| کد مطلب: ۲۲۸۴۱

روسیه: آمریکا، اسرائیل و انگلیس بزرگ‌ترین ناقضان منشور سازمان ملل هستند

روسیه: آمریکا، اسرائیل و انگلیس بزرگ‌ترین ناقضان منشور سازمان ملل هستند

رئیس کمیسیون سیاست‌گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) از آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سایر «اعضای اتحاد غرب» به عنوان بزرگترین ناقضان منشور سازمان ملل متحد یاد کرد.

به گزارش هم‌میهن آنلاین و به نقل از ریانووستی، آلکسی پوشکوف رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مبنی بر این که تعداد کمی از کشورها از جمله روسیه با مشارکت ایران و کره شمالی و همچنین چین مصمم به تغییر اصول اساسی نظام بین‌الملل هستند، واکنش نشان داد و در کانال تلگرامی خود نوشت: بلینکن یا واقعا نمی فهمد یا تظاهر می کند که نمی فهمد.

پوشکوف در همین ارتباط خاطرنشان کرد که بر خلاف ادعای بلینکن، بسیاری از کشورها (حدود ۵۰ کشور) با هژمونی غرب و با دکترین آن تحت عنوان « جهانی مبتنی بر قوانین کشورهای غربی» مخالف هستند.

این سناتور روس افزود: عضویت برخی از این کشورها در بریکس، خود گواه و مهر تاییدی بر این موضوع است.

وی در پایان تاکید کرد که آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سایر اعضای اتحاد کشورهای غربی خود بزرگترین ناقضان هنجارهای منشور سازمان ملل هستند. به همین دلیل واشنگتن، لندن و بروکسل به این موضوع اشاره ای نمی کنند و ترجیح می دهند به «اصول» و «قواعدی» اشاره کنند که در هیچ کجا تصویب نشده است.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی