| کد مطلب: ۲۱۵۷۷

اعتراض کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر وارد روز ششم شد

اعتراض کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر وارد روز ششم شد

کارگران معترض شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر صبح امروز (سه شنبه ۳ مهر) برای ششمین روز متوالی دست از کار کشیده و در محوطه محل کارخود تجمع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نزدیک به ۳۰۰کارگر معترض شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر صبح امروز (سه شنبه ۳مهر) برای ششمین روز متوالی دست از کار کشیده و در محوطه محل کار خود تجمع کرده‌اند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز با بیان اینکه کارگران پیمانکاری این شرکت طی شش روز گذشته در اعتراض به‌ عدم اجرای تبدیل وضعیت و  اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی در عین حال‌نداشتن امنیت شغلی دست از کار کشیده‌اند، به ایلنا گفت: مسئله‌ی مهم‌تر، تبعیضی‌ست که در این مجموعه حاکم است؛ به عنوان نمونه «پترو کارت» که (برای استفاده از مجموعه‌ای فرهنگی، ورزشی، رستوران) به نیروهای قرارداد و رسمی بصورت یکساله داده می‌شود به کارگران پیمانکاری تعلق نمی‌گیرد. پیش از این مبلغ کمی فقط برای رستوران تعلق می‌گرفت.

این کارگر در ادامه بیان کرد: در عین حال «پاداش بهره وری نفت» که طبق قانون باید از طرف شرکت نفت یکسان به حساب رسمی‌ها و پیمانکاری‌ها واریز شود، یا به حساب ما کارگران پیمانکاری پرداخت نمی‌شود و اگر هم پرداخت شود، یک سوم مبلغ واریزی رسمی‌ها است. همچنین پرداخت مزایای رفاهی و مناسبتی کارگران پیمانکاری یک سوم مبلغ واریزی برای کارگران رسمی و قراردادی است که آن هم با تاخیر چندین ماهه پرداخت می‌شود.

این کارگر همچنین مدعی شد مشکل پرداخت بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی کارگران همچنان ادامه دارد و کارگران در وضعیت بد درمانی به سر می‌برند.

به گفته این کارگر، مجموع مطالبات کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهردر حالی پی گیری می‌شود که در تجمع امروز دو نفر از کارگران این شرکت یکی به دلیل گرما و دیگری که نماینده کارگران است به دلیل مشکلات روحی ناشی از تهدید کارفرما روانه بیمارستان شدند.

او با بیان اینکه کارفرما از روز سه شنبه (۲۶ شهریور) که اعتراضات کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن تشدید شد، در کارخانه حضور فیزیکی ندارد، گفت: آنها حاضر نیستند به تعهدات خود در برابر کارگران عمل کند.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی