| کد مطلب: ۹۵۳۱

هشدار وزیر جنگ اسرائیل به حزب‌‏الله

یوآف گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، صبح دیروز با حضور در مرز لبنان، با اعلام اینکه «حزب‌الله لبنان تصمیم گرفته تا در این جنگ مشارکت کند»، هشدار داد: «حزب‌الله در صور

یوآف گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، صبح دیروز با حضور در مرز لبنان، با اعلام اینکه «حزب‌الله لبنان تصمیم گرفته تا در این جنگ مشارکت کند»، هشدار داد: «حزب‌الله در صورت مشارکت در این جنگ، هزینه سنگینی پرداخت می‌کند». این درحالی است که جبهه لبنان و فلسطین اشغالی چند روزی است که شاهد عملیات‌های حزب‌الله است که در آن مراکز نظامی اسرائیل هدف قرار گرفته است. خبرگزاری فارس دیروز به نقل از المیادین نوشت: «مقاومت اسلامی لبنان، مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را در مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبای اشغالی در نزدیکی شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد». اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله نیز روز جمعه خبر داده بود که در واکنش به هدف قرار دادن خبرنگاران و حمله به غیرنظامیان در نزدیکی مرکز العباد، رزمندگان مقاومت اسلامی نظامیان اسرائیلی را در نزدیکی پادگان برانیت با موشک‌های مناسب هدف قرار داده‌اند. بنا بر اعلام حزب‌الله، شماری از نظامیان اسرائیلی در این حمله کشته و برخی دیگر زخمی شده‌اند.

هشدار بایدن به کابینه جنگ اسرائیل

این درحالی است که نیوریورک‌تایمز در شماره دیروز خود با انتشار گزارشی نوشت: «مقامات آمریکایی دریافته‌اند که وزیر جنگ اسرائیل و سایر مقامات نظامی آن از ایده حمله به حزب‌الله حمایت می‌کنند درحالی‌که برخورد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با این ایده محتاطانه بوده است». مقامات آمریکایی و اسرائیلی که نخواستند نام آنها فاش شود، به نیویورک‌تایمز گفته‌اند: «بایدن و دستیاران ارشد او از رهبران اسرائیل خواسته‌اند تا از انجام هرگونه حمله بزرگ علیه حزب‌الله لبنان پرهیز کنند». به نوشته نیویورک‌تایمز، مقامات ایالات متحده که نگران ورود اسرائیل به جنگ حزب‌الله هستند، مشکلات جنگ با حماس در جنوب و یک نیروی بسیار قدرتمندتر (حزب‌الله) در شمال را به اعضای کابینه جنگ اسرائیل یادآور شده‌اند. مقامات آمریکایی بر این باورند که درگیری اسرائیل در یک جنگ دوجبهه‌ای، موجب خواهد شد که پای ایالات متحده و یک کشور ثالث را به این درگیری بکشاند. بنابراین گزارش، هم شخص بایدن و هم آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به تل‌آویو به صراحت نگرانی‌های خود در مورد وقوع جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله را به مقامات اسرائیل گوشزد کرده‌اند. نیویورک‌تایمز به نقل از منابع خود نوشت: «یکی از بزرگ‌ترین حامیان حمله به حزب‌الله گالانت بوده که معتقد است تلاش نظامی اصلی اسرائیل باید بر حزب‌الله متمرکز شود زیرا تهدیدی بزرگ‌تر از حماس است». گالانت به بلینکن گفته که او هفته قبل، از حمله به حزب‌الله دفاع کرده بود، اما مقامات دیگر او را نادیده گرفتند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی