تحصیل ۴ هزار دانشآموز اوتیسم
رئیس گروه تألیف و برنامهریزی درسی و آموزشی نوآموزان و دانشآموزان اختلال طیف اوتیسم و چندمعلولیتی با بیان اینکه افراد با اختلال طیف اوتیسم، نقص در ارتباط و تعامل اجتماعی، فعالیتها و علائق محدود و رفتارهای تکراری دارند، گفت که با ارائه خدمات ویژه رفتار درمانی، آموزشی و توانبخشی میتوان باعث کاهش شدت اختلال و بهبودی نسبی این اختلال شد.
رئیس گروه تألیف و برنامهریزی درسی و آموزشی نوآموزان و دانشآموزان اختلال طیف اوتیسم و چندمعلولیتی با بیان اینکه افراد با اختلال طیف اوتیسم، نقص در ارتباط و تعامل اجتماعی، فعالیتها و علائق محدود و رفتارهای تکراری دارند، گفت که با ارائه خدمات ویژه رفتار درمانی، آموزشی و توانبخشی میتوان باعث کاهش شدت اختلال و بهبودی نسبی این اختلال شد.
به گزارش ایسنا، نسیم عزیزی رئیس گروه تألیف و برنامهریزی درسی و آموزشی نوآموزان و دانشآموزان اختلال طیف اوتیسم و چندمعلولیتی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸۰۰ دانشآموز با اختلال طیف اوتیسم در مدارس استثنایی کشور شاغل به تحصیل هستند، گفت: «حدود ۲۰۰ دانشآموز هم در مدارس عادی تحت پوشش آموزش تلفیقی و فراگیرند. ۷۰ تا ۸۰ درصد این گروه دارای مشکلات ذهنیاند، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد با هوش بهره عادیاند و میتوانند تا دوره متوسطه پیش بروند و حتی درصدی از آنان دارای استعدادهای خاصند، موسیقی مینوازند که اگر خوب شناسایی شوند، میتوانند موفقیتهایی را بهدست آورند.»