معرفی دقیق ترین ابزارهای بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل + لینک آدرس ها
استفاده از این ابزارها صرفا برای اطلاع از جایگاه شما در موتورهای جستجو نیست. استفاده از این ابزارها برای طراحی استراتژی های سئو بسیار مهم است. با پیگیری رتبه خود می توانید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید و تصمیمات آگاهانه ای برای بهبود سئو سایت خود بگیرید.
بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل و معرفی ابزارها
بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل موضوعی است که شاید در رابطه با نحوه انجام آن اطلاعاتی نداشته باشید. در صورتی که فکر می کنید رتبه گوگل شما هیچ اهمیتی ندارد، سخت در اشتباه هستید. شما با بالا بردن رتبه محتوای خود در گوگل، نرخ کلیک سایت خود را صدها برابر افزایش می دهید. با این حال در صورتی که رتبه بندی خود را در گوگل بررسی نکنید، نمی دانید که تلاش های بی وقفه شما برای افزایش رتبه گوگل موثر بوده است یا نه. ما در سایت خرید هاست این مقاله را برای شما آماده کرده ایم تا به کمک آن بتوانید رتبه کلمات کلیدی سایت خود را در جستجوی گوگل مشاهده کنید. همچنین در صورتی که می خواهید رتبه کلمات کلیدی خود را در جستجوی گوگل بهبود ببخشید، ما در خرید هاست این کار را برای شما انجام می دهیم.
چرا بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل مهم است؟
رتبه بندی سایت شما در کلمات کلیدی گوگل تعیین کننده میزان بازدید از سایت شماست. این بررسی به شما نشان می دهد که در کلمه کلیدی مد نظر در چه جایگاهی قرار دارید. برای این که به عنوان بهترین نتیجه برای افرادی که در گوگل اقدام به جستجو می کنند باشید، باید جایگاه اول رتبه بندی گوگل را کسب کنید. به این دلیل است که هر چه رتبه بندی شما به جایگاه اول نزدیک تر باشد وب سایت شما از اعتبار بیشتری برخوردار می شود. کاربران ارزش و اهمیت بیشتری را به سایت هایی که در جایگاه اول قرار دارد می دهند. با بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل شما درک صحیحی از این که باید با چه کسانی رقابت کنید به دست می آورید.
همچنین با داشتن سرور اختصاصی ایران موجب بالا رفتن سرعت لود سایتان برای کاربرانتان خواهد بود و در نتیجه رشد قابل توجهی را شاهد خواهید بود که میتواند به تمام کلمات کلیدیتان تاثیر مسقیم داشته باشد و برای تهیه سرور اختصاصی پر قدرت میتوانید از سایت رسمی و دارای مجور خرید هاست استفاده کنید و خیال خود را از بابت کیفیت و پایداری راحت نمایید.
https://vedios.xn--mgbgkejo2lwa.com/vds-iran.mp4
ابزارهای بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل
این درست است که شما می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی را در گوگل به صورت جداگانه بررسی کنید، اما این پروسه باعث اتلاف وقت می شود. در عوض شما می توانید از ابزارهای بررسی رتبه بندی استفاده کنید تا یک نمای کلی از وضعیت سئوی سایت خود در زمینه های مختلف داشته باشید. در اینجا ما ابزارهایی را به شم معرفی می کنیم که هم سئوی سایت شما را بررسی می کنند و هم رتبه بندی کلمات کلیدی شما در گوگل را:
-
کنسول جستجوی گوگل (Google search console)
این ابزار که توسط گوگل ایجاد شده است، به طور خاص برای بررسی حضور وب سایت شما در موتورهای جستجوی محبوب مانند گوگل طراحی شده است، پس در نتیجه راه اندازی یک حساب کاربری در گوگل سرچ کنسول بسیار ضروری می باشد. با راه اندازی Google search console به بینش های ارزشمندی در مورد معیارهای عملکرد جستجو مانند کلیک ها، نمایش ها و میانگین نرخ کلیک دسترسی پیدا می کنید. در کل Google search console یک ابزار جامع برای بررسی رتبه گوگل است که به شما امکان می دهد عملکرد رتبه بندی وب سایت خود را در نتایج جستجو بررسی کنید.
برای بررسی رتبه بندی سایت خود در Google search console مراحل زیر را دنبال کنید:
-
روی برگه Search Results در بخش Performance کلیک کنید.
-
برای مشاهده تمام کلمات کلیدی که وب سایت شما برای آن ها بهینه شده است روی Queries کلیک کنید.
-
مطمئن شوید که میانگین موقعیت را در نمودار انتخاب کرده اید تا آن را در جدول زیر ببینید.
نه تنها موقعیت رتبه بندی شما را نشان می دهد، بلکه تعداد نمایش ها و کلیک هایی را که برای این کلمه کلیدی دریافت می کنید و همچنین نرخ کلیک را برای شما نمایش خواهد داد.
استفاده از Google search console کاملا رایگان است و شما می توانید به سادگی وب سایت خود را از طریق هاست دامنه خود به آن متصل کنید.
-
Ubersuggest
Ubersuggest که توسط تیم تخصصی نیل پاتل ساخته شده است، ابزار همه کاره است که می تواند به شما کمک کند که رتبه بندی گوگل خود را بررسی کنید. این ابزار همچنین در مورد رتبه بندی کلمات کلیدی اطلاعاتی را در مورد سئوی فنی به شما ارائه می دهد و تجزیه و تحلیل های رقابتی را به شما ارائه می کند.
از این ابزار می توانید برای دریافت گزارش کلمات کلیدی استفاده کنید که نشان می دهد وب سایت شما برای کدام کلمات کلیدی در موتورهای جستجو بهینه شده است. این گزارش حجم جستجو، موقعیت شما، تعداد بازدیدهای ثابت و هم سختی سئو کلمه کلیدی را به شما نمایش می دهد.
برای استفاده از این ابزار شما می توانید تعداد جستجوی محدود در روز انجام دهید و برای انجام جستجوی بیشتر باید به صورت ماهانه اشتراک پرداخت کنید. همچنین نتایج ارائه شده در نسخه رایگان این ابزار بسیار محدود می باشد.
-
Ahrefs
Ahrefs یکی از ابزارهای برتر سئو در بازار است که برای ارائه بینش عمیق در مورد عملکرد سئو شما طراحی شده است. بررسی رتبه شما در کلمات کلیدی فقط بخش کوچکی از امکانات این ابزار می باشد و این ابزار امکانات پیچیده تر و تخصصی تری از سئو را به شما ارائه می کند.
ابزار Ahrefs رتبه بندی کلمات کلیدی را بر حسب جستجوهای دسکتاپ و موبایل به شما نمایش می دهد. همچنین شما می توانید رتبه محلی خود را در این ابزار بررسی کنید. شما می توانید برای استفاده از این ابزار وب سایت خود را وارد کنید و این ابزار به شما گزارش کاملی از کلمات کلیدی، موقعیت، دشواری کلمه کلیدی و حجم جستجو ارائه می کند. استفاده از این ابزار نیاز به پرداخت هزینه دارد و اشتراک این ابزار از 99 دلار شروع می شود.
-
SEMRush
SEMRush یکی دیگر از ابزارهای محبوب سئو می باشد که برای کمک به بازاریابان برای ایجاد یک استراتژی سئوی قوی طراحی شده است. این ابزار به شما کمک می کند تا درباره کلمات کلیدی مورد نظر خود تحقیق کنید و کلمات کلیدی را که در رتبه بندی خود از آن ها استفاده می کنید را بررسی کنید.
شما می توانید از ابزارهای SEMRush به صورت بهینه استفاده کنید، به عنوان مثال می توانید تعیین کنید که وب سایت شما از قبل برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شده است. گزارشات SEMRush به شما می گوید که در چه جایگاهی از رتبه بندی قرار دارید، هر کلمه کلیدی به چه میزان دشوار است و حجم جستجوی مرتبط با هر کلمه کلیدی به چه میزان بوده است.
SEMRush همچنین نمودارهایی را به شما ارائه می دهد که شما می توانید از طریق این نمودارها بررسی کنید که عملکرد کلمه کلیدی شما چگونه بوده است مثل سایت طراحی شده توسط ما به اسم سایت خرید فالوور اینستاگرام www.xn--mgbaaanvhpcdt8npbvj3aa47pnpia.com که در حوضه خدمات اینستاگرام فعالیت دارد و ما با برسی کلمات آن شاهد رشد آن بودیم. شما می توانید به کمک این ابزار از موقعیت کلمه کلیدی خود مطلع شوید، رتبه بندی صفحات برای کلمات کلیدی جستجو شده را ببینید و و این که در رتبه بندی گوگل در چه شرایطی هستید را ببینید.
-
MozPro
MozPro نیز یک ابزار جامع و کاربردی سئو است که برای بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده می شود. علاوه بر بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی، می تواند بک لینک ها را تجزیه و تحلیل کند و برنامه ریزی کلمات کلیدی را برای شما انجام دهد. این ابزار به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیگیری کنید. شما کلمات کلیدی که روی آن ها متمرکز هستید را وارد می کنید و MozPro به شما نشان می دهد که چه عملکردی برای نمایش در موبایل و دسکتاپ دارید. همچنین به شما نمایش می دهد که آیا در ماه گذشته افت رتبه را در موتورهای جستجو تجربه کرده اید یا خیر.
بر خلاف سایر ابزارهای سئو، MozPro از STAT، پیشرفته ترین و دقیق ترین ردیاب رتبه در جهان استفاده می کند مثلا در سایت www.hubfollower.com ما متوجه شدیم که در مدت کم رشد قابل توجهی در خرید فالوور داشتیم. اکثر پلتفرم های رتبه بندی دیگر به شما یک موقعیت متوسط و میانگین موقعیت را ارائه می دهند، اما MozPro نتایج دقیق و لحظه ای را به شما می دهد که در طول روز در حال تغییر هستند. استفاده از این ابزار نیازمند تهیه اشتراک می باشد که قیمت اشتراک از ماهانه 99 دلار شروع می شود.
-
ابزار ایرانی KWRank
این ابزار یک ابزار حرفه ای ایرانی برای شناسایی کلمات کلیدی سئو می باشد. استفاده از ابزار KWRank رایگان نیست اما شما می توانید برای یک هفته به صورت رایگان این ابزار را تست کنید و در صورت رضایت نسخه پولی آن را خریداری کنید. توجه داشته باشید که هزینه که برای نسخه حرفه ای این ابزار پرداخت می کنید بسیار مقرون به صرفه تر از ابزارهای مشابه خارجی می باشد و استفاده از آن بسیار توصیه می شود.
-
افزونه کروم رایگان NightWatch
این افزونه با توجه به رایگان بودن آن، می تواند تا حد زیادی نیازهای اساسی شما را در جهت بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی گوگل برآورده کند. با استفاده از این افزونه مرورگر کروم، می توانید در روز بین 10 تا 20 کلمه کلیدی خود را بررسی کنید و رتبه آن ها در موتور جستجوی گوگل را مشاهده کنید.
این ابزار در عین رایگان بودن امکانات زیادی را برای بررسی کلمات کلیدی و رتبه بندی آن ها در جستجوی گوگل به شما ارائه می دهد. در صورتی که قصد هزینه برای ابزارهای تخصصی سئو ندارید می توانید به صورت موقت از این افزونه استفاده کنید.
اهمیت بررسی رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو
طراحی استراتژی های سئو بسیار مهم است. با پیگیری رتبه خود می توانید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید و تصمیمات آگاهانه ای برای بهبود سئو سایت خود بگیرید. بررسی های منظم شما را قادر می سازد نسبت به سرعت تغییرات الگوریتم بازار واکنش نشان دهید و از این که وب سایت شما رقابتی و قابل مشاهده توسط کاربران می باشد اطمینان حاصل کنید.
نتیجه گیری
با جستجوی درست و صحیح کلمات کلیدی گوگل می توانید به صورت تخصصی روی سئو سایت خود تمرکز داشته باشید. در هر صورت مهم نیست که از ابزارهای رایگان استفاده می کنید یا پولی، نحوه استفاده شما از این کلمات کلیدی است که اهمیت دارد. در صورتی که دانش فنی در این زمینه را ندارید، ما در سایت خرید هاست به صورت تخصصی سئو سایت شما را انجام می دهیم و دیگر نیازی نیست که دغدغه رتبه بندی خود در گوگل را داشته باشید.
سوالات متداول درباره ابزارهای بررسی رتبه کلمات کلیدی:
چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
کلمات کلیدی در واقع عباراتی هستند که افراد برای یافتن محتوای مورد نظر آن را در موتورهای جستجو مانند گوگل تایپ می کنند. در صورتی که می خواهید وب سایت شما در نتایج جستجو حضور داشته باشد باید از کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت خود مطلع باشید.
چرا بررسی رتبه گوگل خود مهم است؟
شما باید بدانید که در صورتی که در سه نتیجه برتر رتبه گوگل قرار نگیرید، کلیک های بسیار کمی دریافت خواهید کرد. حتی بدتر از آن این است که به صورت کامل در صفحه اول جستجو وجود نداشته باشید. دیگر کسی سایت شما را بررسی نخواهد کرد. دانستن این که در چه رتبه ای از گوگل قرار دارید، می تواند به شما کمک کند تا فرایند بهینه سازی سئو خود را به صورت تخصصی انجام دهید.
چگونه رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشم؟
گوگل از فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی در گوگل استفاده می کند تا بفهمد صفحه شما را در چه جایگاهی از رتبه بندی قرار دهد. در صورتی که می خواهید در رتبه بالاتری از نتایج جستجو قرار بگیرید باید استراتژی خاص برای سایت خود تعیین کنید. از موارد جزئی مانند شناسایی کلمات کلیدی شروع کنید و سپس حوزه سئو خود را تخصصی تر پیش ببرید.