| کد مطلب: ۱۰۷۷۴

از جامعه چه خبر؟

niloofar

شکایت نیلوفر حامدی از قاضی صلواتی

«نیلوفر حامدی»، خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق، علیه قاضی صلواتی شکایت کرد. همسر نیلوفر حامدی در اینستاگرام نوشت: «علت این شکایت، خودداری قاضی دادگاه انقلاب از آزادی او در پایان یک سال بازداشت موقت است.» به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیده‌بان ایران، محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی  در ادامه نوشت: «از رسیدگی به این شکایت اطلاع نداریم اما همچنان بازداشت موقت نیلوفر پس از ۴۴۴ روز، به صورت غیرقانونی ادامه دارد. یک‌ماه از ثبت اعتراض به حکم ناعادلانه قاضی صلواتی علیه نیلوفر می‌گذرد ولی همچنان پرونده او به هیچ‌کدام از شعبه‌های تجدیدنظر ارجاع نشده تا روند رسیدگی طی شود. نیلوفر همچنان بلاتکلیف و بدون حکم قطعی، به‌عنوان متهم در بازداشت موقت غیرقانونی است.»

barani_hosein حسین بارانی

مبتلایان دیابت و فشارخون ستاره‌دار می‌شوند

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: «در قرارگاه سلامت خانواده و نظام ارجاع که با حضور نمایندگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت برگزار شد، پیشنهاد دادیم افرادی که ما با این دو بیماری شناسایی کرده‌ایم، ستاره‌دار شوند و در سطح دوخدمتی، رایگان خدمت بگیرند. این کار در حال برنامه‌ریزی است. در نقاطی که هنوز نظام ارجاع برقرار نشده است، فرد ستاره‌دار با مراجعه به سطح دوخدمتی، شناسایی می‌شود.» محسن بارونی ادامه داد: «حدود ۳۰ هزار واحد بهداشتی _ درمانی در کشور ارائه‌دهنده خدمت سلامت هستند و بیش از ۷۰ هزار نفر از کادر بهداشتی درگیر این پویش شده‌اند». او با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۶۰ هزار مرگ سالانه داریم، ادامه داد: «براساس مقالات چاپ‌شده، ۵۰‌درصد این مرگ‌ها به‌دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است‌ که تقریباً ۱۸۰ هزار مرگ سالانه می‌شود. طبق مقالات علمی ۷۰‌درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی نیز به‌دلیل فشارخون بالا است.» براساس اعلام او، ۷۰‌درصد مرگ‌هایی که در سنین ۴۵ تا ۵۰ رخ می‌دهد به‌دلیل فشارخون بالاست که یعنی سالانه ۱۲۶ هزار مرگ، سهم فشارخون بالاست.

amani-naser ناصر امانی

خشک‌شدن ۱۳هزار درخت در تهران

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیگیری‌ها نشان داد، حدود ۱۳ هزار درخت در این تعداد بوستان در معرض قطع‌شدن است، گفت: «سوال مهم این است که چرا این حجم از درختان خشک شده؟ چه ترک‌فعل‌هایی صورت گرفته؟ و چه کارهایی انجام نشده یا کم‌کاری صورت گرفته که حالا ما با این حجم از درختان خشک‌شده مواجه هستیم.» ناصر امانی در توضیح بیشتر به ایسنا گفت: «برخی علت این خشک‌شدن را کم‌آبی می‌دانند و برخی دیگر تُنُک نکردن به‌موقع درختان را علت بروز این اتفاق می‌دانند. اما به هر دلیلی که این اتفاق افتاده، ‌باید جلوی تسری یافتن خشک‌شدن درختان را گرفت.» او ادامه داد: «هر گزارشی که در مورد قطع یا خشک‌کردن درختان به من داده شود، آن را پیگیری کرده و حتی در صحن علنی مطرح می‌کنم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی