| کد مطلب: ۴۴۳۴

سیاستمداران

سیاستمداران

ننگ بر فقر فقر عامل سقوط است معنای «انقلابی» قورباغه به‌جای فولکس

javadi amoli

ننگ بر فقر

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی، مرجع تقلید شیعه در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: «توقع ما این است که این قدرت فکری را پیدا کنیم که نباید فقط به فقیر کمک کنیم بلکه باید با فقر مبارزه کنیم و این جهاد خوبی است! فقر دو گونه است، فقر اقتصادی و فقر طبیعی؛ جلوی فقر طبیعی را نمی‌شود گرفت؛ بچه بودن، پیر شدن، بیمار شدن و فقری که از این موارد سرچشمه بگیرد، ننگ نیست؛ اما فقر اقتصادی ننگ است و لذا باید به‌سمتی حرکت کنیم که فقری نباشد، نه اینکه فقیری نباشد.» او ادامه داد: «کمک به فقرا دو جور است، یکی کمک به فقیر است و دیگری فقرزدایی است؛ ما یک امر عاطفی داریم و یک امر عقلانی؛ امر عاطفی که کمک به فقیر است در همه کشورهای جهان هست و در همه آنها نهادی که به فقرا کمک می‌کند نیز وجود دارد.

noori hamedani

فقر عامل سقوط است

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، مرجع تقلید شیعه در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: «از نظر اسلام جهل، فقر و ظلم عامل سقوط و انحطاط جامعه است. در نظام اسلامی باید عدالت حاکم شده و تبعیض و ظلم وجود نداشته باشد. آگاهی و دانش سبب ریشه‌کن شدن جهل می‌شود و باید فقر جای خود را به رفاه بدهد.» او با بیان اینکه همه افراد در جامعه اسلامی باید از زندگی نسبتاً مرفهی برخوردار باشند، اظهار کرد: «اقدامات کمیته امداد در خدمت‌رسانی بسیار چشمگیر و بزرگ است و در جهت ریشه‌کن کردن فقر و کمک به محرومان، از آغاز تأسیس منشأ خدمات و برکات فراوانی بوده‌ است.»

zeydabadi

معنای «انقلابی»

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی در یادداشتی که از کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد نوشت: ««انقلابی» در بدیهی‌ترین تعریف خود یعنی کسی که تمام‌قد علیه «نظم موجود» در یک کشور است و برای به‌هم زدن آن می‌کوشد. حال اینکه چرا هم مخالفان نظم موجود در ایران خود را انقلابی می‌نامند و هم مدافعان آن، قاعدتاً به پارادوکس‌های فرهنگ سیاسی در ایران ربط پیدا می‌کند!» در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «برای رفع این پارادوکس، شاید «انقلابی‌های مدافع نظم موجود در ایران» بگویند که به‌دلیل مخالفت‌شان با «نظم جهانی» به خود نام «انقلابی» داده‌اند! بدین ترتیب آنها باید بپذیرند که در مقابلِ «نظم داخلی» کاملاً محافظه‌کارند، نه انقلابی! آیا می‌پذیرند؟»

Mohajeri Mohammad

قورباغه به‌جای فولکس

محمد مهاجری، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار اصول‌گرا در توئیتی نوشت: «بزرگی به‌درستی گفته: بعد از اینکه به غربی‌ها دست دادید انگشتان‌تان را بشمارید، مبادا کم شده باشد. مسئولان‌عزیز! اگر به چین رفتید حتی اگر با آنها دست ندادید و دست‌تان توی جیب‌تان هم بود، انگشتان‌تان را بشمرید! ضمناً مراقب باشید قورباغه پیمان شانگهای را به‌جای فولکس‌واگن قالب نکنند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی