| کد مطلب: ۲۳۴۱۶

مرگ ۱۵ نفر بر اثر مار و عقرب‌گزیدگی

مرگ ۱۵ نفر بر اثر مار و عقرب‌گزیدگی

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرده است که آمار مارگزیدگی در سال گذشته ۹ هزار و ۶۵۱ مورد بوده که ۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرده است که آمار مارگزیدگی در سال گذشته ۹ هزار و ۶۵۱ مورد بوده که ۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۶۳ هزار و ۷۶۰ نفر مورد عقرب‌گزیدگی قرار گرفته و در این زمینه شش‌نفر نیز قربانی شدند.

بنابر اعلام این مرکز، آمار مارگزیدگی در سال گذشته ۹ هزار و ۶۵۱ مورد بوده که ۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۶۳ هزار و ۷۶۰ نفر مورد عقرب‌گزیدگی قرار گرفته و در این زمینه نیز شش نفر قربانی شدند. مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که در سال گذشته ۳۸۶ هزار و ۵۲۱ مورد حیوان‌گزیدگی در کشور گزارش شده که از این تعداد، ۱۸ مورد مبتلا به هاری شده‌اند.

باتوجه به تقویت سیستم مراقبت و گزارش‌دهی موارد حیوان‌گزیدگی و به موازات آن افزایش موارد ‌هاری حیوانی در ۲۰ سال گذشته در کشور،‌ آمار موارد حیوان‌گزیدگی از ۲۳ هزار و ۶۲۵ مورد (با میزان بروز ۵۶ مورد در صدهزار نفر جمعیت) در سال ۱۳۶۸ به ۳۸ هزار  مورد (با میزان بروز ۴۵۳ در صدهزار نفر جمعیت) در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته که با اقدامات به‌موقع  کاهش یافته است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی