| کد مطلب: ۱۸۴۵۰

نگاهی به شماره ۱۷۰ ماهنامه مدیریت ارتباطات

ستاره نوظهور دنیای بازی‌های کریپتویی

ستاره نوظهور دنیای بازی‌های کریپتویی

شماره ۱۷۰ ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع‌رسانی «مدیریت ارتباطات»‌ ویژه تیرماه ۱۴۰۳ منتشر شد.

پرونده این شماره از «مدیریت ارتباطات» در مورد پدیده همستر کامبت (Hamster Kombat)، ستاره‌ای نوظهور در دنیای بازی‌های کریپتویی تلگرامی است. پرونده‌ای که «مدیریت ارتباطات» با تیتر «رستگاری با یک کلیک» به آن پرداخته است.

همستری که می‌تواند هم مردم را سرگرم کند و هم درآمد دلاری برایشان به ارمغان بیاورد، هر روز به تلفن‌های همراه بیشتری راه می‌یابد. احتمالاً تب تند درآمدزایی با همستر‌ کامبت هم مانند تب درآمدزایی از کسب‌وکارهای هرمی زود فروکش می‌کند و شاید مثل بورس، کاربران را متضرر کند، اما سوال اساسی این است که چرا چنین پدیده‌هایی به این سرعت فراگیر می‌شوند و جامعه را درمی‌نوردند؟

شاید دشوار بتوان افراد را قانع کرد که هیچ‌کس در جهان از همستر کامبت یا هر بازی مشابه دیگری، ثروتمند نشده و نخواهد شد. به‌ویژه در جوامعی که شکاف طبقاتی به‌طرز روزافزونی در حال افزایش است و فقر، بیکاری و تورم سال‌هاست که باعث درجا زدن بخش اعظم جمعیت شده است. کسانی که روزانه کمتر از سه دلار درآمد دارند، هر روزنه امیدی را جدی می‌گیرند.

درنتیجه «مدیریت ارتباطات» در پرونده حاضر سراغ پیوند میان رمزارزها و نات‌کوین‌ها با عرفان و مذاهب کاذب رفته‌ است و پیوند میان آن‌ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده‌ است. این پرونده ازجمله شامل مطلبی با تیتر «مورد عجیب همستر کامبت/ چرا مردم پولدارشدن از طریق نات‌کوین‌ها را باور کرده‌اند؟»، نوشته آنا کرتن با ترجمه و تلخیص محسن محمودی و گفت‌وگوی محسن آزموده، روزنامه‌نگار با جبار رحمانی، جامعه‌شناس در مورد تب تند همستر کامبت در میان ایرانیان است. در مطلبی دیگر با تیتر «رمزارز به‌مثابه مذهب»‌ به این پرداخته شده است که چگونه بیت‌کوین در آینده‌ای نزدیک به‌مثابه یک مذهب ظاهر خواهد شد. محسن محمودی همچنین ترجمه و تلخیص دیگری با عنوان «جنبه تاریک رمزارزها» نوشته است.

در مطلبی دیگر المیرا حسینی، روزنامه‌نگار فناوری با نگاهی به «کاریز»؛ طرح مسئولیت اجتماعی آروان‌کلاد و مراسم فارغ‌التحصیلی اولین گروه دانش‌پذیران از «پیشگیری از ورشکستگی در حوزه سرمایه انسانی» را نوشته است. همچنین امیرعباس تقی‌پور در ادامه سلسله‌گفت‌وگوهایی درباره «گفت‌وگو»، سراغ محسن رنانی رفته است.

محسن رنانی به نظرات مستدل، صریح و بدون تعارفش شهره است. شهرتش میان دانشگاه و افراد نخبه محدود نماند و یکی از روشنفکرانی است که میان مردم نیز چهره‌ای شناخته‌شده است؛ چهره‌ای که نوشته‌ها و گفته‌هایش همیشه مایه بحث زیادی شده است.

او معتقد است، اگر انسان به بن‌بست برسد و آنجا امید خود را کامل از دست بدهد، مرگش حتمی است. در بن‌بست است که انسان باید امیدوار بماند و امید خلق کند. در بخش دیگری از این ماهنامه به ناهید موسوی، روزنامه‌نگار پیشکسوت ایرانی پرداخته شده است که در روز یکشنبه ششم خردادماه در ۷۰ سالگی زندگی‌ای را که بسیار دوست می‌داشت، بدرود گفت. قلم ناهید موسوی همانند شخصیتش تند، بی‌پروا، صریح و به‌دنبال عریان‌کردن پلشتی‌های زیستن در جامعه‌ای مملو از بی‌عدالتی بود.

در آیین بزرگداشت او مسعود بهنود، هوشنگ گلمکانی، سیروس علی‌نژاد، نسرین تخیری و... سخن گفتند. گزارش این بزرگداشت در شماره ۱۷۰ ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شده است.

از دیگر مطالب این شماره، بررسی نشریه «باباشمل» یکی از نام‌های ماندگار در تاریخ مطبوعات ایران است؛ نشریه‌ای فکاهی با زبان طنز و رویکردی انتقادی که پنجشنبه ۲۵ فروردینماه ۱۳۲۲ نخستین شماره‌اش در تهران منتشر شد و از آن پس هرهفته روزهای پنجشنبه در هشت صفحه به بازار مطبوعات عرضه می‌شد.

جز اینها در این شماره مطالبی از مسعود سپهر، محسن محمودی، پیمان طالبی، علی مسعودی‌نیا، نیوشا طبیبی، سیدعبدالجواد موسوی، پرانشو ورما، آنا کرتن و... ‌قابل خواندن است.

219724L

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی