| کد مطلب: ۱۸۱۵۰

معماری مدرن و سازه های برقی متحرک

معماری مدرن و سازه های برقی متحرک

در عصر تکنولوژی امروز تغییرات چشمگیری در طراحی معماری ایجاد شده است. شکل جدید معماری ساختمان‌ها که با عنوان معماری مدرن یا نوگرا شناخته می‌شود، جذابیت‌های خاصی به سازه‌های مختلف بخشیده است.

 آنچه در معماری مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد، فزایش انعطاف‌پذیری و کارایی ساختمان‌های مختلف در کنار حفظ زیبایی و طراحی مینیمال آن‌هاست. در این نوع معماری فرم‌های تاریخی حذف شده و از متریال‌های جدید و المان‌های متحرک به منظور بهبود جنبه‌های کاربردی و زیبایی ساختمان استفاده می‌شود. سقف متحرک به‌عنوان یک سازه برقی مدرن به فراوانی در معماری نوگرا و اروپایی دیده می‌شود. استفاده از این سقف‌های برقی و سازه‌های متحرک دیگر باعث شده که سازه‌ها و فضای معماری مختلف با سبک‌های جدید کاربرد بیشتری داشته باشد. با ما همراه باشید تا راجع‌به سقف متحرک و سایر سازه‌های برقی در معماری مدرن صحبت کنیم.

 

انواع سازه‌های برقی متحرک در ساختمان‌های مدرن

زندگی بشر در عصر تکنولوژی امروز در مسیر مدرنیته شدن قرار گرفته و با سرعت در حال حرکت است. طراحی مینیمال و ساده در معماری ساختمان‌های جدید و فضاهای مختلف بیشتر مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. کاربران بیشتر به‌دنبال آن‌اند که ظاهر و نماهای گران قیمت در ساختمان‌های خود را حذف کرده و سبکی ارزان قیمت و کاربردی را داشته باشند.

در معماری نوگرا سادگی حرف اول را می‌زند. در این معماری از متریال‌ها و مصالحی مانند شیشه و فولاد با طراحی انعطاف‌پذیر در سازه‌های مختلف بیشتر استفاده می‌شود. این روزها ساختار و فرم ساختمان‌های مدرن براساس نوع کاربری آن‌ها طراحی می‌شود. سازه‌های برقی مانند سقف متحرک و پنجره‌های پانوراما مهم‌ترین نقش را در این طراحی مینیمالیسم و مدرنیته به عهده دارند. آشنایی با کاربرد انواع این سازه‌ها شما را به درک بهتری از مطلب می‌رساند.

سقف متحرک

این نوع سقف همان‌طور که از نام آن مشخص است، به موتورهای استانداردی مجهز است که به کمک آن باز و بسته می‌شود. سقف‌های متحرک با متریال‌های مختلفی ازجمله پارچه، آلومینیوم و ... ساخته می‌شوند. این نوع سقف‌ها به راحتی باز و بسته شده و در مکان‌های مختلف امکان تهویه هوا را فراهم می‌سازند. در ساخت انواع سقف‌های برقی متحرک از متریال‌هایی استفاده می‌شود که با محیط و شرایط اقلیمی مختلف سازگاری دارند، به راحتی نصب شده و هزینه‌های نگهداری آ‌ن‌ها بسیار کم است. این سقف‌ها میزان مصرف انرژی پایینی دارند. از انواع سقف‌های متحرک در فضاهای مختلفی مانند روف گاردن، ویلا، استخر‌های روباز ، رستوران و کافی شاپ، هتل‌های لوکس و مکان‌های دیگر استفاده می‌شود.

سقف متحرک آلومینیومی

این نوع سازه برقی جایگاه ویژه‌ای در معماری مدرن دارد و یکی از پرکاربردترین انواع سقف‌های متحرک است که به‌واسطه ویژگی‌های تعریف شده برای آن، به انتخاب اول کاربران در استفاده از سقف‌های برقی تبدیل شده است. این المان تماما از آلومینیوم باکیفیت تولید می‌شود و در برابر فشار، ضربه و عوامل مخرب دیگر مقاومت بالایی دارد. معمولا سقف‌های آلومینیومی متحرک به سیستم هدایت آب مجهز هستند. با وجود استفاده از یک متریال سخت در ساخت این سقف‌های برقی، زیبایی و جلوه ظاهری شکیل در آن‌ها جلب توجه می‌کند. عملکرد برقی و قابل کنترل سقف‌های آلومینیومی متحرک با موتور استاندارد تیوبلار قابلیت ایجاد سایه و نیم سایه را فراهم ساخته است.

نکات مهم در خرید و نصب سقف‌های متحرک

اینکه انتخاب شما در استفاده از این سازه‌های برقی کدام نوع از سقف‌های متحرک است، به سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار دارید، بستگی دارد؛ اما برای اینکه بتوانید در استفاده از این سازه‌ها راندمان مناسبی دریافت کنید، سقف متحرک آلومینیومی انتخاب بهتری برایتان خواهد بود. قبل از نصب و اجرای این نوع از سقف‌های برقی باید فضا و محل نصب آن‌ها را به خوبی بررسی کنید و از قابلیت ایجاد پوشش متحرک در آن‌ها اطمینان حاصل کنید. بررسی موقعیت مکانی دقیق سقف، تعداد پایه‌های نگهدارنده آن و فاکتورهایی از این قبیل در نصب ایمن آن نقش مهمی دارد.

درصورتی‌که نصب این پنل‌های متحرک به درستی انجام نشود و اتصالات آن ایمنی لازم را نداشته باشد، علاوه‌بر عدم کنترل سیستم محرک، سقف شما دوام و مقاومت مناسبی نخواهد داشت. انواع سقف متحرک آلومینیومی به‌عنوان یک محصول لوکس و لاکچری در ساختمان‌های خوش استایل و باکلاس استفاده می‌شود. برای اینکه بتوانید هویت ساختمان و جنبه‌های زیبایی آن را ارتقا دهید و از مزایا و کارایی این سقف‌ها در دراز مدت بهره‌مند شوید، بهتر است که یک مرجع تخصصی را برای خرید و نصب این سازه‌های برقی انتخاب کنید.

پنجره گیوتینی

بیشتر جنبه‌های زیبایی در ساختمان‌های مدرن و معماری نوگرا در استفاده از المان‌های طبیعی حاصل می‌شود. استفاده از سقف متحرک و پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ این امکان را فراهم می‌سازد که نور خورشید با وسعت بیشتری به داخل ساختمان بتابد. سادگی، زیبایی و کاربردی بودن مهم‌ترین فاکتورهایی است که در معماری نوین تعریف می‌شود. پنجره‌های گیوتینی یا پانوراما از دیگر سازه‌های برقی هستند که مکانیزم و سازوکار آن‌ها، اساس طراحی دکوراسیون مینیمال و مدرن را تشکیل می‌دهند. این پنجره‌های برقی بیشتر از اینکه به‌عنوان یک پنجره شناخته شوند، یک نوع نمای شیشه‌ای محسوب می‌شوند که در ابعاد مختلف و مکان‌های خاص اجرا می‌شوند.

طراحی و جلوه بصری این پنجره‌ها بسیار جذاب است. در واقع طراحی آن به گونه‌ای است که حداکثر فضای بازشو را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پنجره به‌وسیله ریموت باز و بسته می‌شود و حرکت عمودی آن، طراحی خاص این سازه‌های برقی را توجیه می‌کند.

مزایای استفاده از پنجره پانوراما

این پنجره‌ها در ابعاد بزرگ، سطح وسیعی از فضای پویا در مناظر طبیعی را در اختیار شما قرار می‌دهند. بهینه‌سازی این متریال‌ها از لحاظ عایق صدا، حرارت و مقاومت شیشه‌ها، امکان استفاده از آن‌ها در چهار فصل را فراهم ساخته و شما می‌توانید ارتباط نزدیکی با طبیعت برقرار سازید. پنجره گیوتینی و انواع سقف متحرک به‌واسطه عملکردی که دارند، دغدغه‌های بشر در عصر تکنولوژی را مرتفع ساخته‌اند. از این دغدغه‌ها می‌توان به عدم ارتباط افراد با المان‌های طبیعی مانند بهره‌مندی از نور خورشید، تماشای زیبایی‌های آسمان در دل شب، دیدن مناظر دلنشین بارش برف، باران و ... اشاره کرد. استفاده از این متریال‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و معماری اروپایی، تعادل بین زندگی صنعتی و علاقمندی‌های ذاتی بشر به طبیعت را برقرار می‌سازد.

سازوکار پنجره گیوتینی

مکانیزم پنجره پانوراما به‌واسطه تایل شیشه‌ای که به‌صورت افقی، عرض پنجره را پوشش می‌دهند، امکان‌پذیر می‌شود‌‌. این تایل‌های افقی مانند گیوتین حرکت عمودی دارند و امکان باز و بسته کردن پنجره را فراهم می‌سازند. یکی از این سه تایل ثابت است و دو تایل دیگر حرکت می‌کنند. تایل ثابت می‌تواند در پایین، وسط یا بالا قرار بگیرد. پنجره‌های گیوتنی برای تهویه هوا به تنظیم دستی نیاز ندارند و مانند سقف متحرک با استفاده از ریموت تنظیم می‌شوند. این پنجره‌ها در مکان‌های مختلف مانند ساختمان‌های مدرن و هوشمند، پنت هاوس، هتل‌های لوکس، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های بزرگ، استخرها و اماکن تفریحی، ساختمان‌های تجاری و ... که به نور و تهویه کافی نیاز دارند، استفاده می‌شوند.

هزینه اجرای پنجره گیوتینی

قیمت پنجره‌های پانوراما به جنس شیشه، متراژ پروژه، مرجع خرید، دستمزد نصب و فاکتورهایی از این قبیل بستگی دارد. با‌ توجه‌ به اینکه در ساخت این پنجره‌ها از متریال‌های باکیفیت استفاده می‌شود، قیمت آن نسبت‌به پنجره‌های دوجداره گران‌تر است؛ اما مزایای فوق‌العاده‌ای که در نصب و اجرای این سازه‌های متحرک تعریف می‌شود، ارزش هزینه کردن را دارد. اگر یک مرجع تخصصی و معتبر را برای خرید این پنجره‌ها انتخاب کنید، می‌توانید ضمن اطمینان از کیفیت اجرای این سازه‌های متحرک از بابت هزینه‌های اقتصادی آن نیز اطمینان داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب نقش سازه‌های برقی متحرک مانند پنجره‌های گیوتینی و سقف متحرک را در معماری مدرن و ساختمان‌های سبک اروپایی مورد بررسی قرار دادیم. در معماری و طراحی دکوراسیون ساختمان‌های امروزی بیشتر از سبک مینیمال و مدرنیته استفاده می‌شود. آنچه در این بین مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده از متریال‌ها و سازه‌هایی است که ضمن افزایش جنبه‌های زیبایی، کاربرد چند منظوره‌ای به سازه‌های مختلف می‌بخشند. سقف‌های متحرک و پنجره‌های پانامارا جزو این سازه‌های کاربردی قرار دارند. شما می‌توانید برای خرید و اجرای این معماری مدرن و سازه‌های برقی متحرک یک مرجع تخصصی و معتبر را انتخاب کنید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی