| کد مطلب: ۱۷۵۵۲

در پی اتهام‌زنی‌های علیرضا زاکانی به رئیس و وزرای دولت‌های یازدهم و دوازدهم

روحانی خواستار حضور در تلویزیون شد

روحانی خواستار حضور در تلویزیون شد

گروه خبر: دومین مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه 31 خرداد در حالی برگزار شد که علیرضا زاکانی ادعاهایی را علیه حسن روحانی، رئیس‌دولت‌های یازدهم و دوازدهم مطرح و به‌نوعی مشکلات امروز جامعه را متوجه دولت او کرد؛ آن‌هم در شرایطی که روحانی امکان دفاع از خود را نداشت.

زاکانی گفته بود:«دوره ۸ ساله آقای روحانی کشور را به باد داد اما سه سال آقای رئیسی بالاتر و مؤثرتر است. در دوران آقای روحانی همین ژنرال‌های اقتصادی ۹۲ مردم را بیچاره کردند و مسکن مهر را مزخرف خواندند  اما آنها امروز در ستاد آقای پزشکیان هستند. گفتند با فساد مبارزه می‌کنیم برادر آقای رئیس‌جمهور به واسطه پرونده‌های فساد احضار شد، گفتند اعلام جنگ می‌کنیم. برادر معاون اول رئیس‌جمهور را به دلیل قاچاق ارز گرفتند. وعده ۱۰۰ روزه دادند و بعد گفتند مگر می‌شود در صد روز کاری کرد و به شعور مردم توهین کردند.»

او همچنین با بیان اینکه خسارت‌های متعددی در این ایام به کشور زده شد، عنوان کرده بود:«وقتی از درون اتاق‌های شیشه‌ای و ماشین‌های آنچنانی مسیر را دنبال کردند، ۲۰۵ هزار میلیارد بدهی در سال 1392 بود دولتی که تحویل دادند هزار و ۳۰۰ همت بدهی داشت در واقع بودجه یک سال را پیش‌خور و دولت را بدهکار کردند.»

او به حادثه معدن یورت هم اشاره و اظهار کرد:«وقتی همه چیز ناظر به توافق با آمریکا شد معلوم شد سر شما را هم کلاه می‌گذارند. حادثه معدن یورت که اتفاق افتاد پدر یکی از قربانیان گفتند ما رئیس‌جمهور نداریم راست گفت هشت سال کشور رئیس‌جمهور نداشت، وقتی قطار تبریز آتش گرفت ۴۵ نفر فوت شدند وزیر آن دولت که در ستاد آقای پزشکیان هستند اعلام کردند که مردم بیمه‌اند، انگار مردم محتاج هستند و اگر بیمه باشند و بسوزند اشکالی ندارد. آقای پزشکیان که به ایشان خیلی هم علاقه دارم همان دولت آقای روحانی است و همان مسیر را دنبال می‌کنند.»

او در ادامه همچنین تصاویری هم از حسن روحانی سوار بر اتومبیل یا کلید در دست یا در حال تجلیل از مذاکره‌کنندگان برجام به بینندگان نشان داد؛ چنانکه گویی این اسناد نشان‌دهنده خیانت و جنایت روحانی است.

این عملکرد زاکانی که برخی آن را «سبک احمدی‌نژادی» خواندند البته بی‌پاسخ نماند و دفتر حسن روحانی در نامه‌ای به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، ضمن محرز دانستن اتهامات واردشده توسط برخی داوطلبان در مناظره دوم علیه روحانی، به دولت او و افراد منتسب، خواستار عمل به وظیفه قانونی و وعده اعلام‌شده توسط کمیسیون برای تخصیص فرصت دفاع و پاسخ به این ادعاها شد.

در متن کامل نامه این نامه آمده است:

کمیسیون محترم بررسی تبلیغات انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

احتراماً پس از اتهامات و توهین‌های آشکار برخی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در مناظره دوم علیه دکتر حسن روحانی و دولت ایشان و افراد منتسب، با ذکر نام و نشان دادن تصاویر، طبق اعلام مکرر سازمان صداوسیما پس از این اظهارات، برای تخصیص فرصت پاسخ به افراد غائب مطابق قانون، درخواست دفاع در اسرع وقت، در چارچوب همان برنامه، زمان و مدت مشابه را تکرار می‌کنیم.

درخواست پاسخ به ادعاهای مناظره اول طی نامه 1403/03/29 با ایراد بهانه‌عدم ذکر مصادیق توهین و تهمت ممکن نشد، اما با آنچه در مناظره دوم در 1403/03/31 گذشت، امیدواریم تردیدی برای اعضای محترم این کمیسیون باقی نگذاشته باشد که اظهارات بیان‌شده، توهین آشکار و اتهام مستقیم است که طرح آن‌ها مصداق هتک حرمت و شخصیت افراد حقیقی و حقوقی بوده که قابلیت پیگیری قانونی و قضایی دارد.

حال که برخی داوطلبان تائیدصلاحیت‌شده چنین بی‌محابا اصول اخلاقی و حقوقی را زیرپا گذاشته و در غیاب دکتر روحانی و افراد نامبرده، صحنه مناظره را برخلاف تأکید مکرر مقام معظم رهبری به عرصه لجن‌پراکنی، تهمت و تخریب تبدیل کرده‌اند، انتظار می‌رود سازمان صداوسیما و آن کمیسیون به وعده و وظیفه قانونی خود برای تخصیص فرصت کافی در زمان مشابه عمل کنند.

کنایه پورمحمدی و پزشکیان به زاکانی

گفتنی است شب گذشته در جریان مناظره سوم، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان خطاب به زاکانی از جدی نبودن کاندیداتوری و کنار رفتن او در روزهای آینده سخن گفتند که واکنش و عصبانیت این نامزد تندرو را به همراه داشت. پزشکیان در پایان از زاکانی پرسید: «می‌مونی دیگه؟!»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی