| کد مطلب: ۱۰۹۶۱

سیاستمداران

osama-hamdan-hamas اسامه حمدان

اسرائیل تنها ۳ گزینه دارد

عضو ارشد حماس اسامه حمدان در گفت‌وگو با شبکه المیادین در خصوص انتشار اخباری از تحرکات جدید در خصوص مذاکره غیرمستقیم با تل‌آویو برای دستیابی به توافق جدید تبادل اسرا، تصریح کرد: «موضع ما محکم و روشن است. هیچ صحبتی از مذاکره قبل از توقف تجاوز وجود ندارد.» حمدان با اشاره به اینکه مقاومت در غزه می‌تواند برای ماه‌ها پایداری کند، افزود: «خشم در خیابان‌های اسرائیل به دلیل عدم آزادی اسرا و کشته شدن ۳ نفر توسط گلوله‌های سربازان این رژیم موج می‌زند. اشغالگران تنها سه گزینه دارند؛ گزینه شالیت، گزینه سربازانی که با گلوله همرزمان‌شان کشته می‌شوند یا گزینه رون آراد.» گلعاد شالیت سرباز اسرائیلی است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در سال ۲۰۰۶ او را اسیر کرد و اشغالگران نتوانستند او را پیدا کنند تا اینکه حماس در سال ۲۰۱۱ موفق شد او را با بیش از هزار اسیر مبادله کند. رون آراد، خلبانی است که پس از سرنگونی هواپیمایش در سال ۱۹۸۶ در لبنان، ناپدید شده است.

Aleksandar-Vučić الکساندر ووچیچ

حزب حاکم صربستان، پیروز انتخابات 

رئیس‌جمهور صربستان، الکساندر ووچیچ، موفق شد جایگاه حزب خود را در پارلمان این کشور تثبیت کند. پس  از آن‌که بررسی نظرات افرادی که رأی داده‌اند نشان داد که حزب حاکم صربستان موسوم به حزب ترقی‌خواه صربستان (SNS) بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمانی را  در انتخابات پارلمانی به دست آورده است، رئیس‌جمهور این کشور بالکان الکساندر ووچیچ در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه اعلام پیروزی کرد. دولت ووچیچ در پی اعتراضات به دو تیراندازی گسترده در ماه می ‌که به مرگ ۱۸ نفر منتهی شد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شد. انتخابات پیشین در سال ۲۰۲۲ برگزار شد و انتخابات پارلمانی روز گذشته (یکشنبه)، پنجمین انتخابات از سال ۲۰۱۲ و زمانی است که حزب حاکم برای اولین بار به قدرت رسید.

Fumio_Kishida فومیو کیشیدا

پرتاب موشک به دریای ژاپن 

وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد، کره‌شمالی ساعت ۸:۲۴ دقیقه صبح روز دوشنبه (به وقت محلی)، ساعاتی پس از پرتاب یک موشک کوتاه‌برد، یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. در این بیانیه آمده است: «موشک بالستیک کره شمالی احتمالاً خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن (EEZ) خواهد افتاد.» این بیانیه می‌افزاید: «انتظار می‌رود این موشک حدود ساعت ۹:۳۷ دقیقه صبح امروز (دیروز) در نزدیکی جزیره هوکایدو خارج از منطقه اقتصادی انحصاری این کشور در دریای ژاپن سقوط کند.» در ادامه این بیانیه آمده است: «گارد ساحلی ژاپن نیز حوالی ساعت ۸:۲۸ دقیقه صبح اعلام کرد که کره شمالی احتمالاً یک موشک بالستیک پرتاب کرده است و از کشتی‌ها خواست احتیاط کنند.» فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن پس از برگزاری این جلسه اضطراری، اعلام کرد: تاکنون هیچ خسارتی از محل سقوط این موشک گزارش نشده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی