کمبود مشاور در مدارس
![کمبود مشاور در مدارس](https://static2.hammihanonline.ir/thumbnail/0kekj805JkgO/kZjisVgEwlDCbqoHDcVTJtqfnHuqC9Buk-YJRtTNc7p-J95aqr1S51-vJBNDsb-Sn-0T3r_ZfTQre2Vm1xP_zD3SD1rucMTS/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF+%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86+%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AB%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86+%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C.jpg)
محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه امروز حدود ۵۰ درصد مدارس مشاور و مربی پرورشی ندارند، گفت که کمبود مربی پرورشی و مشاور در مدارس بیش از ۱۰۵ هزار نفر است.
پورثانی با بیان اینکه ۱۵ هزار معلم و مربی پرورشی جدید وارد حوزه پرورشی میشوند، گفت: «این افراد از طریق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان جذب و دوره آموزشی برای آنها برگزار میشود.»
پورثانی با بیان اینکه تمام تلاش این است که نیمه دوم تیرماه که نتیجه تحصیلی به دست آمد، هدایت تحصیلی دانشآموزان آغاز و بهسمت رشتههای مورد نظرشان هدایت شوند، گفت: «هدایت تحصیلی فرآیندی است که نمره و معدل دانشآموزان، آزمون رغبت و توانایی جزو آیتمهای اثرگذار در این فرآیند است. این آزمون از دانشآموزان پایه نهم اخذ میشود و در آن ویژگیهایی سنجش میشود و یکی از موارد مهم، هدایت تحصیلی است.»
او با بیان اینکه کار هدایت تحصیلی در دو بخش تجویزی و مشورتی است، گفت: «فرآیندهای آموزشی هم در طول سال گذشته برای دانشآموزان، معلمان و والدین برای شناساندن رشتهها انجام شده، کار هدایت تحصیلی بهصورت سامانهای انجام خواهد شد و تلاش میکنیم این کار نیمه دوم تیرماه انجام شود.»
او ادامه داد: «در برنامه هفتم توسعه بحث استفاده از ظرفیتهای مدارس در ایام تعطیلی مدارس بهعنوان یک حکم و تکلیف آمده است.»