| کد مطلب: ۶۴۱۳

سیاستمداران

سیاستمداران

پیشرفت مذاکرات چین و آمریکا

china flag shutterstock 139843351 2

پیشرفت مذاکرات چین و آمریکا

مقامات چین و ایالات متحده از «پیشرفت در مذاکرات به‌منظور توافق جهت حفظ روابط بین دو طرف» خبر داده‌اند. بیانیه دو کشور پس از یک دوره پرتنش در روابط آنها منتشر شده است. در روزهای اخیر، مقامات ارشد وزارت خارجه چین و آمریکا در مذاکراتی به بررسی عوامل تنش میان دو کشور پرداختند. ریاست هیئت مذاکره‌کننده آمریکایی برعهده دانیل کریتنبرینک، دستیار وزیر امور خارجه در امور شرق آسیا و اقیانوسیه بوده است. در بیانیه دو طرف این مذاکرات «صریح و سازنده» توصیف شده است. هیئت آمریکایی گفته است که در این گفت‌وگوها، وضعیت حقوق بشر و موقعیت تنگه تایوان از موضوعات اصلی مورد مذاکره بوده است. به گفته آنها، ایالات متحده «مشغول کار بر روی مدیریت روابط خود با چین است.» تاکنون وزارت خارجه ایالات متحده در مورد برنامه‌ریزی مجدد برای سفر انجام‌نشده آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور به چین اطلاعاتی منتشر نکرده است.

Abdel Fattah El Sisi

رایزنی نتانیاهو و السیسی

نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور مصر درخصوص عملیات ضدصهیونیستی اخیر در مرز مصر و سرزمین‌های اشغالی رایزنی کردند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر تلفنی گفت‌وگو کرد. دو طرف در این گفت‌وگو در خصوص عملیات تیراندازی اخیر در مرزهای مصر و سرزمین‌های اشغالی که منجر به هلاکت سه نظامی اسرائیلی و شهادت یک افسر مصری شد، پرداختند. نتانیاهو و السیسی در این تماس تلفنی بر اهمیت همکاری و هماهنگی برای کشف ابهامات این حادثه امنیتی تاکید کردند. نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور مصر همچنین بر تداوم روابط دوجانبه نیز تاکید کردند. روز شنبه یک جوان ۲۲ساله مصری به نام محمد صلاح در نزدیکی گذرگاه «نیتسانا» در مرز مصر با فلسطین اشغالی، سه نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند و شماری دیگر را زخمی کرد؛ اقدامی که به گفته کارشناسان نظامی اسرائیلی، ارتش اسرائیل را به چالش کشید.

Middle emblem of the Ministry of Defence of the Russian Federation 21.07.2003 present

حمله ناموفق دوم اوکراین

وزارت دفاع روسیه صبح روز گذشته اعلام کرد، نیروهای اوکراینی در دومین حملات خود در قسمت‌های مختلفی از دونتسک و زاپوریژیا شکست خوردند و این نیروها متحمل تلفات سنگینی از جمله نابودی تانک‌های ارسال‌ شده توسط ناتو شده‌اند. «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه بیان کرد: «روز گذشته اوکراین تیپ‌های ۲۳ و ۳۱ مکانیزه را از «ذخایر استراتژیک» خود مستقر کرده بود که در نبرد توسط واحدهای دیگر پشتیبانی می‌شدند. اگرچه نیروهای اوکراینی در حملات گسترده دیروز خود شکست خوردند؛ اما این رژیم باز هم این تیپ‌ها را در یگان‌های ترکیبی جداگانه سازماندهی کرد.» سرویس امنیت فدرال روسیه روز سه‌شنبه همچنین اعلام کرد، اداره اطلاعات مرکزی وزارت دفاع اوکراین یک یگان اطلاعات نظامی جدیدی ساخته که با استفاده از هواپیمایی سبک می‌تواند خرابکاری‌هایی را در روسیه سازماندهی کند و همچنین پیشتر قصد داشت با استفاده از «بمب کثیف» یک حمله تروریستی داخل خاک روسیه انجام دهد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی