| کد مطلب: ۱۱۰۱۸

دیپلمات‌ها

Johan-Floderus جان فلودروس

برگزاری دادگاه دیپلمات سوئدی 

جلسه رسیدگی به اتهامات یوهان فلودروس تبعه سوئد، در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور کاردار سفارت سوئد برگزار شد. دادگاه با حضور هیئت قضات شعبه ۲۶، نماینده دادستان، متهم یوهان هنریک نیلز فلودروس، وکلای متهم، مترجم رسمی و کاردار سفارت سوئد برگزار شد. قاضی افشاری با اشاره به قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان در جلسه اول دادگاه گفت: براساس کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، رصد اطلاعاتی نیروهای امنیتی ایران، بررسی پیام‌ها، ایمیل‌ها و پایش گوشی همراه شما، سفرهای شما به کشورهای متعدد، حضور شما در شهرهای مرزی ایران، ارتباطات و سفرهایتان به سرزمین‌های اشغالی و سایر ادله و امارات موجود، اتهامات شما دایر بر افساد فی‌الارض از طریق اقدام علیه امنیت کشور و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی با وسع گستردگی و به‌صورت تشکیلاتی و همکاری اطلاعاتی با رژیم اشغالگر صهیونیستی تفهیم می‌شود. در ادامه جلسه دادگاه متهم با حضور در جایگاه به بیان دفاعیات خود پرداخت. متهم با بیان اینکه اتهامات وارده به خود را قبول ندارد، گفت: کیفرخواست صادره یک ماهیت کلی و عمومی دارد و هیچ ارتباط مستقیمی با من ندارد. بیشتر به اربابان و کارفرمایان من مربوط می‌شود.

eslami-mohammad اسلامی

کوتاه نمی‌آییم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: روایتگری‌ها از توافق اسفند ناصواب و ناصحیح است و هیچ‌جا نگفته‌ایم دوربینی نصب می‌کنیم، اقدام اضافه‌ای انجام می‌دهیم یا پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنیم. محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران گفت:«چارچوب روابط ما با آژانس پادمان و ان‌پی‌تی است که به آن متعهدیم و نظارت آژانس را هم با بازرس و دوربین به همراه دارد. ما نه از آن عدول کردیم نه آن حرف، جدید بوده است. هیچ‌جا هم نگفتیم که دوربینی نصب می‌کنیم یا اقدام اضافه‌ای انجام می‌دهیم یا پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنیم. درباره آن الگو هم گفت‌وگوهایی شده است و چندین جلسه در تهران و وین بین آقای کمالوندی و آقای آپارو از طرف آژانس انجام شده است. از آنجا که کل این موضوع ما سیاسی است و اصلاً فنی محسوب نمی‌شود، از این امر به‌عنوان یک عامل فشار استفاده می‌کنند و به آن دامن می‌زنند. ما هم صبورانه و مطابق ضوابط کار خود را پیش می‌بریم‌. در چارچوب عمل می‌کنیم و نه تعدی می‌کنیم و نه تعدی می‌پذیریم. از حقوق ملت خود هم در زمینه فناوری هسته‌ای کوتاه نمی‌آئیم.»

abdolahian-(2) امیرعبداللهیان

به قطب خاصی گره نخورده‌ایم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه در نشست مشترک هم‌اندیشی پژوهشگران شرکت‌کننده در «همایش بین‌المللی مطالعات منطقه‌ای، سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران»، گفت:«پژوهش‌های این نشست و آراء ارائه شده توسط صاحبنظران شرکت‌کننده می‌تواند به دولت جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف نظام کمک‌ کند.» حسین امیرعبداللهیان تصریح کرد: از اولویت‌های سیاست خارجی همسایه‌محور، تقویت پیوندهای اقتصادی، انرژی و خطوط انتقال آن، ترانزیت و تجارت، امنیت و نیز محیط زیست به شمار می‌رود. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در عین حال با تاکید بر اینکه سیاست خارجی ایران به قطب و یا محور خاصی گره نخورده است، افزود: هر جا منافع ملی جمهوری اسلامی ایران باشد، ما آنجا حضور خواهیم داشت.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی