| کد مطلب: ۱۷۹۱

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

به رویاپردازی ادامه دهید

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در پاسخ به استقبال راب مالی از تجمع برخی از ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد: «تامین مالی اغتشاشات همزمان با اعتراضات مردمی در غرب بی‌فایده است.» محمد مرندی مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود به پیام توئیتری راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در حمایت از تجمع گروهی از ایرانیان خارج از کشور واکنش نشان داد. مرندی نوشت: «رژیم شما از طریق تحریم‌های فشار حداکثری علیه مردم ایران مرتکب جنایات علیه بشریت می‌شود و شما در این جنایت شریک هستید.» وی ادامه داد: «به رویاپردازی ادامه دهید، اما ایران در حال رشد است. تامین مالی اغتشاشات و تروریسم همزمان با اعتراضات مردمی در پایتخت‌های غربی بی‌فایده است. اینجا ایران ۱۹۵۳ نیست.» راب‌مالی شامگاه شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به تجمع گروهی از ایرانیان در برلین پایتخت آلمان و دو شهر آمریکا در روز شنبه اشاره و ادعا کرد که شرکت‌کنندگان در این تجمعات از مردم ایران حمایت کرده‌اند.

مخالفت چین با تحریم‌ ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه چین در رابطه با تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تاکید کرد که پکن با هر گونه تحریم غیرقانونی و یک‌جانبه بدون مبنا در قوانین بین‌المللی مخالف است. وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه چین در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه سه فرمانده ارشد نظامی و یک شرکت ساخت پهپاد در ایران گفت که پکن با این‌گونه تحریم‌ها مخالف است. بنابر گزارش وب‌سایت وزارت امورخارجه چین، وانگ ونبین تصریح کرد: «چین با تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه که بدون دستور شورای امنیت سازمان ملل و بدون مبنایی در قوانین بین‌المللی اعمال می‌شود، مخالف است.» وی افزود: «در شرایط کنونی، ما تمام طرف‌های ذی‌نفع را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم. ما تمام تلاش‌های دیپلماتیکی را که برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین و تلاش‌ها برای همکاری در جهت کاهش تنش مفید است، تشویق و از آنها حمایت می‌کنیم.»

آمریکا از منطقه بیرون برود

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین عراق دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل‌نظر کرد. علی‌اکبر ولایتی در ابتدای این دیدار، ضمن تبریک انتخابات موفقیت‌آمیز به ملت بزرگ عراق گفت: «این موفقیت با وحدت و همدلی همه مردم بزرگ عراق زمینه مناسب و جدیدی است تا این کشور نقش موثری را به‌عنوان یکی از مهمترین کشورهای منطقه، جهان اسلام و عرب ایفا نماید و امیدواریم شاهد موفقیت‌های روزافزون ملت و دولت عراق باشیم و جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار مردم عراق خواهد بود.» وی همچنین ضمن ارائه تحلیل از مسائل و تحولات منطقه‌ای، به توطئه دشمنان به‌ویژه آمریکایی‌ها پرداخت و افزود: «آمریکایی‌ها باید از منطقه بیرون بروند و مستمرا با هدف تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی در حال دشمنی و توطئه هستند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی