| کد مطلب: ۱۸۱۸

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

پیام تبریک رئیسی به شی

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، در پیامی با تبریک دوره جدید ریاست‌جمهوری چین به شی‌جین‌پینگ، تصریح کرد: «تحقق اهداف مشارکت جامع راهبردی ایران و چین، الگویی از گسترش همه‌جانبه روابط بر مبنای منافع و احترام متقابل ارائه می‌کند. تحقق اهداف مشارکت جامع راهبردی ایران و چین، الگویی از گسترش همه‌جانبه روابط بر مبنای منافع و احترام متقابل ارائه می‌کند و همکاری در چارچوب نهادها و سازمان‌های چندجانبه، علاوه بر تأمین منافع دو کشور، بر صیانت از ثبات و صلح بین‌المللی کمک می‌نماید.»

منتظر زمستان اروپا نیستیم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند ایران در خصوص احیای برجام منتظر فرا رسیدن زمستان در اروپاست، گفت:«ما منتظر چیزی در این زمینه نیستیم. منتظر زمستان نیستیم و در اولین روزی که آمریکایی‌ها اراده خود را نشان دهند ما می‌توانیم در مسیر حصول توافق حرکت کنیم. ما نیازمند هیچ بازه زمانی نیستیم. ما اثبات کرده‌ایم که پایبند به میز مذاکره هستیم. ما مذاکره برای مذاکره انجام نمی‌دهیم. مذاکره می‌کنیم که به اجرای توافق برگردیم. همانطور که پیش از این گفته‌ایم، ایران کشوری است که در عمل نشان داده که اگر توافق کند به روند اجرای توافق پایبند است و به تعهدات خود عمل می‌کند و ما با طرفی مواجه هستیم که پیش از این از توافق خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده، در همین چارچوب برای توافق نیازمند تضمین هستیم که رفتار گذشته تکرار نشود.» کنعانی در خصوص ادعای صدور پهپاد از سوی ایران برای روسیه نیز گفت:«ما صادرکننده تسلیحات به هیچ‌کدام از طرف‌ها در این جنگ برای جنگ نیستیم. روابط ما با دو کشور اوکراین و روسیه دوستانه بوده است. متاسفانه در نتیجه فضاسازی‌ها و جوسازی‌های غلط دیگران اوکراین اقدام به کاهش سطح روابط با ایران کرد ولی به‌رغم این موضوع این روابط برقرار است و ما آمادگی داریم که به پایان یافتن این جنگ کمک کنیم. ما این اتهامات بی‌حاصل را مردود می‌شماریم و نمی‌پذیریم و بارها مواضع و دیدگاه‌های خود را در مورد بحران اوکراین اعلام کردیم.»

ادعای تازه لاپید

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با همتای آلبانیایی‌ خود گفت که رژیم‌اش آماده کمک به آلبانی در قبال حملات سایبری است که پیش‌تر ادعا شده بود ایران علیه دولت این کشور انجام داده است. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با اِدی راما، همتای آلبانیایی خود که برای آن‌چه درخواست کمک برای حفاظت در برابر حملات سایبری ایران خوانده شده، به قدس اشغالی سفر کرده است، اعلام آمادگی کرد که این رژیم حاضر است به دولت آلبانی در این زمینه کمک کند.

لاپید در این دیدار مدعی شد: «ایران تهدید مشترکی برای اسرائیل و آلبانی ایجاد می‌کند. ما در حملات سایبری اخیر ایران علیه آلبانی شاهد آن بودیم.» او افزود: «اسرائیل به هر شکلی به تلاش‌ها و اقدامات در قبال ایران کمک خواهد کرد. ما این موضوع را در راستای منافع ملی‌مان و مسئولیت تاریخی می‌بینیم.» پس از این دیدار، کارشناسان در فلسطین اشغالی و آلبانی جلساتی در فضای مجازی برگزار خواهند کرد تا درباره مسائل امنیت سایبری گفت‌وگو کنند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی