| کد مطلب: ۱۷۲۰۸

بهترین آوسبیلدونگ در آلمان؛ معرفی 5 تا از پردرآمدترین مشاغل

بهترین آوسبیلدونگ در آلمان؛ معرفی 5 تا از پردرآمدترین مشاغل

آوسبیلدونگ یک دوره آموزشی و کارآموزی (آموزش دوگانه) در آلمان است. آموزش دوگانه یعنی هم به شکل کارآموز موظف به کار در شرکت یا موسسه کارفرما هستید و هم در کلاس‌های آموزشی آموزشگاه‌های حرفه‌ای آلمان شرکت می‌کنید. تعداد رشته‌های Ausbildung تقریبا بیش از 350 مورد است؛ ازاین‌رو شما می‌توانید در هر حرفه موردعلاقه خود آموزش ببینید. درآمد برخی از این رشته‌ها به حدی است که نیاز به ارائه تمکن مالی هنگام درخواست ویزا را مرتفع می‌کند.

در ادامه به بررسی ۵ مورد از بهترین آوسبیلدونگ های آلمان می‌پردازیم. اگر به دنبال یافتن بهترین آوسبیلدونگ در آلمان برای خود هستید، مطالعه این مقاله برای شما خالی‌ از لطف نخواهد بود.

۱. پرستاری؛ یکی از بهترین اوسبیلدونگ ها در المان برای دریافت حقوق مناسب

رشته پرستاری یکی از محبوب‌ترین رشته‌های برای مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ است. افراد متقاضی برای آموزش این رشته نیازی به داشتن سواد آکادمیک یا دانشگاهی ندارند و آموزش‌های لازم را به شکل کامل در دوره اوسبیلدونگ پرستاری دریافت می‌کنند. افراد دارای تحصیلات آکادمیک پرستاری می‌توانند از طریق ویزای کاری آلمان برای مهاجرت اقدام کنند.

شرکت در دوره‌های Nursing Ausbildung علاوه‌بر دریافت آموزش تخصص و مهارت‌های موردنیاز، امکان یافتن فرصت‌های شغلی متعددی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و سایر مراکز مراقبت پزشکی را برای فرد ایجاد می‌کنند. دوره آوسبیلدونگ پرستاری تقریبا ۳ سال و میانگین درآمد ماهانه (سال ۲۰۲۴) در این سه سال ۱.۱۳۰ یورو است.

۲. کارشناس و مهندس آی تی؛ یکی از پردرآمدترین مشاغل در آلمان

به دلیل نیاز رو به گسترش به مهارت‌های آی‌تی در عصر دیجیتال، آوسبیلدونگ IT فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای همراه با دستمزد و حقوق بالا را در آلمان در اختیار افراد شرکت‌کننده داخل این دوره قرار می‌دهد. در دوره کارآموزی فناوری اطلاعات آلمان، افراد تخصص‌هایی در زمینه برنامه‌نویسی شبکه، مدیریت شبکه، توسعه نرم‌افزار و سایر مهارت‌های حوزه آی‌تی را فرا می‌گیرند؛ ازاین‌رو افراد شرکت‌کننده در اوسبیلدونگ شرایط فعالیت و دریافت حقوق بالا در این حوزه همواره در حال پیشرفت را به دست می‌آورند.

دوره آموزشی آوسبیلدونگ آی‌تی حدودا ۳ سال طول می‌کشد و میانگین درآمد ماهیانه افراد (سال ۲۰۲۴) در این سال‌ها، ۱.۱۲۰ یورو است. همچنین رشد بازار کار مهندسی پزشکی در آلمان به همراه درآمد مناسب متخصصین این حوزه برای داشتن سطح رفاه مناسب، ازجمله دلایل استقبال افراد برای حضور در دوره آوسبیلدونگ مهندسی پزشکی در کنار سایر رشته‌های مهندسی مثل آی‌تی، به‌ شمار می‌رود.

۳. آشپزی؛ شغلی جذاب و پردرآمد برای زندگی در آلمان

اگر به آشپزی به‌عنوان یک چشم‌انداز برای شغل آینده خود نگاه می‌کنید، شرکت در دوره آوسبیلدونگ آشپزی یک فرصت ناب برای شما به شمار می‌رود. در دوره کارآموزی آشپزی داخل آلمان مهارت‌هایی نظیر روش‌های مختلف آشپزی، ایجاد منو اختصاصی با غذاهای متنوع، آشنایی با شیوه خرید و نگهداری مواد اولیه، تزیین و سرو غذا و همچنین برنامه‌ریزی و نظارت بر وظایف کارکنان آشپزخانه و ده‌ها مهارت آشپزی دیگر را فرامی‌گیرید. با رسیدن به تخصص در این مهارت‌ها قطعاً جایگاه شغلی و درآمد بالایی را خواهید داشت.

دوره اوسبیلدونگ آشپزی بین ۳ و نیم تا ۴ سال است و هر فرد به طور میانگین درآمد ماهیانه (سال ۲۰۲۴) معادل ۱.۱۰۸ یورو را در این سال‌ها خواهد داشت؛ البته میزان درآمد آشپزها بعد از اتمام Cook Ausbildung، مانند حقوق کارگر ساده در المان به پول ایران یا یورو، به محل کار فرد و موقعیت او (آشپز یا سرآشپز) در این شغل بستگی دارد. هرچه محل کار آشپز حرفه‌ای‌تر و موقعیت او بالاتر باشد، حقوق او نیز بیشتر خواهد شد.

2

رشته آشپزی؛ یکی از شغل‌های پردرآمد در آلمان

4. طراحی محصول؛ ازجمله بهترین آوسبیلدونگ های آلمان

طراحان محصول با ایده‌پردازی، اطلاعات به‌دست‌آمده از تحقیقات و شناخت نیاز کاربران، اقدام به طراحی و ساخت نمونه اولیه محصول می‌کنند. در دوره اوسبیلدونگ طراحی محصول به مهارت‌جوها تخصص‌هایی مانند طراحی فنی و توسعه محصول، روش‌های طراحی با کامپیوتر و همچنین تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده از تحقیقات را آموزش می‌دهند.

شرکت‌کننده‌های دوره کارآموزی طراحی محصول آلمان با فراگرفتن این مهارت‌ها پتانسیل بالایی برای مشغول شدن در بخش‌های تولید و مهندسی محصول پیدا می‌کنند. دوره Ausbildung طراحی محصول بین 3 و نیم تا 4 سال برگزار می‌شود. همچنین میانگین حقوق ماهیانه افراد (سال 2024) در طی این سال‌ها 1.108 یورو است.

5. اتوماسیون صنعتی؛ فرصتی استثنایی برای شرکت در بهترین آوسبیلدونگ در آلمان

در رشته فناوری اتوماسیون صنایع تمرکز بر کاهش انجام وظایف تکراری به شکل دستی و محول کردن این وظایف به ماشین‌ها و ربات‌ها دارد. با فراگرفتن دانش در این رشته قادر به ساخت ماشین‌هایی هستید که تعدادی وظیفه از پیش تعیین شده را بدون دخالت انسان انجام می‌دهد.

در دوره کارآموزی فناوری اتوماسیون آلمان مهارت‌هایی نظیر توانایی ساخت فرایندهای تولید پیشرفته، رباتیک و سیستم‌های کنترل آموزش داده می‌شود. شرکت در آوسبیلدونگ اتوماسیون صنعتی، فرصت‌های شغلی پردرآمدی در کشور صنعتی آلمان در اختیار افراد قرار می‌دهد. دوره Ausbildung اتوماسیون صنعتی حدود 3 و نیم تا 4 سال است. همچنین افراد به طور میانگین ماهانه حقوق 1.155 یورو را دریافت می‌کنند.

3

اتوماسیون صنعتی؛ یکی از بهترین بهترین اوسبیلدونگ ها در المان

شرکت در بهترین آوسبیلدونگ های آلمان؛ قدمی برای داشتن مشاغل پردرآمد

در این مطلب به بررسی بهترین آوسبیلدونگ در آلمان پرداختیم و 5 مورد از پردرآمدترین مشاغل آلمان را معرفی کردیم. رشته‌های مهندسی آی‌تی، پرستاری، اتوماسیون صنعتی، طراحی محصول و آشپزی از جمله بهترین اوسبیلدونگ ها در المان به شمار می‌روند. با گذراندن دوره‌های کارآموزی آلمان آینده شغلی خود را تضمین می‌کنید. اگر برای شرکت در این دوره‌ها و اطلاع از شرایط و مدارک موردنیاز آن‌ها، به کمک نیاز دارید، از موسسه‌های کاریابی بین‌المللی معتبر مانند کاربین کمک بگیرید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی