| کد مطلب: ۹۳۵۲
از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

مهاجرت ۱۰ هزار نفر از کادر درمان

heidarpoor avaz

مهاجرت ۱۰ هزار نفر از کادر درمان

یک نماینده سابق مجلس گفت: «سالی ۱۰ هزار نفر از مجموعه کادر پزشکی (پزشک،پرستار،ماما) از کشور مهاجرت می‌کنند.» عوض حیدری‌پور، نماینده سابق مجلس، متخصص بیهوشی و مدرس دانشگاه به خبرآنلاین گفت: «متاسفانه وضعیتی در کشور حاکم شده که موجی از مهاجرت راه افتاده است و این موج به جامعه پزشکی هم کشیده شده است.» حیدری‌پور ادامه داد: «تقریباً ما هر روز می‌شنویم یک استاد یا دانشیار از دانشکده‌های علوم پزشکی کشور به اروپا، کانادا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مهاجرت کردند.» او تاکید کرد: «عدد و رقم‌های مهاجرت وحشتناک است، ما هر هفته که سراغ یکی از همکاران را می‌گیریم با خبر می‌شویم مهاجرت کرده است، سالی ۱۰ هزار نفر از مجموعه کادر پزشکی (پزشک،پرستار،ماما) از کشور مهاجرت می‌کنند. الان برای پزشکان پیامک ارسال می‌شود که اگر ۵۵ سال به بالا نداشته باشند به‌راحتی در آلمان پذیرش می‌شوند، پزشکی که ۵۵ سال سن داشته باشد تقریباً ۲۰ سال تجربه کار دارد، آن‌وقت یک تجربه این‌چنینی به راحتی گیر کشورهای دیگر می‌افتد.»

abasi mehdi

بلاتکلیفی آرامستان جدید

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: «لایحه‌ شهرداری برای احداث آرامستان جدید به شورای شهر تهران نیامده است.» مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به ایسنا گفت: «تاکنون لایحه‌ای برای احداث آرامستان جدید پایتخت به شورای شهر نیامده است.» او درباره اینکه گفته می‌شود یکی از آرامستان‌ها حوالی کوه بی‌بی‌شهربانو است، گفت: «از یکی از مدیران شهرداری این موضوع را پیگیری کرده و به نقل از یکی از مدیران شهرداری می‌گویم که آنها اعلام کردند، هیچ برنامه‌ و ایده‌ای برای احداث آرامستان جدید تهران در بی‌بی‌شهربانو ندارند و مطالعات نقطه‌یابی آرامستان جدید بعد از تکمیل مطالعات به شورای شهر ارسال می‌شود.»

moosavipoor abolfazl

توقف طرح «پلاک اعزام به تعمیرگاه»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر از اجرای طرحی جدید و توقف طرح «پلاک اعزام به تعمیرگاه» در تهران خبر داد. ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به ایسنا گفت: «در بحث معاینه فنی و خودروهای دودزا، همه‌ساله پلیس در این فصل با اجرای طرح تشدید برخورد؛ خودروهای دودزا را متوقف و در محل فک پلاک می‌کرد و با ارائه رسیدی به راننده، یک پلاک پنج‌رقمی نیز بر روی خودرو نصب می‌شد تا راننده به تعمیرگاه برود و خودروی خود را رفع نقص کند. بعد از رفع نقص نیز راننده ملزم بود که نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کرده و با مراجعه به یکی از واحدهای اجرائیات پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به دریافت پلاک خود اقدام کند.» او تاکید کرد: «ما آمدیم و طرحی جدید را از حدود دو هفته پیش اجرا کردیم. در واقع از ظرفیتی که برای پلیس راهور ایجاد شده بود استفاده کردیم و اطلاعات سامانه سیمفا را بر روی دست‌افزارهای ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی فعال کردیم. در واقع دسترسی به این سامانه برای ماموران پلیس راهور فراهم شد.»

دیدگاه

ویژه جامعه
آخرین اخبار