| کد مطلب: ۱۱۶۹۸

راه‌های قانونی مهاجرت به آلمان

راه‌های قانونی مهاجرت به آلمان

راه‌های قانونی مهاجرت به آلمان

کشور آلمان به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و اقتصادی اروپا، پتانسیل بسیار خوبی برای رشد و شکوفایی در خود دارد. هزینه نسبتا پایین زندگی در آلمان (نسبت به دیگر کشورهای اروپایی)، خدمات گسترده دولتی، امنیت اجتماعی، ثبات اقتصادی و سیاسی، امکان تحصیل رایگان و … باعث شده است تا این کشور مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت باشد.

اگر برای طی کردن مراحل مهاجرت دچار ابهام هستید، کمک گرفتن از یک موسسه و تیم مهاجرتی معتبر و مطمئن شامل بهترین وکلای اجرایی مانند موسسه ویزایار می‌تواند مسیر مهاجرت را برای شما روشن کند. در ادامه روش‌ های قانونی مهاجرت به آلمان را با هم بررسی می‌کنیم.

 

روش‌های مهاجرت به آلمان

روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که هر کدام شرایط مخصوص به خود را دارند؛ به این ترتیب بهتر است باتوجه ‌به شرایط‌تان از میان همه راه‌ها، بهترین آن را انتخاب کنید:

  • مهاجرت تحصیلی به آلمان

  • مهاجرت کاری به آلمان

  • مهاجرت از طریق کارآفرینی

  • مهاجرت از طریق ازدواج

  • مهاجرت از طریق اوسبیلدونگ

  • مهاجرت به آلمان از طریق تولد

مهاجرت تحصیلی به آلمان

کشور آلمان برای این نوع از مهاجرت قوانین سختی ندارد؛ امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در آلمان با هزینه خیلی پایین یا حتی رایگان وجود دارد. همچنین دانشگاه‌های آلمان از اعتبار بین‌المللی بالایی برخوردار هستند؛ به همین دلیل، مهاجرت تحصیلی به آلمان انتخاب دانشجویان بسیاری است. برای مهاجرت تحصیلی، شما باید از یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان پذیرش دریافت کنید، حداقل دانش زبانی انگلیسی یا آلمانی را داشته باشید و همچنین برنامه مالی درستی برای زندگی داشته باشید.

نکته خوبی که در این روش وجود دارد، این است که شما بعد از اتمام تحصیل، اجازه دارید 18 ماه در آلمان اقامت داشته باشید و در این حین، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنید. برای دریافت مشاوره، جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید با کارشناسان مجرب موسسه ویزایار در ارتباط باشید.

مهاجرت کاری به آلمان

در سال 2022 نرخ بیکاری در کشور آلمان تنها 2.8 درصد تخمین زده شده است که نشان می‌دهد وضعیت کار در این کشور خوب است. یکی دیگر از روش‌ های قانونی مهاجرت به آلمان، مهاجرت از طریق فرصت شغلی و تخصص است. مشاغل مهندسی، مشاغل مربوط به کادر درمان و پزشکی و مشاغل فنی همه ساله در لیست شغل‌های مورد نیاز کشور آلمان وجود دارد. موسسه مهاجرتی ویزایار خدماتی نظیر اخذ ویزای جاب سیکر آلمان، انواع ویزای اوسبیلدونگ آلمان و … را به شما ارائه می‌دهد.

مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی

برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، پیش‌نیاز شما داشتن یک بیزینس پلن قوی است. سرمایه اولیه برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلمان مبلغ خیلی زیادی نیست؛ به همین دلیل این روش می‌تواند یک روش نسبتا آسان و خوب برای مهاجرت باشد.

برای اینکه درخواست ویزای سرمایه‌گذاری شما تایید شود، نیاز است:

  1. طرح توجیه اقتصادی سرمایه‌گذار توسط اتاق بازرگانی آلمان مورد تایید قرار گیرد.

  2. طرح شما از نظر دولت آلمان، طرح سوددهی باشد.

  3. به‌عنوان سرمایه اولیه، حداقل 25 هزار یورو برای سرمایه‌گذاری در اختیار داشته باشید.

ازآنجایی‌که کشور آلمان از کارآفرینان مستعد با ایده‌های نو بسیار استقبال می‌کند، شما از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، با داشتن یک برنامه دقیق برای تجارت در این کشور، یک ویزا به اعتبار 3 سال دریافت می‌کنید. این ویزا بعد از گذشت 3 سال در صورت موفق بودن کسب‌و‌کار شما و سوددهی منطقی می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

یکی از انواع راه‌ های قانونی مهاجرت به آلمان، اخذ ویزای ازدواج است. اگر قصد ازدواج با یک شهروند آلمانی یا شخص دارنده اقامت دائم آلمان را دارید، می‌توانید برای مهاجرت از طریق اخذ ویزای ازدواج اقدام کنید. تمامی جوانب ازدواج بررسی و سنجیده می‌شود تا در صورت صوری بودن، این اجازه به شما داده نشود. در این روش پس از ازدواج، امکان دریافت اقامت دائم و حتی تابعیت هم وجود دارد. بعد از گذشت 2 سال از زندگی مشترک و روی هم رفته 3 سال اقامت در آلمان، امکان دریافت تابعیت را دارید.

مهاجرت از طریق اوسبیلدونگ

یکی از راحت‌ترین روش‌ های قانونی مهاجرت به آلمان، شرکت در دوره‌های فنی حرفه‌ای مانند آوسبیلدونگ است. همانطور که می‌دانید، آلمان جمعیتی با میانگین سنی بالا و به اصطلاح پیر دارد؛ به این ترتیب از نیروی جوان برای کار و تحصیل به شدت استقبال می‌کند. اوسبیلدونگ به معنای کارآموزی است؛ در این روش شما درخواست چیزی شبیه کارآموزی می‌دهید و در یک بازه زمانی مشخص، مهارتی را فرا گرفته و پس از آن وارد بازار کار این حرفه می‌شوید.

مهاجرت به آلمان از طریق تولد

در کشور آلمان، برای اینکه فرزند متولد شده در این کشور تابعیت آلمانی را دریافت کند، باید حداقل یکی از والدین او آلمانی باشد. همچنین اگر والدین اقامت دائم آلمان را داشته باشند و ۸ سال در این کشور زندگی کرده باشند نیز، تابعیت ممکن است به فرزندشان تعلق گیرد.

همچنین این فرزند قبل از ۲۱ سالگی می‌تواند با دارا بودن شرایط زیر، درخواست اخذ تابعیت آلمان بدهد:

  • به پایان رساندن یک آموزش فنی‌حرفه‌ای در این کشور

  • فارغ‌التحصیل شدن از یکی از دانشگاه‌های آلمانی

  • ۶ سال تحصیل در یکی از مدارس آلمانی

  • گذراندن حداقل ۸ سال از زندگی در این کشور

مراحل مهاجرت به آلمان

پس از انتخاب روش مهاجرت، باید برای طی کردن مراحل آن اقدام کنید. در این بین ممکن است با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو باشید؛ اما نگران نباشید، موسسه مهاجرتی ویزایار با داشتن سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه مهاجرت به کشور آلمان، در تک تک این مراحل همراه شماست. مراحل مهاجرت به آلمان عبارت‌اند از:

  • تهیه مدارک

  • اخذ مدرک زبان

  • ارائه تمکن مالی

  • گرفتن وقت سفارت

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان

در میان تمامی روش‌هایی که در بالا مطرح کردیم، ۲ مورد آن جزو راحت‌ترین روش‌ های قانونی مهاجرت به آلمان هستند:

  • تحصیل در آلمان

  • ویزای جستجوی کار آلمان

سریع‌ترین راه مهاجرت به آلمان

از جمله سریع‌ترین روش‌ های قانونی مهاجرت به آلمان می‌توان به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کشور آلمان اشاره کرد. شما با داشتن سرمایه حداقلی ۲۵۰۰۰ یورو می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای سرمایه‌گذاری دریافت کنید. همچنین تحصیل در آلمان هم یکی دیگر از روش‌های سریع مهاجرت به این کشور است.

ارزان‌ترین راه مهاجرت به آلمان

اخذ ویزای کاری در آلمان ازجمله ارزان‌ترین روش‌ های قانونی مهاجرت به آلمان محسوب می‌شود. اگر تمایلی به صرف هزینه بالا ندارید، می‌توانید از طریق اخذ ویزای کاری آلمان اقدام کنید.

جمع‌بندی نهایی

راه‌های قانونی بسیاری برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و کافیست برای انتخاب درست‌ترین روش، شرایط‌تان را در نظر بگیرید؛ به این صورت که ترجیح شما سریع‌ترین روش است؟ کم هزینه‌ترین روش است؟ یا راحت‌ترین روش؟ سپس انتخاب کنید و به انجام کارهای اولیه برای دریافت ویزا و اقامت کشور آلمان بپردازید. ویزایار قدم به قدم در طی کردن این مسیر همراه شماست.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی