| کد مطلب: ۳۶۸۲

آسمان همه جا یک رنگ است

آسمان همه جا یک رنگ است

درباره عکسی از پرتاب موشک ماهواره‌بر

درباره عکسی از پرتاب موشک ماهواره‌بر

ساعاتی پیش از پرتاب نخستین موشک ماهواره‌بر انگلیس تصویری در توئیتر وزیر بازرگانی انگلستان منتشر شد. چیزی نگذشته بود که کف‌خوابان و اسکرین‌شات‌بگیر‌های توئیتر متوجه نکته‌ای در عکس شدند. در تصویر منتشرشده وزیر بازرگانی در کنار موشک ماهواره‌بر و دو نفر از اعضای عملیات دیده می‌شدند. اما نکته‌ اینکه؛ عکس اصلی در حقیقت در تاریخ نهم ژوئن ۲۰۲۱ در دوران نخست‌وزیری جانسون گرفته شده و حالا جناب وزیر که همچنان بر منصب وزارت تکیه زده، تصمیم می‌گیرد در انتشار دوباره خیلی ساده رئیس قبلی‌اش را از نقطه طلایی عکس حذف کند.
وقتی تصویر را دیدم یاد عکس‌های تاریخی خودمان افتادم. حقیقتش ته دلم بدم هم نیامد که انگلیسی‌ها از روی دست‌مان تقلید کردند. یاد تصاویر ورود امام از فرانسه به ایران افتادم، آنجا که هر سال دوازده بهمن به دوازده بهمن یکی دو نفر از عکس حذف می‌شدند. حتی یاد سیگار مرحوم طالقانی و روزنامه شرق هم افتادم. وقتی اتفاق‌های این‌چنینی را می‌بینیم بهتر متوجه می‌شویم آسمان همه جا یک رنگ است. فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشد. ظاهرا کوته‌نظری و شرم از گذشته و حذف، بین سیاسیون همه جای دنیا یک شکل است. حتی انجام کار رسانه‌ای هم در وزارتخانه‌ها به شکل یکسانی انجام می‌شود.
سیستمی که توانایی ساخت موشک ماهواره‌بر با آن همه جزئیات را دارد به خودش زحمت نمی‌دهد که برای حذف و ادیت عکس از یک متخصص مدد بگیرد که آبروریزی به راه نیاندازد. از آنجایی که در ایران، پدیده‌های این‌چنینی کم ندیده‌ایم می‌توان حدس زد چه اتفاقی در دفتر وزیر افتاده است. احتمالا وزیر عالما عامدا به رئیس دفترش گفته است موقع انتشار خبر پرتاب یادتان باشد عکس
بوریس را منتشر نکنید. رئیس دفتر هم به متصدی «پی آر» مجموعه سپرده و جناب روابط عمومی هم از آنجایی که کاری بیشتر از چاپ بنر و فرستادن جوابیه‌های یکسان بیشتر نمی‌داند به گرافیست وزارتی سپرده است و نتیجه حذفی است که در عکس می‌بینید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی