| کد مطلب: ۲۰۳۹۲

مطالبه خانم استاندار

مطالبه خانم استاندار

انتصاب زنان به عنوان استاندار و فرماندار در دولت، تدبیری مهم در راستای امیدبخشی به جامعه زنان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در عرصه‌های سیاسی و حاکمیتی است.

پلتفرم جمع آوری امضای کارزار، در جدیدترین درخواست خود کارزار مطالبه خانم استاندار را راه اندازی کرده است. در متن این درخواست که خطاب به رئیس جمهور نوشته شده آمده است:

همان‌طور که مستحضرید، توسعه بدون حضور و مشارکت زنان در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به عنوان نیمی از نیروی انسانی جامعه واقعیت و ضرورتی غیرقابل انکار است. زنان ظرفیت و توان لازم را دارند تا در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند و اثرگذار باشند. زنان ایران در قرن بیست و یک دارای توانایی، دانش و مهارتی هستند که باید در عرصه‌های مدیریتی عالی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

همان‌گونه که زنان در دوران مشروطه نقش موثری در این نهضت داشتند و خودجوش در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز برای تحقق آرمان‌ها جنگیدند، اکنون وقت آن رسیده که با حمایت از آنان در بدنه اجرایی دولت به عنوان استاندار و فرماندار به میدان بیایند. این درخواست نیست بلکه اثبات وعده‌های انقلاب و قدردانی از حضور همیشگی زنان است.

انتصاب زنان به عنوان استاندار و فرماندار در دولت، تدبیری مهم در راستای امیدبخشی به جامعه زنان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در عرصه‌های سیاسی و حاکمیتی است. بی‌گمان اعتمادهایی از این دست به مهارت‌های مدیریتی زنان "صدقه پرداختی" به آنان نیست. زنان ایران در ادوار تاریخی این سرزمین شایستگی خود را برای اداره امور کشور نشان داده‌اند.

لذا از آن رئیس جمهور محترم انتظار می‌رود موضوع افزایش ظرفیت‌ها برای فعالیت زنان در عرصه‌ی مدیریت سیاسی، بویژه به عنوان استاندار و فرماندار در دستور کار قرار گیرد. این مهم می‌تواند با نمایش توان اجرایی آنان در اداره کشور، فرصتی ارزشمند برای معرفی زنان به‌عنوان رجل سیاسی نیز مطرح باشد. امید است که پررنگ‌تر شدن حضور زنان در عرصه‌های سیاسی برگی زرین به تاریخ ایران بزرگ بیفزاید.

گفتنی است تاکنون سه هزار و و۹۳۶  امضا برای این درخواست به ثبت رسیده است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی