| کد مطلب: ۱۹۳۴۶

سیاهپوست، در مقام معترض

سیاهپوست، در مقام معترض

کتاب «دفعه‌ی بعد، آتش: نامه‌ای از منطقه‌ای در ذهنم» نوشته‌‌ی جیمز بالدوین با ترجمه‌ی امید مهرگان در 95 صفحه، با قیمت 52 هزارتومان توسط انتشارات چشمه منتشر شده است.

«دفعه‌ی بعد، آتش: نامه‌ای از منطقه‌ای در ذهنم» اولین‌بار در سال ۱۹۶۲ منتشر شد؛ نقطه‌ی عطفی در کارنامه‌ی جیمز بالدوین، نویسنده‌‌ی سرشناس سیاهپوست سرکش در ادبیات آمریکا. بالدوین در این کتاب روایتی از مفهوم سیاه‌بودن در جامعه‌ی آمریکایی نقل می‌کند.

مفهومی که در آن بسیاری اصطلاحات، خرده‌فرهنگ‌ها و باورهای تاریخی معنایی دارند. نویسنده در این متن هم زندگی خودش را مرور می‌کند، هم نشان می‌دهد که چگونه حقیقت انسان سیاهپوست در مقام موجودیتی تاریخی و انسانی، پنهان شده است.

زبان و روایت بالدوین در این کتاب، شگفت‌انگیز و تکان‌دهنده است. بالدوین در نوشتار رادیکال خود مدام به بخش‌هایی از تاریخ ارجاع می‌دهد و آن را با زندگی خودش تلفیق می‌کند؛ یعنی پسرکی از هارلم که راوی صدایی شده که همیشه تحقیر شده است.

کتاب «دفعه‌ی بعد، آتش: نامه‌ای از منطقه‌ای در ذهنم» نوشته‌‌ی جیمز بالدوین با ترجمه‌ی امید مهرگان در ۹۵ صفحه، با قیمت ۵۲ هزارتومان توسط انتشارات چشمه منتشر شده است.

دفعه‌ی بعد، آتش: نامه‌ای از منطقه‌ای در ذهنم

نویسنده:‌ جیمز بالدوین

مترجم: امید مهرگان

انتشارات: چشمه

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی