| کد مطلب: ۵۵۸۰

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

حمایت از لبنان

abdolahian

حمایت از لبنان

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب، همتای لبنانی خود، گفت: «در نشست امروز درباره مسائل دوجانبه و وضعیت داخلی لبنان و موقعیت مهم منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردیم.» وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد، تصریح کرد: «مقامات و احزاب سیاسی لبنان از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق‌نظر در انتخاب رئیس‌جمهور برخوردارند. جمهوری اسلامی ایران از هرگونه توافق و انتخاب بین تمامی گروه‌های لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند. در دیدار با همتای لبنانی خود بر آمادگی ایران را برای تقویت هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی، تجاری و گردشگری تاکید کردیم. همچنین درباره توافق اخیر ایران و عربستان، شرایط فلسطین، تحولات اوکراین، افعانستان، سودان و لیبی با همتای لبنانی خود گفت‌وگو کردیم.» وزیر امور خارجه لبنان نیز در این نشست گفت: «امیدواریم شاهد اثرات مثبت توافق ایران و ‌عربستان سعودی در لبنان باشیم. با وزیر خارجه ایران در خصوص توافق ایران و عربستان صحبت کردیم. توافق ایران و عربستان در لبنان، یمن، فلسطین و سوریه اثرگذار خواهد بود.»

kanani

حمایت آلمان از تروریسم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه در واکنش به تکرار مواضع مداخله‌جویانه برخی مقامات آلمان متعاقب تایید حکم قضایی و قانونی صادره در یک دادگاه ایرانی نسبت به یک تروریست و رهبر یک گروهک تروریستی شناخته‌شده، گفت: «این‌گونه مواضع نه‌تنها تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت است، بلکه عملا موجب «تشویق تروریست‌ها» و نیز «ترویج تروریسم» در سراسر جهان خواهد بود و لذا انتظار می‌رود این دسته از مقام‌های دولت آلمان بی‌درنگ به عملیات تشویق تروریست‌ها و ترویج پدیده شوم تروریسم پایان دهند. جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها از هیچ‌کس اجازه نخواهد گرفت و معتقد است اظهارات مداخله‌جویانه و مستبدانه برخی مقام‌های آلمانی در قبال حکم قضائی صادره در یک دادگاه ایرانی نسبت به یک تروریست نشان‌دار، مصداق بارز حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی ایران است.»

Antony Blinken

آزادی زندانیان آمریکایی

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: «ایالات متحده آمریکا تعهدی بالاتر از بازگرداندن آمریکایی‌هایی که به صورت غیرقانونی بازداشت شده‌اند، ندارد. امروز، ما کسانی را که مسئول بازداشت غیرقانونی اتباع آمریکا هستند، پاسخگو می‌کنیم. اقدامات ما هشداری واضح و مستقیم به کسانی است که در سراسر جهان به‌صورت غیرقانونی اتباع آمریکا را بازداشت می‌کنند. این وزارتخانه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به دلیل دست داشتن در بازداشت غیرقانونی حداقل یک شهروند آمریکایی تحریم کرده است. همزمان، وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار مقام ارشد در سپاه پاسداران را تحریم کرده است. ادامه اقدامات روسیه و ایران در بازداشت غیرقانونی اتباع آمریکایی غیرقابل قبول است. آمریکا هرگز از تلاش برای آزادی اتباع آمریکایی که به‌صورت غیر قانونی بازداشت یا گروگان گرفته شده‌اند، دست نخواهد کشید. اقدامات امروز یکی از ابزارهای پیشبرد این هدف است و ما همچنان از تمام اختیاراتی که در اختیار داریم برای بازگرداندن اتباع آمریکایی به خانه استفاده خواهیم کرد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی