| کد مطلب: ۱۸۰۷۳

سنسورهای مگنتی بایا کنترل: انتخابی برای عملکرد برتر

سنسورهای مگنتی بایا کنترل: انتخابی برای عملکرد برتر

برای خرید سنسور مگنتی یا انواع مختلف دیگر از این تجهیزات می‌تونید به فروشگاه اینترنتی بایا کنترل مراجعه کنید. https://bayacontrol.com

سنسور یا حسگر یک قطعه پرکاربرد هست که از اون در انواع ماشین‌آلات، دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف استفاده می‌شه. به‌طور کلی می‌توان گفت وظیفه اصلی این قطعه، شناسایی، تشخیص و گزارش یک وضعیت است. همین موضوع نیز سبب شده تا طیف وسیعی از انواع این ابزار در تولیدات صنعتی ارائه بشن که هرکدام عملکرد خاصی را ارائه بدن. در این مطلب قصد داریم درباره حسگر مغناطیسی و کاربردهای مهم اون صحبت کنیم، همچنین فروشگاه اینترنتی بایا کنترل را که مهم‌ترین مرجع خرید سنسور مگنتی هست، بهتون معرفی کنیم.

آشنایی با سنسورهای مگنتی، نحوه عملکرد و کاربردهای مختلف آن

حسگر مغناطیسی یا سنسور مگنتی (Magnetic sensor) یکی‌از انواع مختلف حسگرهای صنعتی هست که اغلب برای امنیت و ایمنی یک سیستم مورد استفاده قرار می‌گیره. همان‌طور که از نام این ابزار مشخص هست، با تجهیز به یک آهنربا، وظیفه تشخیص تغییرات میدان‌های مغناطیسی و تبدیل اون به سیگنال الکتریکی (جهت گزارش یا کنترل) را داره.

نحوه عملکرد این قطعه می‌تونه به‌شکل شناسایی میدان مغناطیسی، تولید سیگنال‌های الکتریکی یا تغییر حالت خودش باشه. هرکدام از این عملکردها برای یک نوع خاص از سیستم‌ها مناسب است و باعث می‌شه تا بتوان روی یک دستگاه، کنترل و هدایت بهتری ایجاد کرد. به‌بیانی دیگر، این حسگرها مانند چشم و گوش دستگاه در شرایط خاص عمل می‌کنند.

همچنین کاربرد سنسور مگنتی در سیستم‌ها شامل تشخیص حرکت، مسیر جریان، میزان سرعت یا کنترل موقعیت است. بر این اساس می‌توان گفت که این حسگر در شمارش دستگاه‌ها، تشخیص باز و بسته‌بودن، شناسایی و کنترل موقعیت یک وسیله، محاسبه سرعت چرخش و موارد مشابه مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حسگرهای مغناطیسی در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شوند؟

از این قطعات در طیف گسترده‌ای از وسایل و دستگاه‌های صنعتی، تولیدی، پزشکی، نظامی، هوایی، فضایی و امنیتی استفاده می‌شه. به‌بیانی بهتر باید گفت که این قطعات به‌دلیل داشتن کاربردهای مختلف و بسیار زیاد خود، قابلیت استفاده در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، ابزارها، ماشین‌آلات، سیستم‌ها و زیرسیستم‌ها را دارند.

به‌عنوان مثال، از سنسور مگنتی در گیت‌های امنیتی، درب‌های پارکینگ، مخازن مایعات، جک‌های هیدرولیکی، نیروگاه‌ها، ربات‌های نظارتی و مراقبتی، سیستم‌های اندازه‌گیری و محاسبه تولید، سیستم‌های مزارع کشاورزی و ده‌ها زمینه مختلف دیگر استفاده می‌شه که متناسب با نیاز هر بخش، این قطعه عملکرد لازم را ارائه می‌ده.

انواع مختلف حسگرهای مغناطیسی را بشناسید

کاربردهای ذکرشده برای این قطعه به‌واسطه تنوع بالایی است که در انواع مختلف اون وجود داره. در یک دسته‌بندی کلی، سنسورهای مغناطیسی براساس نحوه عملکرد کنتاکت خودشون شامل موارد زیر هستند:

  • مدل کنتاکت نرمال باز (N.O): کنتاکت این حسگر در حالت عادی روی وضعیت باز است که با نزدیک‌شدن آهنربا به حالت بسته تغییر می‌کنه.

  • مدل کنتاکت نرمال بسته (N.C): کنتاکت این سنسور مگنتی در حالت عادی روی وضعیت بسته است و با نزدیک‌شدن آهنربا به آن، حالت بسته به خودش می‌گیره.

  • مدل کنتاکت قابل‌تغییر (N.C+N.O): در این سنسور، هر دو حالت باز و بسته برای کنترل بهتر وضعیت تعبیه شده.

  • مدل کنتاکت لچ (Bistable): در این مدل پیش‌از نزدیک‌شدن آهنربا خارجی، یک آهنربای داخلی، قطعه Reed Switch را به‌صورت آماده اتصال نگه می‌داره تا با نزدیک‌شدن آهنربا، کنتاکت تغییر وضعیت بده. همچنین با دور شدن آهنربا، وضعیت کنتاکت ثابت باقی می‌مونه.

در یک دسته‌بندی کلی‌تر، حسگرهای مگنتی براساس کاربردهای مختلف خود شامل مواردی مثل مدل سیم‌پیچ (Coiled)، رید سوییچ (Reed Switch)، فلاکس‌گیت (Fluxgate)، اثر هال (Hall effect)، مقاومت مغناطیسی (Magnetoresistive Element) شامل مواردی مثل AMR، TMR، SMR و GMR است.

ویژگی‌های مهم سنسور مگنتی چیست؟

از ویژگی‌های مختلف این قطعات که سبب کاربردی‌شدن انواع اون در زمینه‌های مختلف شده، می‌توان به راحتی در نصب و استفاده، ارائه در مدل‌های سیمی و بی‌سیم، طول عمر بالا به‌دلیل عدم استهلاک قطعات، وزن کم و ابعاد بسیار کوچک، قابلیت استفاده در محیط‌های غیرمناسب (با سطح آلودگی بالا یا دمای سرد و گرم) و قیمت بسیار مناسب اون‌ها اشاره کرد.

همچنین وجود تنوع بسیار زیاد در شکل و کاربرد این حسگرها به‌دلیل بالابودن تعداد تولیدکنندگان اون، یک مزیت مهم دیگر در این محصولات هست که باعث ایجاد تمایل بسیاری از صنایع به خرید و استفاده از اون در سیستم‌ها و دستگاه‌هاشون شده.

آشنایی با فروشگاه اینترنتی بایا کنترل؛ مرجع خرید سنسور مگنتی

فروشگاه آنلاین بایا کنترل از مهم‌ترین ارائه‌دهندگان انواع حسگرها و رله‌های صنعتی در ایران هست که به‌دلیل کیفیت عالی و تنوع بالا در ارائه محصولات شرکت‌های مهم این حوزه شناخته شده. این مجموعه با بیش‌از ۱۵ سال سابقه، به‌عنوان عاملیت فروش پرکاربردترین تولیدات شرکت‌هایی مثل فیندر، امرون، Q&W، اوپتکس، IFM، فوتک، گلد، پیلز و ده‌ها برند دیگر در حوزه حسگر و رله صنعتی فعالیت داره.

به‌دلیل سابقه و عملکرد بسیار خوب فروشگاه بایا کنترل در تامین نیازهای اساسی تولیدی‌های مختلف، این مجموعه همواره مورد اعتماد مدیران صنایع مختلف بوده و با قیمت‌های مناسب، خدمات پس‌از فروش و مشاوره تخصصی خودشون، انتخابی ثابت و همیشگی برای مشتریان محسوب شده. برای خرید انواع حسگر و رله صنعتی، مخصوصا سنسور مگنتی می‌تونید به آدرس bayacontrol.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 09123275550 تماس حاصل کنید.

سخن نهایی

حسگر یا Sensor را می‌توان همانند چشم و گوش یک دستگاه دانست که وظیفه اصلی اون، تشخیص و شناسایی یک وضعیت یا حالت خاص است. حسگرهای مغناطیسی یا همان سنسورهای مگنتی ازجمله مهم‌ترین حسگرهایی هستند که با هدف امنیت، کنترل و نظارت در یک سیستم به‌کار می‌رن.

این قطعات کوچک، کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف صنعتی، تولیدی، پزشکی، امنیتی، هوایی، نظامی و فضایی ایفا می‌کنند. همچنین ویژگی مهم این قطعات را می‌توان تنوع بسیار بالای اون‌ها، کاربرد وسیع، راحتی در نصب و استفاده، قیمت مناسب، ابعاد کوچک و وزن کم و قابلیت استفاده در شرایط محیطی نامناسب دانست.

برای خرید سنسور مگنتی یا انواع مختلف دیگر از این تجهیزات می‌تونید به فروشگاه اینترنتی بایا کنترل مراجعه کنید https://bayacontrol.com. همچنین برای دریافت مشاوره یا راهنمایی تخصصی نیز می‌تونید با شماره تلفن 09123275550 تماس حاصل کنید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی