| کد مطلب: ۲۱۰۰۴

روسیه: فرانسه، آمریکا و انگلیس شورای امنیت را فلج کرده‌اند

 روسیه: فرانسه، آمریکا و انگلیس شورای امنیت را فلج کرده‌اند

سفیر روسیه در لندن معتقد است روند فعالیت سه کشور باعث شده تا شورای امنیت سازمان ملل فلج شود.

آندری کِلین، سفیر روسیه در لندن امروز به خبرگزاری تاس گفت: در حال حاضر فعالیت شورای امنیت سازمان ملل به دلیل اقدام های انگلیس، آمریکا و فرانسه فلج شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک تقابل جدی (در سازمان ملل) وجود دارد. شورای امنیت فلج شده است. در یک طرف روسیه و در طرف دیگر فرانسه، آمریکا و انگلیس به عنوان اعضای دائمی قرار دارند. گاهی اوقات و البته نه همیشه با چین هم نظر هستیم. چین سیاست خاص خود را دارد. با این حال در یک سمت قرار داریم.

کلین ادامه داد: به همین دلیل است که خواهان برخی اصلاحات در سازمان ملل و اضافه شدن نمایندگان آفریقا و آمریکای لاتین (به شورای امنیت) هستیم.

این دیپلمات افزود که سازمان ملل "نمی تواند به همه درگیری های جهان رسیدگی کند. " به گفته وی، برای حل و فصل مسائل محلی باید سازمان های موثر منطقه ای ایجاد شود.

سفیر روسیه در انگلیس با اشاره به اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) گفت: ما سعی کردیم سازمان امنیت و همکاری اروپا را تبدیل به یک سازمان منطقه ای کنیم. در بدو امر این سازمان در زمینه (حل و فصل) درگیری ها فعالیت می کرد. اما متأسفانه غرب آن را به یک ابزار حقوق بشری تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد که سازمان مذکور دیگر نمی تواند در حل و فصل درگیری های اروپا نقشی ایفا کند.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی