| کد مطلب: ۵۰۷۳

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

کارگر نمی‌خواهد میلیاردر شود

سمیهگلپور

کارگر نمی‌خواهد میلیاردر شود

مطالبه جامعه کارگری این نیست که میلیاردر زندگی کند. سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، گفت: «اگر امسال سبد هزینه معیشت را هم نبندیم و حقوق کارگران را ۱۰۰ درصد اضافه کنیم، باز هم تاثیری در قدرت معیشت کارگران نخواهد داشت، زیرا کف دستمزد عادلانه نیست و باید اصلاح شود. تا وقتی کف دستمزد معیوب باشد تا سه سال دیگر هم بخواهیم این پایه را افزایش دهیم، باز هم به خط فقر نمی‌رسد و لذا افزایش هر ساله حقوق و دستمزد کفاف هزینه‌های زندگی کارگران را نمی‌دهد.» او افزود: «در حال حاضر خط معیشت را روی ۱۸ میلیون تومان بسته‌اند و طبعا وقتی این رقم اعلام می‌شود باید دستمزد منطقی و منطبق با واقعیت‌های روز زندگی کارگر تعیین شود. پایه دستمزد دارای ایراد است و این شاکله باید یکبار برای همیشه بازسازی و بازنگری شود. مطالبه اصلی جامعه کارگری این نیست که می‌خواهد میلیاردر زندگی کند، بلکه می‌خواهد روی خط فقر زندگی کند.»

khodami gholamreza

جزئیات قیمت آجیل

آجیل مخلوط از ۳۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است همچنین پسته هم در نمایشگاه‌های بهاره از ۵۷۰ تا ۸۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود، ولی این رقم در فروشگاه‌های سطح شهر متفاوت خواهد بود. غلامرضا خدامی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: «در مجموع بیش از ۲۷۰ قلم کالا شامل انواع خشکبار و آجیل شب عید عرضه می‌شود. مردم می‌توانند تا ۲۷ اسفند به نمایشگاه‌ها مراجعه و آجیل شب عید خود را با قیمت‌های مناسب از این نمایشگاه‌ها خریداری کنند. قیمت هر کیلو آجیل ۴ مغز اعلاء و ممتاز با پسته اکبری ۶۵۰ هزار تومان است. همچنین با پسته‌های دیگر مانند احمد آقایی ۶۰۰ هزار تومان می‌شود.» او افزود: «آجیل مخلوط از ۳۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، همچنین پسته هم در نمایشگاه‌های بهاره از ۵۷۰ تا ۸۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود ما اجناس بیرون از نمایشگاه را قیمت‌گذاری نمی‌کنیم ولی رصد کامل برای جلوگیری از گران‌فروشی اتخاذ خواهد شد.»

poorian mansoor

تیشه به ریشه دام داخلی

قرار است ۲۵۰ هزار تن گوشت وارد کشور کنیم و این به آن معناست که ریشه کل دام سبک کشور را بدون اینکه برنامه‌ای برای تولید داخل داشته باشیم، می‌زنیم. منصور پوریان، رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده، گفت: «اکنون میزان زیادی گوشت در حال ورود به کشور است، درحالی‌که ما قبلا در بخش تولید طی ۶ ماه اول سال مازاد دام داشتیم و تولید به‌گونه‌ای بود که به دلیل اینکه زایش‌ها در برخی مناطق یکسان بود، به صورت حجمی وارد بازار می‌شد. اکنون فصل زایش‌ها تمام شده و باید بازار ایجاد کنیم، اما بهانه اینکه دامدار عرضه نمی‌کند، کاهش علوفه و یا کاهش قیمت؛ واردات انجام می‌شود.» او تاکید کرد: «ما کمبود گوشت نداریم و مشکلات قیمتی هم ارتباطی به تولید و دامدار ندارد، مشکلات قیمتی ناشی از مسائل موجود در دل بازار و قیمت سایر کالاهاست.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی