| کد مطلب: ۱۰۸۶۰

خبرسازان

bahrami_masood مسعود بهرامی

۶۰ کلاس درس خالی از معلم

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، از خالی‌شدن 60 کلاس درس به‌دلیل جان‌باختن 41 معلم خبر داد. مسعود بهرامی، درباره آخرین وضعیت رفع کمبود معلم در استان تهران به ایلنا گفت: «اوایل مهرماه دراین‌زمینه نکاتی وجود داشت، اما با اعلام نتیجه آزمون استخدامی ماده ۲۸، مشکلات ما ازنظر سازمانی مرتفع شد. هم‌اکنون ممکن است در نقطه‌ای اخلال وجود داشته باشد که در سال‌های قبل نیز بوده و طبیعی هم هست. به‌طور مثال ممکن است مرخصی معلمان، انتقالی گرفتن، فوت همکاران و... را داشته باشیم. فقط در سال تحصیلی گذشته ۴۱ نفر از همکاران را در شهرستان‌های استان تهران، در طول سال تحصیلی به‌دلیل فوت از دست دادیم.» به گفته او، براساس این آمار، در طول سال فقط به‌دلیل فوت این تعداد از معلمان، حدود ۶۰ کلاس ما خالی از معلم شد: «متاسفانه این اتفاقات به‌هرحال پیش می‌آید. ما ۴۰ هزار همکار داریم که سرکلاس حاضر می‌شوند و ممکن است از بین آن‌ها تعدادی فوت کنند، اما اینکه بخواهیم اعلام کنیم کسری سازمانی داریم، شرایط اینگونه نیست و در همان ماه مهر، مسائل حل شد. تراکم کلاس‌های درس در شهرستان‌های استان تهران هم‌اکنون در همه پایه‌ها و مقاطع 4/32 است.»

zolfi-goli زلفی گل

جلوگیری از مهاجرت نخبگان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «باید برای موضوع مهاجرت نخبگان، برنامه داشته‌ باشیم. برای این هدف از ظرفیت بنیاد ملی نخبگان استفاده شد و افرادی که در المپیادها مدال کسب می‌کنند، با موافقت و همکاری بنیاد نخبگان اگر در همان رشته تحصیل کنند، بورسیه می‌شوند.» محمدعلی زلفی‌گل، به بهبود وضعیت علمی نخبگان ایرانی اشاره کرد و افزود: «دانشمندان بین‌المللی یک‌درصد برتر ایرانی در سال ۲۰۰۴، حدود ۴ نفر بودند و امسال به ۹۳۸ نفر رسیدند. همچنین ۳۵‌درصد از تحقیقات علمی کشور با مشارکت دانشمندان بین‌المللی انجام شده که این نشان می‌دهد، مرجعیت علمی دانشمندان ایرانی پذیرفته شده است. افزون بر این، آموزش عالی مسیر خوبی طی کرده است.»

hadianfar-(2) سردار هادیانفر

فوت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در تصادفات

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این‌که آمار وسایل‌نقلیه در حال تردد در کشور، از سال ۹۲ تاکنون به میزان ۵۳۲‌درصد افزایش یافته است، گفت: «در تصادفات رانندگی ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۲، درمجموع بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر، جان خود را از دست داده‌اند.» به گزارش ایلنا، کمال هادیان‌فر بااشاره به رشد ۵۳۲ درصدی آمار وسایل‌نقلیه در حال تردد در کشور از سال ۹۲ تاکنون گفت: «حدود ۴۰ میلیون وسیله‌نقلیه در سراسر کشور تردد می‌کنند و براین‌اساس، تسهیل در تردد و ارائه خدمات تمام دستگاه‌ها به‌خصوص پیشگیری از تصادفات و امنیت تردد، در اولویت پلیس قرار دارد.» او ادامه داد:«به‌طور میانگین سالانه ۲۰ هزار جان‌باخته و ۳۰۰ هزار مجروح و مصدوم، در تصادفات به‌جا می‌ماند؛ تا پایان ماه آبان، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند و ۲۶۰ هزار مجروح در حوادث جاده‌ها و شهرها برجای ماندند که البته این روند به‌هیچ‌وجه مطلوب نیست.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی