزیر اطلاعات رأی منفی می‌دهم اما رأی من نمادین است اما امروز یک جهاد تبیین دارم هیچ‌یک از سروران عزیز را به رأی ندادن به آقای خطیب دعوت نمی‌کنم آیا دستگاه اطلاعاتی شکست نداشته است؟ بله داشته است اما پیروزی‌های دستگاه اطلاعاتی بر ناکامی‌های آن برشکست‌هایش غلبه دارد.»

خطیب فراجناحی است

احمد جباری، در موافقت با وزیر پشنهادی اطلاعات گفت: «وزیر پیشنهادی اطلاعات به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی و گفتمان امامین انقلاب باور عمیق و راسخ دارد و همین موضوع باعث شد که وی برای تصدی وزارت اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.» او همچنین گفت: «نکته مهم دیگر آن است که خطیب یک شخصیت فراجناحی است و به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد. وی همواره به دنبال رشد و ارتقای جامعه کشور و تحقق وفاق ملی در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده است.»

پزشکیان وعده صادق را محقق کرد

علاءالدین بروجردی، یکی دیگر از موافقان اسماعیل خطیب در نطق خود گفت: «مجلس شورای اسلامی در سال ۶۲ مصوبه‌ای را به تصویب رساند و۴ شرط را برای وزیر اطلاعات مصوب کرد، به این صورت که فردی که می‌خواهد وزیر اطلاعات شود باید تحصیلات در حد اجتهاد، اشتهار به تقوا، سابقه روشن سیاسی و مدیریتی و عدم عضویت در احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی را داشته باشد که همه این شرایط در حجت‌الاسلام خطیب جمع است و به همین دلیل وی در دولت شهید رئیسی به‌عنوان وزیر اطلاعات فعالیت کرد و برای دولت چهاردهم نیز از سوی رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شد.»

او ادامه داد: «از پزشکیان تشکر می‌کنم که وعده صادق را محقق کرد و به وعده انتخاباتی خود مبنی بر تشکیل دولت وفاق ملی عمل کرد.»

اعتراف دشمن به امنیت ایران

پس از نطق مخالفان و موافقان، سیداسماعیل خطیب پشت تریبون رفت و گفت: «برنامه هفتم تکالیفی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشته است، از جمله آن مشارکت در تقویت امنیت مرزی و همچنین تقویت امنیت سایبری و همکاری در تهیه سند راهبردی طرح جامع پایش اطلاعاتی کشور و تأمین نیازمندی‌های اطلاعاتی نهادهای اطلاعاتی است. کمک به هوشمندسازی دولت، پدافند غیرعامل و ارتقاء ضریب امنیت ملی پایدار است. به برکت انقلاب اسلامی امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که امنیت و اقتدار کشور مورد توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان و مورد اعتراف دوست و دشمن است.»

او در بخش دیگری گفت: «امروز دشمن با همه ابزارها، دشمنی با انقلاب را در دستور کار خود قرار داده و تضعیف ساخت درونی قدرت را هدف گرفته است. امروز زیر سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور میز ایران دارند. همچنین بسیاری از پروژه‌های امنیتی با مشارکت و تقسیم کار صورت می‌پذیرد و با این همه جمهوری اسلامی ایران همچنان در مسیر پیشرفت برای امنیت در حرکت است و دستگاه‌های امنیتی قدرتمندانه امنیت را حفظ می‌کنند.»

خطیب همچنین گفت: «رویکرد صیانتی نسبت به همه جامعه را در روند برخوردهای امنیتی مقدم می‌شماریم. اطلاعات را مردم‌پایه خواهیم کرد و بر جنگ روایت‌ها تمرکز ویژه خواهیم داشت. سرویس‌های اطلاعاتی همسو را تقویت می‌کنیم و وزارت اطلاعات به‌عنوان دستگاه اطلاعاتی مادر کشور در برابر صف‌آرایی دشمن در قالب یک قرارگاه توانسته گام‌های بلندی در جهت تضعیف دشمنان برداشته و اقدامات آفندی علیه اردوگاه خصم بردارد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی