| کد مطلب: ۲۷۵۸

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

شرکت‌های آلمانی هنوز نرفته‌اند کاهش ٣۵ درصدی ترانزیت کالا روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ مازاد

ghesaee

شرکت‌های آلمانی هنوز نرفته‌اند

شرکت‌های بزرگ آلمانی در ایران هنوز به‌صورت رسمی حضور دارند و از ایران خارج نشده‌اند، هرچند که روابط و تجارت آنان کم شده است، اما این شرکت‌ها به امید بهبود روابط تجاری، شرکت و پرسنل‌های خود را در ایران حفظ کردند و منتظر روزهای بهتر هستند. عباسعلی قصاعی، رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان، با بیان اینکه چند سالی است که آلمان دیگر شریک نخست تجاری ایران محسوب نمی‌شود، گفت: «چین، امارات و عراق سهم بیشتری از تجارت با ایران را دارا هستند، اما همچنان بسیاری از کالاهای آلمانی از طریق شرکت‌های واسطه ثالث وارد ایران می‌شوند. تجربه نشان داده است که این احزاب در مورد مسائل اجتماعی حساس‌تر هستند و این باعث می‌شود که مسائل اخیر در رسانه‌های آلمانی نسبت به قبل انعکاس وسیع‌تری پیدا کنند و طبعا مردم و دولت نسبت به آنها موضع‌گیری‌هایی از خود نشان بدهند.»

nazari

کاهش ٣۵ درصدی ترانزیت کالا

در شش‌ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، آمارها در ترانزیت ریلی منفی بود و در جابه‌جایی بار ترانزیت از مسیر ریلی آمارها کاهش پیدا کرده‌ است. سبحان نظری، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی از کاهش ٣۵درصدی ترانزیت ریلی در سال جاری خبر داد و گفت: «در نیمه اول ١۴٠١ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ٣۵درصدی در ترانزیت ریلی را تجربه کردیم و ممکن است در یک ماه اخیر به دلیل اینکه تمرکز بر موضوع ترانزیت بیشتر شده و وضعیت جابه‌جایی بار ترانزیت تا مقدار جزیی بهبود پیدا کرده اما کماکان هم در بار داخلی و هم در بار خارجی نسبت به سال گذشته منفی هستیم و در هر دو حوزه عقب‌نشینی داشتیم.» وی تاکید کرد: «طبق آمارهای رسمی شرکت راه‌آهن ایران، به‌طور متوسط در شش‌ماهه اول ١٢درصد در بخش حمل بار داخلی و ترانزیت افت داشتیم.»

assadola

روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ مازاد

با وجود انباشت مرغ در واحدها، روزانه یک‌هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع‌آوری شود. حبیب اسداللّه‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: «با توجه به مازاد تولید و انباشتگی مرغ در واحد‌های مرغداری، طی ۱۵روز گذشته بیش از دو هزارمیلیارد تومان زیان به واحد‌های مرغداری وارد شده است.» به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که با استمرار روند فعلی و تعطیلی برخی واحد‌های مرغداری، بازار مرغ شب عید دچار مخاطره شود. اسداللّه‌نژاد گفت: «با توجه به مازاد تولید مرغ از پشتیبانی امور دام تقاضا داریم ضمن توقف عرضه مرغ منجمد هرچند به میزان محدود، اقدام به خرید مازاد مرغ با نرخ مصوب از مرغداران کنند تا تولید دچار چالش نشود. قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده با نرخ مصوب ۸ تا ۹ هزارتومان اختلاف دارد که با این وجود عرضه مرغ گرم به‌هیچ عنوان منطقی نیست.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی