| کد مطلب: ۴۸۸۳۳

چطور با تبلیغات اینستاگرام فروش خود را چند برابر کنیم؟

همه دیگر می‌دانند که اینستاگرام مهمترین پلتفرم برای رسیدن به مخاطبان بیشتر، بازدیدهای میلیونی و فروش بیشتر است؛ اما همه موفق به انجام این کار نمی‌شوند، زیرا رسیدن به پول بیشتر به یک تبلیغات موثر نیاز دارد. تبلیغ کردن در این شبکه اجتماعی فرصتی عالی برای ایجاد علاقه به برند و فروش بیشتر است. کاربران اینستاگرام معمولاً از طریق تبلیغات، به خرید محصول یا استفاده از خدمات خاصی تشویق می‌شوند. پس اگر می‌خواهید بدانید چرا تبلیغات در این پلتفرم اهمیت دارد و چه عواملی بر تاثیرگذاری تبلیغات و افزایش فروش نقش دارند، این محتوا را تا پایان بخوانید.

چطور با تبلیغات اینستاگرام فروش خود را چند برابر کنیم؟

همه دیگر می‌دانند که اینستاگرام مهمترین پلتفرم برای رسیدن به مخاطبان بیشتر، بازدیدهای میلیونی و فروش بیشتر است؛ اما همه موفق به انجام این کار نمی‌شوند، زیرا رسیدن به پول بیشتر به یک تبلیغات موثر نیاز دارد. تبلیغ کردن در این شبکه اجتماعی فرصتی عالی برای ایجاد علاقه به برند و فروش بیشتر است. کاربران اینستاگرام معمولاً از طریق تبلیغات، به خرید محصول یا استفاده از خدمات خاصی تشویق می‌شوند. پس اگر می‌خواهید بدانید چرا تبلیغات در این پلتفرم اهمیت دارد و چه عواملی بر تاثیرگذاری تبلیغات و افزایش فروش نقش دارند، این محتوا را تا پایان بخوانید.

 

چرا باید در اینستاگرام تبلیغ کنید؟

«اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند!» در یک نظرسنجی که بر عملکرد پیج‌های کسب‌ و‌ کاری و برندها تمرکز داشت، مشخص شد که تقریباً ۴۰ درصد آنها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از بودجه بازاریابی خود را به اینفلئنسر‌ها اختصاص می‌دهند؛ یعنی اینکه از پتانسیل افراد مشهور در این پلتفرم برای دریافت فالوور بیشتر، آگاهی از برند و افزایش فروش استفاده می‌کنند. بیایید به دیگر آمارها نیز نگاهی بیندازیم:

  • حدود ۸۵ از کاربران از طریق اینستاگرام، محصولات یا خدمات جدید را در فضای آنلاین کشف می‌کنند و با آن آشنا می‌شوند.

  • حدود ۸۰ درصد از کاربران حداقل با یک پیج کسب‌ و کاری در حوزه‌های مورد نظرشان (زیبایی، فناوری و غیره) در تعامل هستند.

  • حدود ۵۰ درصد از کاربران آنلاین از طریق اینستاگرام خرید خود را انجام می‌دهند یا از خدمات مختلف پیج‌ها استفاده می‌کنند.

موارد فوق نشان می‌دهند که اینستاگرام بستر بسیاری خوبی برای رسیدن به مخاطبان هدف و بازاریابی است؛ اما چطور می‌توان با تبلیغات اینستاگرام به موفقیت رسید؟ پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را بخوانید.

FDF0lSCYHCy1pSmgW2fmbBjRqiPH1D7R4UjJcZuL

عوامل موثر بر افزایش فروش با تبلیغات اینستاگرام

عوامل متعددی در میزان تاثیری‌ گذاری تبلیغ در اینستاگرام دخیل هستند. همه این عوامل باید با دقت توسط متخصصان بررسی شوند، زیرا شما هزینه می‌کنید و دوست دارید به نتیجه دلخواه خود برسید. در ادامه به عوامل موثر بر موفقیت کمپین تبلیغاتی اینستاگرام اشاره می‌کنیم:

1- شناخت مخاطب

شناخت مخاطب یک اصل مهم و تاثیرگذار در فروش است. اینستاگرام به شما امکان می‌دهد که براساس جمعیت‌ شناسی، علایق و رفتارهای کاربران به مخاطبان هدف خود برای تبلیغات اینستاگرام دسترسی پیدا کنید. برای مثال، کاربرانی که به‌ دنبال تورهای گردشگری مقرون‌ به‌ صرفه هستند، ویژگی‌ها و نیازهایشان با کسانی که به سفرهای لاکچری علاقه دارند، متفاوت است. این موضوع نشان می‌دهد که چقدر گستره مخاطبان، حتی در یک حوزه خاص مانند گردشگری می‌تواند متفاوت باشد. باید بگوییم، شناخت مخاطب هدف دشوار است، اما بیشترین اثربخشی را دارد.

2- زمان انتشار

زمان انتشار تبلیغ در اینستاگرام تاثیر مستقیمی بر میزان تعامل و بازدهی دارد. این موضوع بسته به حوزه فعالیت و کاربران هدف متفاوت است. برای مثال، کاربران اغلب برای خرید محصول یا استفاده از خدمات، در طول ساعات اداری اقدام می‌کنند؛ اما برای دیدن محتواهای آموزشی، بیشتر در زمان ناهار (استراحت بین کار یا دانشگاه) و ساعات بعد از کار (ساعت ۵ عصر به بعد) تا شب فعال هستند. همچنین محتوای کمدی اغلب در شب پربازدیدتر از محتوای جدی است، زیرا افراد از صبح تا عصر کار می‌کنند و در اواخر روز به‌ دنبال تفریح هستند.

3- کیفیت محتوا

جذابیت و کیفیت محتوا حرف اول را می‌زند. اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، بنابراین تصاویر یا ویدیوهای شما باید چشم‌ نواز و مرتبط با هدف‌تان باشند. از تصاویر با کیفیت و سناریو جذاب برای روایت داستانی خود استفاده کنید که برندتان را منعکس می‌کند و با مخاطب‌تان ارتباط می‌گیرد. از طرفی، محتوا باید قلاب داشته باشد و هدف شما را مشخص کند. تحریک احساسات کاربر می‌تواند رمز موفقیت شما در تولید محتوا اینستاگرام باشد. همچنین محتوای باکیفیت و تاثیرگذار می‌تواند لایک، کامنت، سیو و به‌ اشتراک‌ گذاری را افزایش دهد.

4- فراخوان برای اقدام (CTA)

یک فراخوان برای اقدام که قانع‌ کننده باشد و مخاطب را به کار خاصی تشویق کند، چیزی است برای شما فروش خوبی به همراه دارد. اگر محتوای باکیفیتی داشته باشید و مخاطبان هدف خود را به‌ خوبی نشانه بگیرید، اما فراخوان برای اقدام شما قانع‌ کننده نباشد، بیراهه رفته‌اید! همین‌که که در داخل ریلز یا در کپشن به مخاطب می‌گویید: «عدد یک را کامنت کن!» این خود نوعی CTA است. اگر تخفیف یا پیشنهاد ویژه‌ای دارید، فراخوان برای اقدام نتیجه بهتری خواهد داشت.

5- مکان تبلیغات

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد مکان تبلیغ را مشخص کنید. شما می‌توانید در پست‌ها یا استوری‌ها تبلیغ بروید. استفاده از پست‌ها شامل محتوای تصویری و ویدئویی (ریلز) است. محتوای ویدئویی اغلب به‌ دلیل پویا بودن، تعامل بالاتری نسبت به محتوای عکس‌محور دارد. استوری نیز قواعد مخصوص به خود را خواهد داشت؛ برای مثال، تک استوری اغلب مبتنی بر تخفیف و فروش سریع است، اما رشته استوری مبتنی بر سناریو است که در آن مخاطب با موضوع آشنا می‌شود و در پایان اقدامی را انجام می‌دهد.

DzYhenlbmGK8oVDwNXpwgsxC4RxbfMbDzyd9qzzd

انتخاب بهترین نوع تبلیغ در اینستاگرام برای فروش بیشتر

دو سوال اصلی که باید در انتخاب نوع تبلیغ در نظر بگیرید، شامل موارد زیر هستند:

ارزش برند من چیست؟

ارزش برند به‌ معنای جایگاهی است که برند شما در ذهن و قلب مخاطب ایجاد می‌کند. این ارزش می‌تواند به کیفیت محصولات و خدمات، قیمت رقابتی، نوآوری یا حتی ارائه یک تجربه خاص برای مشتری مرتبط باشد؛ اما هدف‌تان قبل از فروش، باید ایجاد یک تصویر مثبت از برند باشد. اگر مخاطب عاشق برند شما شود، به مشتری وفادارتان تبدیل خواهد شد.

هدف من چیست؟

آیا می‌خواهید کاربران وارد سایت شوند؟ آیا قصد دارید آگاهی از برند را افزایش دهید؟ آیا به‌ دنبال معرفی محصول جدید خود هستید؟ آیا در نظر دارید که مخاطبان اپلیکیشن تازه راه‌اندازی شده شما را نصب کنند؟ درک هدف به شما کمک می‌کند تا تبلیغ را در زمان مناسب، مکان مناسب و برای کاربران مناسب نمایش دهید.

از همین امروز برای فروش بیشتر در اینستاگرام برنامه‌ریزی کنید

اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای تبلیغات است، به‌ خصوص برای پیج‌هایی که به‌ دنبال دسترسی به‌طیف وسیعی از کاربران هستند. ماهیت بصری اینستاگرام و ویژگی‌های جذاب آن مانند استوری و ریلز می‌توانند کسب‌ و کار شما را به‌طور کامل دگرگون کنند؛ اما تبلیغات در این پلتفرم کار پیچیده‌ای است! پس برای موفقیت در این فضا بهتر است از تیم‌های متخصص کمک بگیرید تا بازگشت سرمایه خوبی داشته باشید و به فروش برسید.

 

این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و هم‌میهن آنلاین مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید

دیدگاه

پربازدیدترین
آخرین اخبار