| کد مطلب: ۲۲۶۹۳

همزمان با شایعات متنی از اسماعیل قاآنی به یک کنفرانس بین‏ المللی منتشر شد

سردار پیام داد

سردار پیام داد

در روزهایی که حملات تروریستی اسرائیل برای از میان برداشتن فرماندهان حزب‌الله لبنان اوج گرفته است، چند روزی است یک شایعه درباره سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ شایعه‌ای که محوریت آن بر این اساس است که او نیز یکی دیگر از قربانیان ترورهای اخیر اسرائیل است و در بیروت به شهادت رسیده است.

در روزهایی که حملات تروریستی اسرائیل برای از میان برداشتن فرماندهان حزب‌الله لبنان اوج گرفته است، چند روزی است یک شایعه درباره سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ شایعه‌ای که محوریت آن بر این اساس است که او نیز یکی دیگر از قربانیان ترورهای اخیر اسرائیل است و در بیروت به شهادت رسیده است. 

فرمانده در رسانه‌ها 

فرمانده سپاه قدس از چهره‌هایی نیست که به اندازه سایر فرماندهان سپاه در رسانه‌ها حضور داشته باشد، به عبارتی انتشار تصویر از این فرمانده عالی‌رتبه بیشتر در زمانی رخ می‌دهد که او در مراسمی حضور پیدا کرده باشد. موضوعی که در زمان فرماندهی سردار قاسم سلیمانی هم وجود داشت و به ندرت اتفاق می‌افتاد که تصویری جدید از او در رسانه‎‌ها منتشر شود. بنابراین تصویر به‌روزشده جدیدی از فرمانده سپاه قدس منتشر شود، انتظاری عجیب به نظر می‌رسد.  

دو شایعه در چند روز 

عصر ششم مهر بود که اسرائیل عملیات خود را برای ترور سیدحسن نصرالله در جنوب لبنان انجام داد. در ساعاتی که خبری رسمی درباره وضعیت دبیرکل حزب‌الله منتشر نشده بود و همه چیز در ابهام قرار داشت، یک خبر در برخی کانال‌ها دست به دست شد. خبری که متحوایش این بود که اسماعیل قاآنی هم در همان ساختمان حضور داشته است. ساعتی پس از انتشار این شایعه، خبرگزاری مهر خبری اختصاصی را منتشر کرد و در آن نوشت که قاآنی در سلامت کامل است. دو روز پس از ترور سیدحسن نصرالله، تصویری از او  منتشر شد که برای تسلیت راهی دفتر حزب‌الله در تهران شده بود.

تصویری که شایعات پیرامون ترور او را منتفی کرد. اما چند روز بعد، در ادامه عملیات‌های اسرائیل یک بار دیگر همان شایعه باز تولید شد. پنجشنبه هفته گذشته بود که رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند سیدهاشم صفی‌الدین، برجسته‌ترین فرد برای جانشینی نصرالله هدف ترور آن روز بوده و به احتمال زیاد کشته شده است. پس از انتشار این خبر، شایعه حضور قاآنی در آن جلسه منتشر شد و برخی رسانه‌های خارجی هم به آن پرداختند؛ شایعه‌ای که با توجه به عدم حضور او در نمازجمعه و همچنین مراسم اعطاء نشان فتح به سردار حاجی‌زاده، قوت بیشتری گرفت. 

تکذیب یک شایعه  

درحالی‌که شایعات پیرامون سلامت اسماعیل قاآنی ادامه داشت، یکشنبه عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس این شایعه را تکذیب کرد. او گفت: «شایعات این روزها زیاد است و نباید به شایعات توجه کرد چون یکی از استراتژی‌های دشمن ایجاد ناامیدی در درون شبکه محور مقاومت و افکار عمومی پشتیبان است که این موارد در واقع در جنگ فضای مجازی و رسانه‌ای بیشتر خودش را نشان می‌دهد.»

او در ادامه درخواستی را مطرح کرد: «الحمدالله ایشان در سلامت هستند، امیدواریم خود سپاه و دوستان عزیز بیانیه دهند و رفع نگرانی شود.» اما روز گذشته، سرانجام یک مقام رسمی در سپاه به این شایعات واکنش نشان داد. ایرج مسجدی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه در همایش تجلیل از موکب‌داران و خادمان اربعین حسینی گفت: «بسیاری از ما می‌پرسند‌ که سردار قاآنی چه شد؟ ایشان در صحت و سلامت است و مشغول فعالیت هستند.» در ادامه نیز واکنشی به مصاحبه گلرو صورت داد و گفت: «برخی می‌گویند که بیانیه بدهید. چرا بیانیه؟ نیازی نیست چنین اقدامی انجام شود.» 

پیام سردار 

به فاصله چند ساعت پس از اینکه معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه خبر در سلامت بودن سردار اسماعیل قاآنی را منتشر کرد، یک خبر دیگر پیرامون او منتشر شد. در حالی که قرار بود اسماعیل قاآنی در هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی حضور داشته باشد، مجری برنامه پشت تریبون رفت و خبر سلامتی او را با بیان این جمله‌ها اعلام کرد: «فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه شرکت‌کنندگان در این نشست سلام رسانده است و از اینکه به علت حضور در جلسه مهم دیگری نتوانسته در این نشست شرکت کند از شرکت‌کنندگان عذرخواهی کرده است.» خبری که پرونده شایعات پیرامون سردار اسماعیل قاآنی را بست. 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی