| کد مطلب: ۹۹۴۴

مدیران

مدیران

خیریه‌ها از مالیات معاف شدند

sobhanian

خیریه‌ها از مالیات معاف شدند

بخشنامه سازمان امور مالیاتی برای اعمال معافیت یا نرخ صفر مالیاتی برای مؤسسات خیریه ابلاغ شد. به گزارش فارس، سیدمحمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: با ابلاغ بخشنامه سازمان امور مالیاتی اعمال معافیت و نرخ صفر مالیاتی برای مؤسسات خیریه، احزاب، انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی که تا قبل از این به‌خاطر عدم انجام برخی تکالیف مشمول مالیات شده بودند، در راستای قانون بودجه 1402 شفاف، تسهیل و اجرایی شد. طبق قانون شرط برخورداری کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از معافیت‌های مالیاتی مقرر در قانون ارائه اظهارنامه به‌موقع است. در واقع مواردی که معاف از مالیات هستند مالیات آنها به نرخ صفر محاسبه می‌شود اما سازمان امور مالیاتی باید در جریان درآمدها و هزینه‌های این اشخاص قرار گیرد و این در راستای شفافیت است و شرط برخورداری از معافیت مالیاتی ارائه اظهارنامه است.

aliabadi

تفاهم جدید ایران و چین

در تفاهم جدید ایران و چین بر مشارکت در طرح کمربند- جاده تاکید شد. طرح کمربند-جاده چین فرصت‌های متعددی را برای توسعه زیرساخت‌های ایران مانند بنادر، راه‌آهن و… ارائه می‌دهد که می‌تواند توسعه و رشد اقتصادی دو کشور را تسهیل کند. به گزارش ایلنا، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تفاهمنامه بین ایران و چین که در بالاترین سطح طرح و تصویب شد، زمینه را برای رشد سریع تعاملات فراهم کرده است. علی‌آبادی همچنین عنوان کرد: طرح کمربند-جاده چین فرصت‌های متعددی را برای توسعه زیرساخت‌های ایران مانند بنادر، راه‌آهن و… ارائه می‌دهد که می‌تواند توسعه و رشد اقتصادی دو کشور را تسهیل کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید در جهت توسعه تجارت ایران-چین گام‌های اساسی برداشته شود، گفت: در سال ۲۰۲۲ واردات غیرنفتی چین از ایران ۳۵/۶میلیارد دلار بوده که عمده آن فرآورده‌های پتروشیمی، معدنی و فلزات، دارو، کشاورزی و شیلات بوده است.

shahidi

لیتیوم محدود به همدان نیست

به گفته مقامات مسئول در وزارت صمت ذخایر عظیم لیتیوم که سال گذشته در همدان شناسایی شدند به دلایلی همچون ضعف فناوری و نبود سرمایه‌گذار مسکوت مانده‌، اما این ذخایر محدود به همدان هم نیست. علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و مشاور وزیر صمت دلیل این امر را اقتصادی نبودن ذخایر یادشده عنوان کرد و به ایلنا گفت: در ۸‌ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کانسنگ لیتیومی که در همدان شناسایی شده 400 هزار تن ماده لیتیوم می‌تواند وجود داشته باشد اما موضوع قابل توجه در مورد ذخایر لیتیوم شناسایی‌شده در همدان این است که این ذخایر تا چه اندازه ارزش اقتصادی دارد. او تصریح کرد: عیار این ذخایر پایین و میزان ذخیره آنها کم است، در نتیجه هرچند ذخایر شناسایی‌شده می‌تواند در بانک اطلاعاتی کشور ثبت شود و از این نظر اهمیت دارد، با این حال ذخایر همدان نخستین ذخایر لیتیوم نیست که تاکنون در کشور شناسایی شده است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی