| کد مطلب: ۱۱۰۲۴

خبرسازان

fatemi-mohammadjavad محمدجواد فاطمی

۲هزار کارگر سوخته

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته (ققنوس) با اشاره به اینکه سوختگی‌ الکتریکی اغلب در بین کارگران ساختمانی شایع است، گفت: «سالانه حدود ۲ هزار کارگر دچار این نوع سوختگی می‌شوند.» محمدجواد فاطمی، درباره حوادث کارگری که منجر به سوختگی می‌شوند به ایلنا گفت: «کارگران هم می‌سوزند، هم برق‌گرفتگی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد و یکی از موضوعات مهم این است که تقریباً سالی ۲ هزار کارگر دچار سوختگی الکتریکی می‌شوند، علت این سوختگی‌ها که اغلب در پروژه‌های ساختمانی است به این صورت است که سیم برق از محیط کار‌ی‌شان رد می‌شود و متاسفانه عایق‌سازی و ایمن‌سازی نمی‌شود و حریم‌ها رعایت نمی‌شود و کارگر ممکن است در زمانی که میله داربست را در دست دارد، به این سیم‌های برق گیر کرده و کارگر دچار برق‌گرفتگی شود.» او ادامه داد: «افرادی که دچار سوختگی الکتریکی می‌شوند، بیشتر از ناحیه دست‌وپا آسیب می‌بینند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که  65درصد آنها حداقل یک عضوشان را از دست داده‌اند یا دست یا پای‌شان قطع شده است. برخی از این افراد دو دست یا دو دست و یک‌پا را از دست می‌دهند.»

Barf_Setareh-Kazemi

تهرانی‌ها در انتظار برف و باران

اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به تداوم آلودگی هوای تهران طی روزهای آینده، از بارش برف و باران از عصر جمعه (اول دی‌ماه) خبر داد. به گزارش ایسنا، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران تا بعدازظهر جمعه (اول دی‌ماه) با استقرار جوی پایدار، آسمان صاف تا قسمتی ابری و در مناطق شهری همراه با غبار محلی، انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. از جمعه بعدازظهر تا اواخر وقت یکشنبه (۱ تا ۳ دی‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف و باران و مه مورد انتظار است. براساس این گزارش، آسمان تهران امروز (۳۰ آذرماه) صاف و همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد و طی ‌جمعه (اول دی‌ماه) کمی ابری، همراه با غبار محلی و از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

jolaie-asadollah اسدالله جولایی

آزادی ۵ هزار و ۶۰۵ زندانی غیرعمد 

با تلاش خیران از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری تعداد 5 هزار و 605 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات غیرعمد به‌همت ستاد مردمی دیه از بند رهایی یافته‌اند. اسدالله جولایی، مؤسس و رئیس هیئت‌امناء ستاد دیه گفت: «در هشت‌ماهه نخست سال، 256 زن و 5349 مرد که بابت ارتکاب جرائم غیرعمد و متحمل‌شدن به پرداخت خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع تصادفات رانندگی یا سوانح کارگاهی با رقم بدهی بالغ بر 7هزار و 800 میلیارد تومان روانه زندان‌ها شده بودند از بند آزاد شدند که این آمار در مقایسه با تعداد آزادی‌های صورت‌گرفته در هشت‌ماهه سال 1401 رشد 18 درصدی دارد.» براساس اعلام او، نمایندگی ستاد دیه اصفهان با تکیه بر کمک‌های نوع‌دوستانه مردمی، ضمن آزادی 547 زندانی جرائم غیرعمد طی هشت‌ماهه امسال در رأس فهرست آزادی‌ها قرار دارد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی