| کد مطلب: ۱۰۸۱۶

سیاستمداران

United-Nations سازمان ملل

رأی‌گیری مجمع عمومی برای آتش‌بس غزه

رویترز روز یکشنبه به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد، مجمع عمومی سازمان ملل احتمالاً امروز سه‌شنبه به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه در غزه است، رأی خواهد داد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا روز جمعه از حق وتوی خود درباره پیش‌نویس قطعنامه مشابه امارات در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد. ​در ماه اکتبر، مجمع عمومی، متشکل از ۱۹۳ کشور، با ۱۲۱ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۴۴ رای ممتنع قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار «آتش‌بس بشردوستانه فوری، دائمی و پایدار منجر به توقف خصومت‌ها» شد. این در حالی است که وزارت داخلی در غزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد، تعداد کشته‌شدگان بمباران اسرائیل در نوار غزه به ۱۷ هزار و ۹۹۷ شهید رسیده‌است و بمباران شهرها و استان‌های شمالی و جنوب غزه همچنان ادامه دارد.

GettyImages-Mohammad-Shtayyeh

حماس بخشی از موزائیک سیاسی فلسطین است

محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این بسیار مهم است که همه ما بدانیم که حماس بخشی از موزائیک سیاسی فلسطین است؛ بنابراین این ادعای اسرائیل که آن‌ها می‌خواهند حماس را نابود و حذف کنند، اول از همه و به اعتقاد من، هرگز رخ نخواهد داد و به‌طور کلی این برای ما غیرقابل قبول است. اشتیه تاکید کرد: مسئله قراردادن غزه تحت قیمومت نیست... ما به یک راه‌حل سیاسی جامع نیاز داریم که به این رنج فلسطینی‌ها پایان دهد که از ۷۵ سال پیش آغاز شده است. اشتیه، همچنین یادآور شد: بدون دستیابی به راه‌حل دودولتی، مدیریت غزه توسط دولت فلسطین مانند این است که دولت فلسطین سوار یک اف-16 و یا تانک اسرائیل شود. اشتیه افزود: سران آمریکا و کشورهای اروپایی باید بیان کنند که برای یک راه‌حل فراگیر آماده هستند. این راه‌حل شامل انتخابات فلسطین در کرانه باختری، قدس شرقی، غزه و اسرائیل می‌شود. اما اسرائیل نباید توسط بنیامین نتانیاهو که فلسطین را به‌عنوان شریک نمی‌بیند، مدیریت شود.

Palestine فلسطین پرچم

۲۰۲۴ سال جنگ خواهد بود

ارتش اسرائیل در آخرین ارزیابی‌های خود از سال ۲۰۲۴ با تاکید بر اینکه نفوذ زمینی در نوار غزه زمان زیادی خواهد برد و جنبش حماس هنوز هزاران موشک با بُردهای متوسط و بلند دارد، تاکید کرد، سال ۲۰۲۴ سال جنگ خواهد بود و این ارتش مجبور خواهد بود تمامی گردان‌های وابسته به نیروهای ذخیره خود را حداقل به یک ماه حضور در میدان‌های جنگ ملزم کند و احتمالا مدت خدمت اجباری در ارتش را هم به بیش از دو سال و هشت ماه افزایش دهد. یکی از مسئولان ارشد ارتش اسرائیل در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران نظامی رسانه‌های این رژیم اظهار کرد: ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که ارتش آمادگی‌های خود برای سال آینده را براساس آنها بنا می‌کند، حاکی از این است که ۲۰۲۴ سال جنگ خواهد بود. شبکه کان ۱۱ به نقل از این نظامی اسرائیلی اعلام کرد، براساس ارزیابی‌ها، عملیات‌های ارتش اسرائیل شامل استقرار مداوم نیروها در مرزهای شمالی با لبنان و نیز عملیات‌های جنگی در نوار غزه، سال آینده نیز بدون توقف ادامه خواهند داشت. 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی