| کد مطلب: ۱۰۷۱۶

مدیران

beitolahi_ali علی بیت الهی

خطر فرونشست در مسیر راه‌آهن تهران-مشهد

فرونشست به مسیرهای ریلی هم رسید. به گفته یکی از متخصصان دراین‌زمینه، ‌چندین مسیر ریلی و فرودگاه‌ها موضوع فرونشست را مورد مطالعه قرار دادیم و یکی از مسیرهای ریلی که موضوع فرونشست ‌در آن جدی بوده، راه‌آهن تهران-مشهد است. به‌طوری‌که در نقاطی از این راه‌آهن آثار فرونشست کاملاً مشهود است‎. علی بیت‌الهی، عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دراین‌باره به ایلنا گفت: در این مسیر ریلی در قطعه نزدیک به ورامین، در ایستگاه حوالی ابردژ و در ادامه مسیر نزدیک به ایستگاه نیشابور به‌شدت آثار فرونشست مشهود و بسیار هم خطرناک است و باتوجه به بروز شکاف و حفرات، احتمال اینکه این مسیر ریلی و خطوط ریزش داشته باشد، وجود دارد. این خطر بالقوه محتمل است، ازاین‌رو باید اقدامات مقابله‌ای و تمهیدات مهندسی دیده شود و راهکارهایی وجود دارد و می‌توان اقداماتی انجام داد تا خطر فرونشست را به حداقل رساند. در نقاط شکاف‌ها و حفرات را با موادی پر کردیم و می‌توان با روش عایق‌بندی جلوی گسترش این عوارض به حریم ریل را گرفت. او با اشاره به انتشار اخباری درباره خطر فرونشست در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: اثرات فرونشست در فرودگاه مهرآباد، نمایان و مشهود نیست و حاشیه‌های پهنه فرونشستی جنوب غرب تهران در مجاورت این منطقه قرار گرفته و فعلاً نگرانی وجود ندارد. 

danesh_alireza علیرضا دانش

انتقال کریدور نفتی ایران به زیر زمین

راهبردی‌ترین کریدور نفتی ایران قرار است که به‌دلایل ایمنی، به زیر زمین منتقل شود. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دراین‌باره گفت: به‌دلیل وجود معارضان متعدد در مسیر کریدور نفتی اهواز و لزوم ایجاد نشدن اختلال ترافیکی برای شهروندان در این منطقه، برای نخستین‌بار در صنعت نفت، این کریدور با حفاری افقی و لوله‌گذاری به شیوه حفر قنات، به زیر زمین منتقل می‌شود. به گزارش شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی افزود: کریدور نفت اهواز واقع در سه‌راه فرودگاه، از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین کریدورهای صنعت نفت است که سال‌هاست به‌دلیل وجود معارضان متعدد، همچنین بار سنگین ترافیکی در آن محل، عملیات حفاری و لوله‌گذاری و تعمیرات لوله‌های انتقال نفت و گاز، با مشکل روبه‌رو شده است. او افزود: براین‌اساس تصمیم گرفته شد عملیات حفاری و لوله‌گذاری به شیوه کیسینگ و الهام از شیوه سنتی حفر قنات انجام شود.

entezari_abdolreza عبدالرضا انتظاری

کمبود گاز مایع در یزد نداریم

معضل کمبود گاز مایع و نگرانی برای تأمین آن ازسوی مردم، سبب‌شده تا مسئولان دراین‌زمینه اطلاع‌رسانی کنند. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یزد دراین‌باره گفت: هیچگونه کمبودی در ‌زمینه ‌عرضه و توزیع گاز مایع برای مصرف‌کنندگان واقعی در استان یزد وجود ندارد. به گزارش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد، عبدالرضا انتظاری، میانگین ماهیانه توزیع گاز مایع را در استان یزد ۹۰۰ تن اعلام کرد و افزود: آن دسته از ‌مصرف‌کنندگانی که دسترسی به شبکه گاز ندارند، مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای هستند. شهروندان برای دریافت گاز مایع به‌قیمت یارانه‌ای، ‌باید در سامانه «سدف» ثبت‌نام کنند تا این فرآورده نفتی به نرخ یارانه در اختیار آن‌ها قرار گیرد. انتظاری، هزینه یک کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع یارانه‌ای را ۲۷۹ هزار ریال اعلام کرد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی