| کد مطلب: ۱۸۸۲۳

5 ایده خلاقانه برای خنک کردن فضای کار در تابستان

5 ایده خلاقانه برای خنک کردن فضای کار در تابستان

با فرا رسیدن تابستان و گرم شدن هوا، همچنان خیلی از افراد مجبور به کار کردن در محل گرمی در فضای کار خود هستند. در این شرایط، ممکن است بسیاری از آنها مجبور باشند که در دمای بیشتر از ۴۰ درجه سانتی گراد هم کار کنند و چندین ساعت را در این هوای گرم بگذرانند. اما راهکارهایی برای خنک کردن فضای کار در تابستان وجود دارند.

با فرا رسیدن تابستان و گرم شدن هوا، همچنان خیلی از افراد مجبور به کار کردن در محل گرمی در فضای کار خود هستند. در این شرایط، ممکن است بسیاری از آنها مجبور باشند که در دمای بیشتر از ۴۰ درجه سانتی گراد هم کار کنند و چندین ساعت را در این هوای گرم بگذرانند. اما راهکارهایی برای خنک کردن فضای کار در تابستان وجود دارند که در ادامه مطلب به بررسی آنها می پردازیم. با استفاده از این روش ها، شما می توانید دمای محیط کار خود را تا حد خیلی زیادی خنک کنید و با آرامش و با خیال راحت تر مشغول به کار شوید.

با این حال، مطمئناً می دانید که برخی روش ها برای خنک کردن فضای کار در فصل تابستان بیش از اندازه گران هستند و شاید اصلاً از نظر اقتصادی به صرفه نباشند. به همین دلیل ما در ادامه مطلب به بررسی برخی از این روش ها و سپس بهترین و مقرون به صرفه ترین راهکار های خنک کردن فضای کار می پردازیم که می توانید در فصل تابستان از آنها استفاده نمایید. پس اگر شما هم می خواهید عملکرد بهتری در محل کار داشته باشید و با حال خوب در فصل تابستان و هوای گرم به سر کار بروید، حتماً به موارد زیر توجه کنید.

کولر گازی برای خنک کردن فضای کار در تابستان

یکی از روش های مناسب برای خنک کردن فضای کار در فصل تابستان، استفاده از کولر گازی است. کولر گازی علاوه بر این که می تواند دمای هوا را تنظیم کند، باعث می شود که هوای خنک به صورت غیر مستقیم وارد محیط شود و این موضوع اهمیت خیلی زیادی در افزایش کیفیت هوای ایجاد شده در فضای کار دارد.

خنک کردن فضای کار در تابستان

با این حال، مهمترین دلیلی که باعث شده خیلی از افراد از این روش برای خنک کردن فضای کار استفاده نکنند، این است که برق خیلی زیادی مصرف می کند. حتی اگر محیط کار شما خیلی بزرگ هم نباشد و از کولر گازی های کوچک استفاده کنید، باید ماهیانه هزینه سنگینی را برای قبض برق بپردازید.

پنکه مه پاش

اگر به دنبال یک روش کاربردی و مناسب برای خنک کردن فضای کار در تابستان می گردید که نسبت به روش های دیگر مقرون به صرفه تر باشد و هوا را هم خیلی بهتر خنک کند، پنکه مه پاش نیز گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد. پنکه مه پاش بر خلاف پنکه های معمولی و سقفی، با پرت کردن ذرات بسیار ریز آب به شکل مه در محیط، باعث خنک شدن محیط می شود و فقط هوای گرم را به گردش در نمی آورد.

نحوه عملکرد این پنکه به این صورت است که با چرخاندن پره های پنکه و پرتاب ذرات مه در محیط، میزان رطوبت فضا را نیز افزایش می دهد و هوا خیلی بهتر و مطلوب تر خنک می شود. از این رو، شما می توانید با خرید مه پاش و استفاده از آن در محیط کار خود، از گرمای بسیار زیاد تابستان در محل کار خود فرار کنید.

سیستم فن و تهویه

زمانی که در یک محیط کار تعداد افراد زیادی مشغول به کار کردن هستند، هوا بیش از اندازه گرم می شود. به همین دلیل در این مکان ها باید حتماً از سیستم فن و تهویه با کیفیت استفاده کنید تا هوا به صورت مداوم در گردش باشد و گرد و غبار، بوی نامطبوع ناشی از عرق و کربن دی اکسید، خارج شده و هوای تازه وارد محیط شود. اگرچه این روش هزینه مناسبی دارد، اما به اندازه کافی باعث خنک کردن محیط به طور کامل نمی شود.

سیستم مه پاش

اگر فضای کار شما محیط روباز است و می خواهید دمای آن را در فصل تابستان کاهش دهید و خنک تر کنید، استفاده از سیستم مه پاش می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این شرایط، شما می توانید به جای پنکه مه پاش ، از خود سیستم مه پاش با نازل و شلنگ های آن استفاده کنید و هوای محیط را تا حد خیلی زیادی خنک کنید.

خنک کردن فضای کار در تابستان

در صورتی که فضای کار شما چندان بزرگ نیست، نیازی نیست که هزینه زیادی هم برای خرید مه پاش بپردازید و تنها کافی است که به دنبال یک مه پاش خانگی ارزان بگردید. البته بهتر است قبل از خرید، با افراد متخصص مشورت کرده و با توجه به متراژ محیط کار خود و انتظاری که از آن دارید، بهترین سیستم را انتخاب نمایید تا عملکرد مناسبی از آن دریافت کنید.

جت هیتر

از دیگر لوازم بسیار کاربردی برای خنک کردن فضای کار در تابستان که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، مکان های بزرگ را خنک کند، می توان به جت هیتر اشاره کرد. عملکرد جت هیتر تا حدودی شبیه به مه پاش است و با این تفاوت که برای مکان های خیلی بزرگ تر نیز از آن استفاده می شود. 

به عنوان مثال، اگر شما می خواهید فضای کار خود در یک سوله یا سالن خیلی بزرگ را خنک کنید، می توانید از نمونه های مختلف جت هیتر استفاده نمایید. جت هیترها با انرژی برق کار می کنند و بر خلاف کولر گازی، میزان انرژی مصرفی آنها بسیار پایین است و به همین دلیل هم شما می توانید با هزینه مناسب، فضای کار خود را در فصل تابستان تا حد زیادی خنک کرده و عملکرد بهتری در محل کار داشته باشید.

اهمیت استفاده از لوازم سرمایشی در فصل تابستان در فضای کار

اما چرا ما باید در فضای کار از لوازم سرمایشی استفاده کنیم و به دنبال خنک کردن فضای کار در تابستان باشیم؟ اگرچه گرمای هوا امری اجتناب ناپذیر است، اما اگر بتوان از طریق برخی روش ها دمای هوا را در فضای کار کاهش داد، کارکنان می توانند عملکرد و بهره وری خیلی بهتری داشته باشند. برای مثال، هرچه هوا گرم تر باشد، تعریق کارکنان بیشتر می شود و آنها نمی توانند به درستی و با کیفیت مناسب کار کنند.

اهمیت استفاده از لوازم سرمایشی در فصل تابستان

از طرف دیگر، اگر فضای کار شما به گونه ای است که باید مشتری دریافت کنید، مطمئن باشید که اگر هوا خیلی گرم باشد، تعداد مشتریان شما در تابستان نصف خواهد شد. به همین ترتیب، با استفاده از این لوازم سرمایشی می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

خلاصه مطلب

استفاده از برخی لوازم سرمایشی مانند مه پاش برای خنک کردن فضای کار در تابستان اهمیت بسیار زیادی در افزایش درآمد کسب و کارهای مختلف دارد. پس فرقی نمی کند که شما به چه کاری مشغول هستید. در هر شرایط، سعی کنید با استفاده از یک وسیله کاربردی و مقرون به صرفه، دمای هوای محل کار خود را خنک کنید تا هم عملکرد بهتری داشته باشید و هم بتوانید درآمد خود را حتی در فصل تابستان با وجود گرمای هوا افزایش دهید.

در این صورت، خرید مه پاش و استفاده از آن در فضای کار می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که شما برای خنک کردن فضای کار خود در فصل تابستان انجام می دهید. از آنجا که مه پاش هزینه خیلی زیادی هم ندارد، با کمترین هزینه ممکن و به صورت کاملاً اقتصادی، امکان خنک کردن فضای کار خود را دارید و نیازی نیست که نگران هزینه های سنگین باشید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی