| کد مطلب: ۱۰۸۱۸

رویداد

ali-aghamohammadi علی آقا محمدی

تهی کردن حمل‌ونقل ریلی از بخش خصوصی

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری از وصول گزارش‌هایی درباره تهی شدن صنعت ریلی از بخش خصوصی خبر داد. به گزارش تین‌نیوز، علی آقامحمدی، گفت: این مسئله باید با صدای بلند مطرح شود، البته بخش خصوصی همیشه این گلایه را دارد که گوش شنوایی نیست از این رو شاید لازم باشد اتاق با نهادهای نظارتی جلساتی برگزار کند. آنها هم به‌طور حتم درخواست‌های اتاق بازرگانی را در اولویت قرار می‌دهند. او همچنین به فساد افشاشده در واردات چای اشاره کرد و گفت: فساد این بار هم در یک امر بدیهی که میزان واردات و میزان ارز تخصیص‌یافته سالانه به آن مشخص بوده، رخ داده است. چگونه ممکن است یک برند که سابقه چندانی هم نداشته، وارد این عرصه می‌شود و 50‌درصد سهم بازار را تصاحب ‌می‌کند درحالی‌که یک عده که چند نسل در این حوزه فعالیت کرده‌اند، 5‌درصد سهم بازار را هم ندارند؟ 

sandoogh-tosee-meli صندوق توسعه ملی

۵ میلیارد یورو برای مکران

مجوزهای قانونی جهت برداشت مبلغ ۵ میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در تأمین اعتبارات مصوب شد. به گزارش ایلنا، با عنایت به لزوم تکمیل و اجرای طرح پروژه‌های زیرساختی منطقه مکران، تصویب نامه ۱۳بندی در این خصوص ابلاغ و در تاریخ 12/9/1402 به تأیید رئیس‌جمهور رسید. براساس این مصوبه وزارت امور اقتصادی و دارایی، دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران، صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت مکلف به انجام اقداماتی در زمینه سرمایه‌گذاری، تسریع در اجرای طرح‌های زیرساختی و مواصلاتی، تأمین منابع، تأمین گاز پروژه‌ها و شناسایی میادین نفت و گاز شدند. اختصاص معادل ریالی مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی در قالب اعتبار به متقاضیان، ساخت فرودگاه و توسعه چند بندر از مهمترین بندهای این مصوبه است.

image

محدودیت در صادرات‌ برخی اقلام کشاورزی

براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار و نظر وزارت جهاد کشاورزی، محدودیت‌ها در مورد صادرات پیاز و گوجه‌فرنگی به زودی اعلام می‌شود. به گزارش فارس،‌ سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی بارها اعلام کرده است که سیاست دولت شفافیت و پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد است به‌گونه‌ای که فعال اقتصادی باید از قبل نسبت به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت اطلاع داشته باشد. همچنین، رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک ‌هم اعلام کرد هر گونه بخشنامه گمرک قبل از‌ بارگذاری در سامانه بخشنامه‌ها، قابلیت اجرایی ندارد. گمرک جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار و نظر وزارت جهاد کشاورزی، محدودیت‌ها در مورد صادرات پیاز و گوجه‌فرنگی به زودی اعلام می‌شود. با توجه به بارگذاری بخشنامه مربوطه توسط وزارت جهاد کشاورزی در پایگاه ملی قوانین و مقررات، این محدودیت‌ها به زودی اعلام خواهد شد و جزئیات اجرایی محدودیت‌های صادراتی ۲ محصول پیاز و گوجه‌فرنگی به زودی ابلاغ می‌شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی