سئو و هوش مصنوعی
زمانی که صحبت از فضای مجازی و دنیای بزرگ اینترنتی به میان می آید با واژه ها و عبارات زیادی برخورد می کنیم که سئو نیز یکی از آنها است. به عبارت دیگر سئو واژه ای
زمانی که صحبت از فضای مجازی و دنیای بزرگ اینترنتی به میان می آید با واژه ها و عبارات زیادی برخورد می کنیم که سئو نیز یکی از آنها است. به عبارت دیگر سئو واژه ای است که در سال های اخیر به وفور با آن برخورد میکنیم و آن را می شنویم؛ اما با این وجود هنوز عده زیادی شناخت کافی از آن ندارند و نمی دانند که سئو چیست؟ یا در چه زمینه ای به کار برده می شود. از این جهت این مطلب را اماده کرده ایم تا اطلاعاتی در این زمینه به شما عزیزان منتقل کنیم.
سئو چیست؟
سئو که در زبان انگلیسی به شکل seo نمایش داده می شود برگرفته از search engine optimization است و به معنای بهینه سازی برای موتور جست و جو است. با این وجود سئو را به عنوان مجموعه ای از فعالیت ها در نظر می گیرند که در راستای بهبود وضعیت سایت به کار برده می شوند. زمانی که سئوسازی برای یک وب سایت به خوبی انجام شود سایت مورد نظر جایگاه بهتری در موتور جست و جوی گوگل پیدا می کند و به صفحات اول آن منتقل می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت FastSEO بروید.
برای انجام این کار لازم است تا تمامی مراحل سئوسازی از قبیل: کد نویسی وب سایت، برنامه نویسی، طراحی سایت، تولید محتوا، لینک دهی و .... به نحو احسند انجام شوند. از این رو سئو به عنوان یک عملیات پیچیده و زمانبر شناخته می شود که برای انجام آن به مهارت و تخصص زیادی نیاز است و باید به دست متخصصان سئو انجام شود.
منظور از شغل سئو چیست؟
منظور از شغل سئو انجام مراحل ذکر شده در فوق برای بهینه سازی وب سایت است که به این سئوکار گفته می شود و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند به عنوان متخصص سئو یا کارشناس سئو شناخته می شوند. این افراد تحصیلات خود را در زمینه آی تی گذارنده اند و یا در دوره های آموزشی آزاد شرکت کرده اند و به جایگاه سئوکار دست یافته اند. یک سئوکار که به شغل سئو می پردازد باید به تمامی مراحل سئوسازی مسلط باشد و بتواند از زوایای مختلف وضعیت مناسبی بر روی یک وب سایت ایجاد کند تا موفق شود که آن را با ترفند های مخصوص سئو به صفحات ابتدایی گوگل وارد نماید.
محتوای سئو شده چیست؟
کسانی که در زمینه سئو مشغول به کار هستند باید از محتوای سئو شده برای وب سایت استفاده کنند. محتوای سئو شده در واقع به نوعی از متن، مقاله یا محتوای متنی گفته می شود که بر اساس اصول و قواعد مهم سئو نگارش شده باشد و استانداردهایی که موجب می شوند تا یک متن جایگاه و رتبه خوبی در موتور جست و جوی گوگل به دست آورد در آن رعایت شده باشد. یک محتوای سئو شده در برگیرنده کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی فرعی، عنوان جذاب، متا، تصویر و ... است که اصول و قواعد نگارش و املای صحیح کلمات در آن رعایت شده است.
تولید محتوا با هوش مصنوعی در سایت پرتال هوش مصنوعی
هدف از سئوسازی سایت چیست؟
سئو سایت به دلایل مختلفی انجام می شود اما اصلی ترین هدف از سئوسازی سایت دسترسی به مسائلی از قبیل زیر است:
-
رونق کسب و کار اینترنتی و گسترش آن
-
افزایش بازدید از سایت
-
افزایش میزان فروش وب سایت فروشگاهی
-
دیجیتال مارکتینگ
-
کسب رتبه و امتیاز مناسب در گوگل
-
افزایش میزان شهرت وب سایت در سطح جهانی
-
برند سازی
-
کسب شهرت
-
و....
تمامی این مسائل موجب می شوند تا صاحبین وب سایت به سئوسازی سایت نیاز داشته باشند تا از این طریق بتوانند به اهدافی از قبیل فوق برسند و جایگاه بهتری پیدا کنند.
مراحل سئوسازی وب سایت چیست؟
مراحل سئوسازی وب سایت مواردی از قبیل زیر خواهد بود:
-
جست و جوی کلمات کلیدی مرتبط
-
بهینه سازی تگ های عنوان
-
ایجاد عنوان متا
-
آنالیز رقبا
-
بهینه سازی داخلی سئو
-
بهینه سازی و سئوی خارجی
-
پیاده سازی url ها
-
استفاده از alt تصویر
-
لینک دهی به سایت های مرتبط
-
افزایش سرعت سایت
-
و...
مزایای سئوسازی چیست؟
سئوسازی از مزیت های زیادی برخوردار است که به دلیل وجود همین مزایا توجه عموم افراد خصوصا صاحبین مشاغل اینترنتی و دیجیتال مارکترز ها به سمت آن جلب شده است. مهمترین مزایای سئو سازی از قبیل زیر شناخته می شوند:
-
برندسازی
-
افزایش ترافیک سایت
-
افزایش مشتری و متقاضی خدمات
-
افزایش میزان فروش
-
رقابت مناسب تر با رقبا
-
گسترش کسب و کار
-
و...
آیا سئو و هوش مصنوعی در ارتباط اند؟
سئو و هوش مصنوعی دو واژه جدا از هم هستند که معانی یکسانی ندارند. اما باید اگاه باشید که این دو واژه با یکدیگر در ارتباط هستند و به هم مرتبط خواهند بود. زیرا موتور جست و جوی گوگل که کسب رتبه و جایگاه در آن مهمترین هدف از سئوسازی به حساب می آید یک نوع هوش مصنوعی است. الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی که در گوگل یا سایر موتورهای جست و جو به کار برده می شوند به گونه ای هستند که میتوانند عوامل مختلفی را از یکدیگر تفکیک و تجزیه کنند و سپس با تجزیه و تحلیل آنها به محتواهای درج شده در وب سایت یا خود وب سایت جایگاه و رتبه ای را اختصاص دهند. با این وجود تمامی اصول و قواعد سئوسازی وب سایت بر اساس نحوه عملکرد هوش مصنوعی تعیین شده اند تا با رعایت آنها بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.
تاثیر سئو بر دیجیتال مارکتینگ:
دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی دیجیتال است و تمامی فعالیت هایی که از طریق اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انلاین انجام می شوند به این حوزه اختصاص دارند و به عنوان دیجیتال مارکتینگ شناخته می شوند زیرا خرید و فروش به این شکل از بستر فضای دیجیتالی انجام می شود. حال لازم به ذکر است که سئو یک بخش جدایی ناپذیر از دیجیتال مارکتینگ است و باعث می شود تا صاحبین مشاغل اینترنتی بتوانند به شکل بهتری با رقبای خود به رقابت بپردازند و ارائه خدمات یا فروش محصول داشته باشند.
کلام پایانی
در انتهای این مطلب باید ذکر کنیم که سئو یک واژه بسیار مهم است که به فضای مجازی و دیجیتالی اختصاص دارد و اهمیت آن روز به روز در حال افزایش است. زیرا خرید و فروش های آنلاین و غیر حضوری به مرور زمان جایگاه بیشتری را از آن خود می کنند و کسب و کار اینترنتی دائما در حال گسترش هستند. اهمیت سئو و سئو سازی نه تنها به ایران بلکه به تمامی کشورهای جهان اختصاص دارد و همه کشورها تحت تاثیر قواعد حاکم بر بهینه سازی سایت و سئو هستند.