| کد مطلب: ۲۳۷۱

انتشار در شرایط بحران

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

رسیدن به یکصدمین شماره یك روزنامه شاید یک موضوع ویژه به‌شمار نیاید؛ آن‌هم در شرایطی که برای بسیاری از روزنامه‌های دنیا حتی رسیدن به شماره‌های بسیار بالا مانند یکصدمین سال انتشار و شماره‌های شش‌هزار و هفت‌هزار نیز اتفاق غیرمعمولی محسوب نمی‌شود، چه رسد به اینکه به اولین عدد سه‌رقمی برسند. ولی این رقم برای «هم‌میهن» می‌تواند جالب و نقطه امید باشد. چون در جامعه‌ای كه بنیان اقتصادی، حرفه‌ای و حقوقی مطبوعاتی آن چندان قوی نیست و رسانه با مشکلات ریز و درشت فراوان روبه‌رو است، انتشار روزنامه یکی از دشوارترین کارها به‌شمار می‌رود. به‌خصوص اگر روزنامه بخواهد صدای مردم باشد. در عین حال «هم‌میهن» در یکی از حساس‌ترین روزها و بحرانی‌ترین شرایط کشور منتشر می‌شود که این مسئله، کار را بسیار سخت‌تر می‌کند. در واقع «هم‌میهن» در روزهایی انتشار خودش را آغاز کرد که شرایط برای حضور موثر و فعالِ کمترروزنامه‌ای فراهم بود.

در هرحال «هم‌میهن» امروز یکصدمین شماره خود را روی پیشخوان مطبوعات می‌فرستد. روزنامه‌ای که محتوای خود را با تاکید بر اطلاع‌رسانی صحیح، جلب اعتماد مخاطب، پرداختن به مسائل جاری کشور و توجه به زندگی مردم ایران منتشر کرد؛ رسانه‌ای که به‌جای احساسات، ذهن و اندیشه و قدرت تحلیل مخاطب را هدف خود قرار داده است. «هم‌میهن» نگاه به آینده دارد. نگاهی معطوف به حل مشكلات جامعه ایران از خلال دستیابی به بینش اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای تحلیل و شناخت این مشكلات. نگاهی به تیترها، یادداشت‌ها، مقالات و گزارش‌ها و حتی خبرهای آن بازتاب‌دهنده این واقعیت است. روزنامه اما در کنار محتوای مکتوب، در بخش آنلاین نیز تجربه متفاوتی را دنبال می‌کند.

پوشش رویدادهای این روزهای کشور در شبکه‌های اجتماعی، تولید فیلم و ویدئو از مسائل جامعه و بازنشر محتوای روزنامه در سایت و سایر پلتفرم‌های «هم‌میهن»، همگی تلاشی است برای جلب رضایت مخاطبان. شاید جالب باشد بدانید که یکی از فیلم‌های «هم‌میهن» در یک هفته بیش از 10میلیون بار دیده شد و برخی از مطالب این رسانه با اقبال بالای مخاطبان روبه‌رو شده است. همین‌قدر که امکان انتشار چنین نشریه‌ای تا اینجای کار محقق شده است، آن را یک گام به‌پیش می‌دانیم؛ ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی در پیش است. البته امید داریم تا ‌شماره هزار، گام‌های ملموس‌تری برداریم. این امید محقق نمی‌شود جز با تعامل مخاطبان روزنامه که سرمایه اصلی هر رسانه هستند. البته که تحریریه روزنامه نیز هر روز در تلاش است اعتماد مخاطب را حفظ کند.

«هم‌مهین» در همین یکصد شماره جایگاه خودش را در مطبوعات کشور به‌دست آورده است. مخاطبان این رسانه نیز دریافته‌اند که «هم‌میهن» در امور جاری کشور فراتر از مسائل سیاسی و مجادلات قدرت ورود می‌کند و به‌اصول و قواعدی پایبند است که شکل‌دهنده رفتارها و گرایش‌های ما به‌شمار می‌رود.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی