| کد مطلب: ۶۲۹۰

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

فعالیت بخش کنسولی ایران در عربستان

amir abdollahian

فعالیت بخش کنسولی ایران در عربستان

در نشست مشترک مسئولان حج و زیارت و وزارت امور خارجه ایران مسائل مربوط به حجاج بیت‌الله الحرام سال ۱۴۰۲ مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت. امیرعبداللهیان در این دیدار بر تلاش وزارت خارجه جهت تسهیل عزیمت حجاج ایرانی برای حج سال‌جاری به‌عنوان نماد همبستگی و وحدت اسلامی تاکید کرد. وزیر امور خارجه افزود: «معاونت کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه تمام امکانات خود را جهت تسهیل امور حج و زائران حرمین شریفین قرار داده است.» وی افزود: «بخش کنسولی وزارت خارجه به همین منظور در جده، مکه مکرمه و مدینه منوره حضور دارد و فعال است.»

ahmadian aliakbar

امنیت ایران، امنیت عراق است

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران گفت که امنیت عراق را امنیت ایران و امنیت ایران را امنیت عراق می‌دانیم. قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که به تهران سفر کرده است، صبح دیروز با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. قاسم الاعرجی، دبیر شورای امنیت ملی عراق در این دیدار با تبریک انتصاب دکتر احمدیان به‌عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای وی، تصریح کرد: «دولت و نهاد امنیت ملی عراق مصمم و آماده است که چون گذشته با تداوم ارتباطات نزدیک و مستمر در همه حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران، همکاری و تعامل داشته باشد.» دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد که الاعرجی به دستور محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر این کشور به منظور بررسی اقدامات انجام شده برای کنترل مرزهای ایران و عراق راهی سلیمانیه شده است.

1465430 591

ادعای مشاور رئیس دفتر زلنسکی

مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین با لحن تهدیدآمیز به ایران هشدار داد. وی در پیامی که در صفحه توئیترش منتشر کرد، در این خصوص گفت: «تهران به متحد کلیدی مسکو در این جنگ تبدیل شده است و عمداً این کشور را با تسلیحاتی برای حمله به شهرهای غیرنظامی تجهیز می‌کند.» «میخائیلو پودولیاک» نوشت:«حمله امشب به کی‌یف با 50 پهپاد شاهد در «روز شهر»، تأیید روشن و واضحی از این حقیقت است از نظر حقوقی: ایران با نیت مستقیم و با درک عواقب اقدامات خود این کار را انجام می‌دهد و قطعاً عواقبی در پی خواهد داشت.» مشاور رئیس دفتر زلنسکی سپس با لحنی هشدارآمیز گفت: «امروز، می‌خواهم قوانین اساسی زندگی، به‌خصوص قانون بومرنگ را به تهران یادآوری کنم. با توهم دوری جغرافیایی یا سوءتفاهم درباره اولویت‌های امروز اوکراین، سردرگم نشوید، پهپادهای شاهد زمانی‌که روزی رها شود، روزی قطعاً مسیر خود را به سمت‌ تولیدکننده خود پیدا خواهد کرد.» از طرف دیگر، پودولیاک به تلاش ضدایرانی زلنسکی اشاره کرد و گفت که رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ساله علیه ایران را داده است. در پیش‌نویس این قطعنامه که روی وب‌سایت پارلمان اوکراین قرار گرفته، این عبارت آمده است: «اجرای اقدامات ویژه اقتصادی بخش‌بندی‌شده و سایر اقدامات محدودکننده (تحریم‌) جمهوری اسلامی ایران به مدت ۵۰سال.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی