| کد مطلب: ۶۴۷۴

سیاستمداران

سیاستمداران

مهار جدیدترین ضدحمله اوکراین

Sergei Shoigu

مهار جدیدترین ضدحمله اوکراین

وزیر دفاع روسیه ضمن اشاره به شکست خوردن جدیدترین ضدحمله کی‌یف علیه نیروهای این کشور، گفت که اوکراینی‌ها در این عملیات با تلفات سنگین مواجه شده‌اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه شامگاه پنج‌شنبه گفت، جدیدترین حمله نیروهای مسلح رژیم کی‌یف علیه نیروهای این کشور با شکست مواجه شده است. شویگو با صدور بیانیه‌ای توضیح داد که نیروهای اوکراینی بار دیگر تلاش کردند تا دفاع روسیه در منطقه زاپروژیا را بشکنند اما نیروهای روسی این حمله را با انجام عملیات پیش‌دستانه متوقف کردند. اوکراین از چند ماه پیش ادعا کرده قصد دارد با استفاده از تانک، خودروهای زرهی و دیگر سلاح‌های اهدایی غرب ضدحمله‌ای را برای بازپس‌گیری برخی از اراضی که به تصرف روسیه درآمده‌اند، آغاز کند. وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه نیروهای اوکراینی با تلفات سنگین مجبور به عقب‌نشینی شدند، خبر داد که ارتش رژیم کی‌یف در این حمله ۳۰ تانک، ۱۱ نفربر زرهی و تقریباً یک هزار نفر را از دست داد.

Flag of Lebanon

درگیری در کفرشوبا

پس از یورش بلدوزرهای ارتش رژیم اسرائیل به تپه‌های «کفرشوبا» و انجام عملیات حفاری در این منطقه منابع خبری روز گذشته از یورش مجدد نظامیان ارتش رژیم اسرائیل به منطقه «کفرشوبا» در شمال اراضی اشغالی و جنوب لبنان و شکل‌گیری درگیری شدید میان آنها و جوانان لبنانی خبر دادند. شبکه خبری المیادین در این باره اعلام کرد، اهالی کفرشوبا به پرتاب سنگ به سمت نظامیان رژیم اسرائیل و خودروهای آنها اقدام کردند. طبق این گزارش، اهالی کفرشوبا با برداشتن موانع و سیم‌های خاردار نصب‌شده توسط ارتش رژیم اسرائیل از آن عبور کردند. المیادین گزارش داد که نیروهای ارتش رژیم اسرائیل اقدام به پرتاب بمب‌های دودزا به سمت جوانان عبورکرده از سیم خاردار مذکور کرده‌اند. خبرنگار المیادین در ادامه گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی حالت جنگ و درگیری به خود گرفته‌اند و شلیک گاز اشک‌آور توسط آنها منجر به مسمومیت و مجروح شدن چند تن از اهالی کفرشوبا شده است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی

قطر به‌دنبال حل بحران سوریه

وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود در دوحه گفت، کشورش از دستیابی به راه‌حل جامع و دائمی برای بحران سوریه حمایت می‌کند. محمدبن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با «کاترین کولونا»، وزیر خارجه فرانسه گفت: «مشارکت اقتصادی ما با فرانسه کمک مهمی به اقتصاد دو کشور می‌کند.» وزیر خارجه قطر افزود: «من و همتای فرانسوی‌ام توافق کردیم که تلاش‌ها برای حمایت از ثبات در منطقه خود ‌را تقویت کنیم.» وی همچنین گفت که کشورش از تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای سال ۱۹۶۷ حمایت می‌کند. عبدالرحمن آل‌ثانی اضافه کرد: «ما خواستار راه‌حل دائمی برای بحران سوریه براساس قطعنامه‌های شورای امنیت هستیم.» وزیر خارجه قطر در بخش دیگری از سخنان خود گفت که دوحه برای مدت طولانی شریک استراتژیک فرانسه بوده و امروز مرحله جدیدی را در توسعه این مشارکت آغاز کرده‌ایم.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی