| کد مطلب: ۲۱۷۷۵

استقبال کم سمپادی‌ها از رشته انسانی

استقبال کم سمپادی‌ها از رشته انسانی

مدارس سمپاد مهارتی سال‌هاست که دایرند و معادل هنرستان در نظر گرفته می‌شوند، اما میزان استقبال از رشته انسانی و مدارس سمپاد مهارتی در میان دانش‌آموزان سمپادی محدود است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان‌ در پاسخ به انتقاد مربوط به محدودیت رشته‌های تحصیلی این مدارس به دو رشته تجربی و ریاضی توضیح داد: «مدارس سمپاد مهارتی سال‌هاست که دایرند و معادل هنرستان در نظر گرفته می‌شوند، اما میزان استقبال از رشته انسانی و مدارس سمپاد مهارتی در میان دانش‌آموزان سمپادی محدود است. سیاست ما این نیست که به هر قیمتی این مدارس را گسترش بدهیم؛ بلکه تنها زمانی نسبت به گسترش این رشته‌ها اقدام خواهیم کرد که استقبال سمپادی‌ها از این رشته‌ها افزایش پیدا کند.»

الهام یاوری در ادامه درباره دسترسی دانش‌آموزان کم‌برخوردار به مدارس سمپاد گفت: «قبولی در آزمون ورودی سمپاد در دهک‌های ۱ تا ۴ افزایش ۴۵ درصدی داشته است. مصوبه‌ای از هیئت‌وزیران دریافت کردیم که طبق آن، دهک‌های ۱ تا ۴ از پرداخت شهریه معاف می‌شوند؛ با این شرط که دولت معادل آن شهریه را به مدارس سمپاد پرداخت کند. اکنون نیز در تلاشیم تا در قانون بودجه، اعتبار مخصوص به آن را دریافت کنیم.»

او ادامه داد: «قانون ما این است که در هر شهری که سه‌هزار دانش‌آموز پایه ششم یا سه‌هزار دانش‌آموز پایه نهم داشته باشد ـ البته به‌شرطی‌که منطقه مذکور بتواند ساختمان و معلم آن را تأمین کند ـ مدرسه سمپاد افتتاح کنیم. من موردی را نمی‌شناسم که این شرایط را احراز کند و فاقد مدرسه سمپاد باشد. هر شهری در هرکجای ایران چنین ویژگی‌ای داشته باشد، باید از طریق مدیرکل آموزش‌و‌پرورش ناحیه برای افتتاح مدرسه سمپاد درخواست کند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی