| کد مطلب: ۱۰۷۱۰

چهره‌ها

ayazi آیت الله ایازی

لباس عمل اسلامی خنده‌آور است

آیت‌الله محمدعلی ایازی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «طراحی لباس عمل جراحی اسلامی در مقایسه با موضوعات مهم‌تر که در رساله‌های علمیه آمده، خنده‌آور است. امروز در اخلاق پزشکی یا مسائل بهداشتی و درمانی اموری جدی وجود دارد که پزشکان و بیماران را مثل کمبود دارو، وسائل کمک پزشکی و مشکلات روابط میان بیمار و پزشک خسته و عاجز کرده است که این مسئله، چندصدم مسائل پزشکی است.» وی در ادامه افزود: «از طرفی، ممکن است در اتاق عمل ضرورت‌هایی باشد، اما بزرگ کردن و جلب توجه کردن؛ الزاماً منتهی به رعایت و توجه نمی‌شود؛ بلکه باعث حساسیت و یک نوع واکنش منفی می‌شود. مثل قصه حجاب که اگر در بستر فرهنگ‌سازی به‌طور طبیعی و متعارف انجام می‌گرفت و خشونت و برخوردهای نامناسب انجام نمی‌شد، شاید روند گرایش به آن حداقل در خیلی از محیط‌های خانوادگی و جوامع به صورت مناسب بود، اما وقتی که برخوردهای غیرمتعارف و خشن و نسجیده انجام می‌گیرد، باعث ایجاد حساسیت و نوعی لجبازی درباره برخورد با این مسائل می‌شود.»

ansarian حسین انصاریان

کفاره پست و مقام گرفتن

حسین انصاریان، خطیب و مفسر قرآن کریم با اشاره به ماجرای نخست‌وزیری یکی از یاران امام کاظم(ع) در دولت بنی عباس، عنوان کرد: «علی بن‌یقطین نامه‌ای به حضرت موسی‌بن جعفر(ع) نوشت با این مضمون که حکومت بنی‌عباس، من را به مقام نخست‌وزیری دعوت کرده‌اند، آیا شما به من اجازه قبول این مقام را می‌دهید؟ امام فرمودند اگر با قبول پست نخست‌وزیری، کفاره می‌دهی تا دولتی شدنت را جبران کنی، مشکلی نیست و کفاره قبول این مقام این است که به شیعیان ما در رفع مشکلات کمک کنی. ما از این توصیه امام کاظم(ع) متوجه می‌شویم که قبول پست و مقام، مسائل و ظرافت‌های فراوانی دارد.»

rashno سپیده رشنو

حکم قطعی سپیده رشنو صادر شد

میلاد پناهی‌پور، وکیل سپیده رشنو گفت: «دادگاه تجدیدنظر، در دادنامه خود، بخشی از دفاعیات ما را پذیرفته اما با نظر مستشاران شعبه، عنوان اتهامی را از «جریحه‌دار کردن عفت عمومی» به «انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی» موضوع ماده ۷۴۲ قانون مجازات تغییر داد. به موازات این تغییر عنوان اتهامی، شعبه یک دادگاه تجدیدنظر، مجازات خانم رشنو را از ۶ ماه حبس به ۴ ماه حبس کاهش داد و همچنین مجازات نقدی در نظر گرفته‌شده را نیز حذف کرد» وی ادامه داد: «این دادگاه همچنین با سکوت خود درباره حکم تکمیلی صادرشده علیه خانم رشنو، عملا رأی به تأیید آن داده است. نکته قابل‌توجه اینکه همزمان با این پرونده، پرونده‌ای جدید علیه خانم رشنو به دلیل حضور با پوشش مورد انتخاب خودش در مقابل دادگاه در تاریخ دهم مهرماه، تشکیل شد. تاریخ رسیدگی به این پرونده هم ۱۳ دی اعلام شده است.»

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی