| کد مطلب: ۱۶۶۴۰

پاسخ به گزارش «روایت تادیب»

اواخر اردیبهشت گذشته گزارشی درباره تجربه‌های تنبیه بدنی در دوره‌های مختلف و در مدارس  در روزنامه هم‌میهن منتشر شد که حالا اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش در این باره جوابیه‌ای ارسال کرده است که در ادامه می‌آید:

تنبیه غیرمجاز دانش‌آموزان به‌دلیل نقض قوانین و مقررات، از انواع تخلفات اداری کارمندان آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود و حسب مورد کارمند خطاکار به یکی از مجازات‌های ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری محکوم می‌شود. این مجازات‌ها شامل توبیخ کتبی، کسر حقوق، انفصال موقت، تغییر محل جغرافیایی و... خواهد بود.

مدیر مدرسه موظف است در صورت مشاهده تخلف، آن را به اداره آموزش‌وپرورش گزارش دهد. علاوه بر این به استناد ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری؛ اگر عمل کارمند جنبه جزائی هم داشته باشد به مجازات مقرر در قانون مجازات اسلامی محکوم می‌گردد.

همچنین براساس ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی هرگاه تخلف کارمند، عنوان یکی از جرائم مندرج در قوانین جزائی را نیز داشته باشد، هیئت‌ رسیدگی به تخلفات اداری مکلف است مطابق این قانون به تخلف رسیدگی و رأی قانونی صادر نماید.

لذا ضمن تاکید بر ممنوعیت تنبیه غیرمجاز در مدارس، هرگونه تنبیه بدنی گزارش‌شده به دستگاه آموزش‌وپرورش در اسرع‌وقت مورد رسیدگی قرار گرفته و در صورت صحت موضوع، اقدام قانونی معمول شده است. مع‌الوصف چنان‌چه آن روزنامه موارد مشخصی از اعمال تنبیه بدنی گزارش نماید، در اسرع‌وقت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی