| کد مطلب: ۱۹۲۳۰

باورهای سیاست خارجی تیم والز

باورهای سیاست خارجی تیم والز

کامالا هریس، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تیم والز، فرماندار ایالت مینه‌سوتا را به‌عنوان معاون خود انتخاب کرد.

والز ۶۰ ساله از سال ۲۰۱۹ فرماندار مینه‌سوتا بوده است. او پیشتر از سال ۲۰۰۷ در مجلس نمایندگان بود. قبل از اینکه وارد سیاست شود در گارد ملی معلم بود. در ذیل برخی از مواضع او را در حوزه سیاست‌خارجی مرور می‌کنیم. والز در طول دوران کاری‌اش در سیاست، همواره از اسرائیل حمایت کرده است اما در عین حال طرفدار کمک بیشتر به فلسطینی‌ها بوده است و اخیراً نیز از طرفداران پروپاقرص آتش‌بس در غزه و راه‌حل دوکشوری بوده است.

در ماه آوریل او در مصاحبه‌ای با پی‌بی‌اس حمله حماس به اسرائیل و شرایط به‌وجودآمده در غزه را غیرقابل تحمل توصیف کرد. او گفته بود:«راه‌حل دوکشوری و یک راه‌حل عملی باید به کار گرفته شود. آمریکا باید این مسیر را ادامه دهد و باید اطمینان حاصل کنیم که کمک‌های بشردوستانه به دست فلسطینی‌ها می‌رسد.»

او در ماه مارس خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شده بود. او گفته بود:«مطمئناً من خواستار آتش‌بس هستم. من بارها خواسته‌ام که توقف در ارسال کمک‌های بشردوستانه برداشته شود. باید این وضعیت خاتمه یابد. نمی‌خواهم آتش‌بس برای یک هفته برقرار باشد. من خواستار یک راه‌حل دائمی هستم.»

والز از سفر ماه اکتبر بایدن به اسرائیل تمجید کرد و خواستار ارسال کمک‌های بیشتر به فلسطینیان در غزه شده بود. او گفته بود:«اکثریت فلسطینی‌ها عضو حماس نیستند. ما نباید آنها را با حماس یکی بدانیم.»

او در سال ۲۰۰۹ به سرزمین‌های فلسطینی و اسرائیل سفر کرد و با نتانیاهو نیز دیدار کرده بود. والز همچنین از رای‌دهندگان دموکرات حامی فلسطین دفاع کرده بود. هرچند او نسبت به اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل نیز ابراز نگرانی و اعلام کرده بود که وقتی یک دانشجویی یهودی در دانشگاه‌های آمریکا احساس ناامنی می‌کند ما باید بدانیم که یک جای کار می‌لنگد.

در ماه مارس او در یک مصاحبه گفته بود که مردم خسته شده‌اند و دوست دارند این وضعیت تمام شود. والز در سال ۲۰۰۶ علیه جنگ آمریکا در عراق در کمپین ضدجنگ مشارکت کرده بود و در سال ۲۰۰۷ به خروج آمریکا از عراق ظرف ۹۰ روز رای مثبت داده بود. او به‌رغم درخواست برای خروج آمریکا از عراق اعلام کرد که این کار باید در یک تقویم زمانی محتاطانه انجام شود.

والز در سال ۲۰۱۳ با تصمیم باراک اوباما برای حمله نظامی به سوریه مخالفت کرده بود. او گفته بود:«درحالی‌که معتقدم استفاده از سلاح شیمیایی منزجرکننده است و جهان باید در این خصوص واکنش نشان دهد تا مطمئن شود دیکتاتورها اجازه نداشته باشند از چنین سلاح‌هایی علیه مردم‌شان استفاده کنند اما وجدانم قبول نمی‌کند از طرح فعلی برای حمایت از اقدام نظامی یک‌جانبه علیه سوریه حمایت کنم.»

والز در همان حال به سوریه سفر کرده و با بشار اسد دیدار کرد. والز و اسد درباره روابط سوریه با دولت باراک اوباما و جنگجویان خارجی در عراق که از سوریه وارد این کشور می‌شوند مذاکره کرده بود. والز در سال ۲۰۱۵ از توافق هسته‌ای میان ایران و غرب حمایت کرده و اعلام کرده بود که این توافق بهترین فرصت را برای توقف برنامه‌ هسته‌ای ایران به دست می‌دهد.

او گفته بود:«این توافق پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده و درها را برای بازرسی بیشتر از برنامه هسته‌ای ایران باز می‌کند. اگر ایران از مفاد این توافق تخطی کند، ما این حق را داریم که دوباره تحریم‌های سخت را برگردانیم.»والز همچنین از حق آمریکا برای دفاع از خود در برابر ایران دفاع کرده بود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی