| کد مطلب: ۱۹۴۶۰

کارخانه‌های تولید پروفیل در مشهد

کارخانه‌های تولید پروفیل در مشهد

مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران است و به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق تولید کننده قطعات فولادی و پروفیل‌های صنعتی شناخته می‌شود. محصولات تولید شده توسط کارخانه‌های مشهد، نیازهای توزیع کنندگان محلی را تامین می‌کنند و به خارج از کشور صادر می‌شوند.

در اینجا قصد داریم به طور کامل درباره کارخانه‌های تولید پروفیل در مشهد توضیح دهیم. اگر به اطلاعات بیشتری درباره قیمت قوطی در مشهد و خرید پروفیل مشهد نیاز دارد، می‌توانید به لینک بالا مراجعه کنید. 

معرفی کارخانه‌های تولید پروفیل در مشهد

کارخانه‌های تولید کننده پروفیل در مشهد بسیار متنوع هستند و هر کدام محصولات خاصی تولید می‌کنند. محصولات این کارخانه از نظر ابعاد، استانداردهای تولید و روش تولید با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از مهم‌ترین کارخانه‌ها در زیر ارائه شده است:

کارخانه پروفیل مشهد

این کارخانه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات فولادی و پروفیل‌های صنعتی در مشهد شناخته می‌شود و از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات متعدد برای تولید قطعات فولادی بهره می‌گیرد. کارخانه پروفیل مشهد سالیان سال است که در زمینه تولید پروفیل‌های صنعتی فعالیت می‌کند و با بهره‌گیری از تجربه کارشناسان و پرسنل خود، با کیفیت‌ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این کارخانه فعالیت خود را در سال ۱۳۹۰ در مشهد آغاز کرد و هم اکنون به عنوان مهم‌ترین تولید کننده لوله و پروفیل فولادی درزجوش در ایران فعالیت می‌کند. برخی از مهم‌ترین محصولات کارخانه پروفیل مشهد شامل موارد زیر هستند:

  1. انواع لوله‌های فولادی در دو گروه لوله سیاه و گالوانیزه
  2. پروفیل‌های باز
  3. انواع پروفیل‌های درب و پنجره با ضخامت و ابعاد متفاوت

22

صنایع فولاد صبح پارسیان

شرکت گروه صنایع فولاد صبح پارسیان، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۴ آغاز کرد. این شرکت چندین کارخانه در شهرهای مختلف مانند مشهد و آمل تاسیس کرد و به تولید محصولات فولادی پرداخت. محصولات این کارخانه شامل لوله‌های فولادی همراه با پوشش داخلی و خارجی، انواع تیرآهن، پروفیل، نبشی و ناودانی در اندازه‌های مختلف هستند.

صنایع آهن و فولاد توس حجت مشهد

این شرکت در سال ۱۳۷۲ در کیلومتر ۲۲ جاده قوچان در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر راه اندازی شد و خیلی زود به ظرفیت تولید ۷۲ هزار تن در سال رسید. برخی از مهم‌ترین محصولات این کارخانه شامل نبشی، ناودانی و سپری هستند. نبشی‌‎های ۳، ۴، ۵ و ۶ و ناودانی سایز ۶، توسط کارخانه توس حجت مشهد تولید می‌شود.

فولاد ظهوریان مشهد (نورد فولاد بارثاوا)

یکی دیگر از مهم‌ترین کارخانه‌های تولید کننده محصولات فولادی در مشهد، شرکت ظهوریان مشهد است که در سال ۱۳۸۷ با نام متفاوت مجتمع تولیدی و صنعتی نورد گرم در شهرک صنعتی توس مشهد راه اندازی شد. بعد از مدتی، نام خود را به نورد فولاد بارثاوا تغییر داد و انواعی از محصولات فولادی به بازار عرضه کرد.

ظرفیت تولید نبشی بال مساوی با طول یکسان ۶ متر در این کارخانه بسیار بالا است. نبشی و ناودانی مهم‌ترین محصولات کارخانه تولیدی فولاد ظهوریان مشهد هستند و در سایزهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. تمامی نبشی‌ها از نوع بال مساوی هستند و با استفاده از فرایند نورد گرم تولید می‌شوند. این نبشی‌های بال مساوی، در دسته نبشی‌های سبک قرار می‌گیرند و معمولاً در پروژه‌های صنعتی و عمرانی کاربرد دارند.

33

فولاد خراسان (فولاد نیشابور)

شرکت فولاد خراسان که با اسامی دیگری مانند فولاد نیشابور شناخته شده است، فعالیت خود را در سال ۱۳۸۰ در ۱۵ کیلومتری شمال غرب تهران شروع کرد. برخی از مهم‌ترین کارخانه‌های مجتمع فولاد خراسان شامل «نورد سبک فولاد ساختمانی با ظرفیت ۵۵۰ هزار تن»، «فولادسازی بیلت با ظرفیت ۶۳۰ هزار تن» و «۲ واحد احیاء مستقیم با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن» است.

این شرکت دارای ۵ واحد اصلی یعنی گندله سازی، احیای مستقیم، ذوب، ریخته‌گری نورد و واحد پشتیبانی است. به همین دلیل، بعد از شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات فولادی شناخته می‌شود.

محصولات فولاد خراسان (فولاد نیشابور)

انواع محصولات این کارخانه شامل میلگرد ساده، میلگرد آجدار، شمش فولادی، آهن اسفنجی، نبشی و ناودانی، تسمه، بریکت، چهار گوش و شش گوش هستند که هر کدام در سایزهای مختلف تولید می‌شوند و کاربردهای گوناگونی دارند. میلگردهای ساده تولید شده در این کارخانه دارای سایزهای ۱۰ تا ۵۰، با مقاومت کششی ۳۶۰ و تنش تسلیم هستند.

همچنین انواعی از میلگرد آجدار جناغی و مرکب، در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ با مقاومت کششی ۶۰۰-۵۰۰ و تنش تسلیم ۴۰۰-۳۴۰ شمش فولادی در این مجموعه تولید می‌شود. شمش یا بیلت در سایزهای ۱۵۰*۱۵۰ و ۱۳۰*۱۳۰ و با طول ۱۲۰۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود و دارای ترکیبات شیمیایی 0/35-0/25 کربن، 0/30-015 سلیسیم، 0/80- 0/50 منگنز، بیش از 0/045 فسفر و گوگرد و بیش از 0/30 مس و کروم و نیکل است.

یکی دیگر از مهم‌ترین محصولات این کارخانه، آهن اسفنجی است که دارای ترکیبات شیمیایی 0/80 آهن و 1/8 کربن و 0/01 گوگرد می‌باشد. نبشی بال مساوی با سایزهای ۲۵*۲۵*۳ تا ۶۰*۶۰*۷ و ناودانی‌های بال شیب‌دار با سایزهای ۳۰*۳۰*۱۵ تا ۶۰*۶۰* ۳۰ از دیگر تولیدات این شرکت هستند.

گروه صنعتی شکفته مشهد

کارخانه فولاد شکفته مشهد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید کننده فولاد شناخته می‌شود و فعالیت خود را در سال ۱۳۳۰ با صنعت ریخته‌گری شروع کرد. اما به مرور زمان، در زمینه تولید محصولات فولادی پیشرفت کرد و به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان محصولات فولادی در مشهد شناخته شد. تمامی محصولات این کارخانه از روش فولاد گرم و با درصد کربن کم تولید می‌شوند و قیمت آن‌ها کاملاً مقرون به صرفه است.

یکی از مهم‌ترین محصولات کارخانه شکفته مشهد، ناودانی است که معمولاً به صورت نوع بال شیب‌دار و در سایزهای 6، 8، 10، 12،14 و 16 و با طول‌های 6 و 12 متر تولید می‌شود. سپری نیز یکی از محصولات مهم شکفته مشهد است که در ضخامت‌های 4، 5 و 6 سانتی‌متر به بازار عرضه می‌شود.

نیک صدرا توس مشهد

این مجتمع فولادی در سال ۱۳۹۰ در کیلومتر ۲۲ جاده مشهد راه اندازی شده و انواع میلگرد با سایز ۱۲ تا ۳۲ طبق مشخصه‌های استاندارد A3 تولید می‌کند. ظرفیت تولید این کارخانه در حدود ۲۵۰ هزار تن در سال است و بخش قابل توجهی از محصولات فولادی مشهد را تامین می‌کند. محصولات این کارخانه شامل میلگرد آجدار و آج جناقی با حداقل سایز ۱۲ طبق استاندارد A3 هستند.

نتیجه‌گیری

انواعی از کارخانه‌های تولید کننده پروفیل و محصولات فولادی در مشهد وجود دارند و مهم‌ترین محصولات فولادی ایران را تولید می‌کنند. این محصولات بر اساس استانداردهای روز دنیا و با استفاده از تجهیزات پیشرفته تولید می‌شوند. به همین دلیل، میزان تقاضا برای خرید محصولات فولادی مشهد بسیار زیاد است.

با توجه به کاربردهای گوناگون پروفیل‌های صنعتی و محصولات فولادی، انتخاب یک مجموعه معتبر و خرید محصولات با کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت این محصولات و مقایسه قیمت‌ها، به سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی