| کد مطلب: ۶۲۳۵

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

پاسخ به ادعاهای زلنسکی

kanani

پاسخ به ادعاهای زلنسکی

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات اخیر رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران را فرافکنی به منظور انحراف افکار عمومی و نمایشی سیاسی توأم با ادعاهای بی‌اساس توصیف کرد و آن را بی‌ارزش دانست. ناصر کنعانی افزود: «جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است و از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت نماید.» وی تاکید کرد: «تکرار ادعاهای واهی رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران، هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران است و با هدف جلب هرچه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی صورت می‌گیرد.» سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ادعاها و نمایش‌های سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران، واقعیت‌های جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد، به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات کارشناسی با اوکراین اشاره کرد و افزود: «طفره رفتن طرف اوکراینی از مذاکرات کارشناسی با طرف ایرانی به‌منظور بررسی ادعاها، مؤید بی‌پایه بودن آنها و وجود اهداف و انگیزه‌های خاص سیاسی در ورای اینگونه اتهام‌زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.»

amirkhan motaghi

دیدار با وزیر خارجه طالبان

حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان دیروز در صفحه توئیترش از دیدار امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان و محمدحسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان، خبر داد. این دیدار در وزارت امور خارجه طالبان در کابل انجام شده است. ضیا احمد گفته که در این دیدار آقای قمی در مورد موضع‌گیری ایران در نشست ویژه سازمان ملل متحد در دوحه قطر که در آغاز ماه‌جاری میلادی برگزار شد به متقی توضیحاتی ارائه کرده است. به گفته ضیا احمد، از سرگیری تبادل زندانیان افغان، روند اعدام متهمان به‌ویژه شهروندان افغانستان و صدور روادید ایران به افغان‌ها از بحث‌های مطرح‌های شده میان متقی و قمی بوده است. معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان همچنین تاکید کرده که امیرخان متقی، بر حل اختلاف‌نظرها میان این گروه و دولت ایران از راه گفت‌وگو تاکید کرده است.

Mevlüt Çavuşoğlu

توافق ایران، روسیه، ترکیه و سوریه

وزیر امورخارجه ترکیه گفت که تهران، مسکو، آنکارا و دمشق بر سر تشکیل یک کمیسیون در سطح معاونان وزیر خارجه در رابطه با موضوع عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه توافق کرده‌اند. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه ان‌تی‌وی با بیان اینکه ‌پاکسازی سوریه از تروریسم برای امنیت و ثبات این کشور ضروری است، گفت که آنکارا قصد دارد، پناهندگان سوری را به مناطق امن در سوریه و مناطقی که تحت کنترل دولت اسد قرار دارد، بازگرداند. وی در ادامه بر اهمیت نشست چهارجانبه اخیر میان وزیران امورخارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه تاکید کرد و گفت: «ما در این نشست بر سر آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای بازگشت امن سوری‌ها به مناطق تحت کنترل دولت توافق کردیم. ما در آخرین نشست وزیران امورخارجه در مسکو به این توافق رسیدیم و تصمیم داریم کمیسیونی را در سطح معاونان وزرا تشکیل دهیم که نهادهای مربوطه نیز در آن مشارکت داشته باشند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی